gale racer op de sega saturn.

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

gale racer op de sega saturn.

Postby music_maniac1965 » 17 Jun 2004, 15:07:25

ik heb na lang zoeken via <b>Robert</b> gale racer gekocht voor de sega saturn. in een review las ik dat de game arcade perfect was. hier even in het kort mijn bevindingen:

graphics: de resolutie ligt veel lager dan op de kast, maar is niet storend. wel storend is dat de weg nu hooguit halverwege het beeld komt. de saturn komt dus een hoop sprites (die platte afbeeldingen) te kort. maar ik houd er rekening mee dat dit het eerste \"retro\" spel was wat ze op de saturn maakte, dus konden ze nog niet alles uit de kast halen. dat deden outrun, space harrier, afterburner, en power drift weer wel.

geluid: klinkt niet verkeerd, maar ik kan mij de muziekjes van de kast niet meer herinderen, dus heb ik geen materiaal meer om dat mee te vergelijken. die samples die je hoort zijn wel grappig als je een rivaal inhaalt.

bestuuring: ik speelde hem in een keer uit op de \"default setting\". het spel is te bestuuren via de saturn pad, of de knights 3D pad. maar gas geven moet wel nog steeds met A,b,c dus dat werkt niet analoog.

houdbaarheid: ik ben soms nogal in een nostalgiese bui, en dan kan ik zulke oude games best vaak spelen. dat zal met gale racer ook gebeuren. want ook al is hij niet arcade perfect, hij is wel leuk om te spelen.

eind commentaar: die review die ik las op die site is vast geschreven door stevie wonder, of een ander blind paard: voor diegene die ook opzoek zijn naar dit spel: het speelt leuk, alle stages zitten er in, maar het spel is NIET arcade perfect. laat je niet misleiden. het is een geinig spel, niks meer, en niks minder.
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby AntiPasta » 20 Jun 2004, 01:03:34

haha, deze heb ik vandaag gekocht, het enige screenshot op de achterkant dat daadwerkelijk in-game is ziet er niet veelbelovend uit [V]
(maar hij was maar 5e compleet)
AntiPasta
 
Posts: 277
Joined: 14 Jun 2003, 22:11:22
Location: Netherlands

Re: gale racer op de sega saturn.

Postby ManoRevolver » 22 Jul 2015, 15:17:59

Bedankt voor je recensie music_maniac1965, ik denk dat ik naar aanleiding van jouw stukje deze game maar even skip!
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam


Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group