Beste Sonic game op de Megadrive?

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Evil_cloud » 23 Jul 2004, 16:35:03

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Robert</i>
<br />nee maar het hoord bij de sonic franshise... (mecha sonic zit er wel in btw). Ik vind Sonic CD overegens juist een van de slechtste sonic games duidelijk te merken dat die niet gemaakt is door sonic team.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Is dat misschien waarom je Sonic CD niet terugvind op die collection disks?
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby bobracing » 23 Jul 2004, 16:52:44

Ik persoon vindt sonic 3 het leukst simpel weg omdat ik die het vaakst gespeelt hebt toen der tijd.. maar sonic 1 en 2 heb ik in mijn bezit en vindt daarvan sonic 1 het leukste... sonic 3d heb ik ooit eens geleent was weer eens wat anders 3d dit keer ;) voor de rest vindt ik het wat minder en die andere 2 heb ik nog nooit gedaan...
bobracing
 
Posts: 1497
Joined: 19 Feb 2004, 17:44:18
Location: @home

Postby music_maniac1965 » 27 Jul 2004, 07:43:44

sjees, wat een moeilijke vraag. deel 1 heb ik het meest gespeeld omdat sonic toen zo\'n vernieuwend platform spel was (retesnel, maar toch prima onder controlle te houden), deeltje 2 kwam met grotere spites en over het algemeen toch weer mooiere graphics en leukere eindbaas vehicles, en deeltje 3 ging grafies NOG verder dan deeltje 2, en voegde de sterk verbeterde geluid toe, en leukere level lay out\'s. de overige sonic\'s heb ik minder gespeeld, omdat ik de sonic games toen moe werd. dat werd weer verholpen door de dreamcast\'s 2 fantastieshe sonic games sonic adventure en sonic adventure 2.

na veel peinzen kies ik voor sonic 3, want zelf had ik nooit verwacht dat de geluidschip in de megadrive zulke geluidskwaliteiten niet zou halen. ook de leukere level layout\'s hielpen mee met de keuze. maar hoe dan ook, de gameplay (die is op deel 1 na best gelijk aan elkaar gebleven) van alle sonic games is van ongekend hoog nivo, en dus vind ik het niet zo dat het verschil in \"welke sonic game is beter\" erg groot is onderling. mijn keuze is puur gevallen doordat men met sonic 3 de megadrive techniek zonder extra chips (virtua racing) en zonder upgrades (mega CD, 32X) zo extreem goed hebben benut, dat ik deze moeite beloon met de \"mijn favoriete sonic game\" tag.
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Droomkast » 27 Jul 2004, 12:21:43

Ik ga voor Sonic & Knuckles. Niet zozeer om het spel zelf, maar om de (technische) mogelijkheden. Dat combineren met andere games maakt het zo apart! Daarom vind ik het het beste en interessantste Sonic produkt op de Megadrive!

Ik zag een aantal mensen ook de combi Sonic 3 en Sonic & Knuckles noemen. Als die combi niet mag zou ik hen aanraden voor Sonic & Knuckles te gaan omdat dat toch zorgt voor de room op de koffie [;)]
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54

Postby RoadKiLL » 12 Aug 2004, 20:44:31

ik ga voor sonic 2 altijd leuk gevonden en ik kan het hele spel dromen en vind hem overzichtelijk sonic 1 is wel cool maar dat opspinnen dat ik bij sonic 1 mis is het enige waarom ik voor sonic 2 ga ooh sonic 3 sonic & knuckles zijn kewl en 3D Blast heb ik op de pc uitgespeeld maat vond hem niet zo geweldig en robotnicks mean bean machine nou jah leuk tijdverdrijf wel leuk spelletje beetje verslavend af en toe maar alsje hem uitgespeeld hebt is ie niet meer zo leuk

maja om het kort te houden Sonic 2 vanwege de cker 5 jaar dat ik het heb gespeeld omdat ik geen andere sonic games had
RoadKiLL
 
Posts: 22
Joined: 29 May 2004, 14:23:45
Location: Netherlands

Postby Vixion » 13 Aug 2004, 09:31:44

Ik vind Sonic 1 nog steeds de beste, Sonic 2 heb ik nooit goed gevonden. Sonic 3 is overigens ook weer een van de favoritieten. Toch vind ik Sonic Spinball ook een top-titel.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby Flashback » 22 Aug 2004, 21:19:19

Sonic 1 was mijn allereerste megadrive titel dus speciaal
Sonic 2, van deze titel was ik na een paar dagen spelen het meest onder de indruk.
Sonic 3, straalde minder warmte en klassiekheid uit dan deel 1 en 2
Sonic Spinball, vind ik een leuke spinoff maar niet klassiek
Sonic CD, staat op nr. 1 vanwege de veelheid aan levels en goede soundtrack en iets warmere graphics.
Flashback
 
Posts: 610
Joined: 12 Aug 2004, 15:35:10

Previous

Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group