Gran Turismo 5

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Gran Turismo 5

Postby blackdragon » 12 Nov 2010, 17:43:40

Na jaren van ontwikkeling, uitstellen en onzekerheid is nu toch echt de releasedatum van Gran Turismo 5 naar buiten gebracht. Zet 24 november maar in je agenda, want vanaf die dag moet de game in de winkels liggen. Dit heeft Sony zojuist bekendgemaakt.

Anderhalve week geleden werd bekend dat Gran Turismo 5 klaar was en in de fabriek werd gedrukt. Vervolgens werd het verdacht stil rondom de game en vlogen de geruchten weer in het rond over de releasedatum.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Gran Turismo 5

Postby ReinieR » 13 Nov 2010, 00:17:13

Hopelijk ligt ie al 2 dagen eerder in de winkel. Ben bang van niet eigenlijk, want volgens mij komen games bij de winkels vaak op dinsdag binnen.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: Gran Turismo 5

Postby blackdragon » 13 Nov 2010, 02:47:10

Ligt eraan, dimplis of netgame hebben de game bijna altijd wel een dag eerder binnen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Gran Turismo 5

Postby ReinieR » 13 Nov 2010, 12:18:05

blackdragon wrote:Ligt eraan, dimplis of netgame hebben de game bijna altijd wel een dag eerder binnen.


Twee winkels die totaal niet in de buurt zitten hier :(
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: Gran Turismo 5

Postby blackdragon » 13 Nov 2010, 16:29:25

Ja dat is vervelend want je kan wel online bestellen maar dan is het maar de vraag of ze die ook eerder opsturen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Gran Turismo 5

Postby music_maniac1965 » 15 Nov 2010, 07:54:05

na al die jaren wachten wacht ik wel netjes op de mail dat mijn limited edition (de middelste versie, waar je extra auto's, een usb stick, en dat boek over racen/tunen bij krijgt) binnen is. dan heb ik meteen weer genoeg punten gescoord voor de volle 20% korting :-D
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Gran Turismo 5

Postby blackdragon » 25 Nov 2010, 08:24:19

En heb je de game al?

Niet iedereen is even tevreden over de game sommige vinden de graphics verouderd vooral het publiek en het menu schijnt erg traag te werken enzo.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Gran Turismo 5

Postby ReinieR » 26 Nov 2010, 15:26:13

Jup ik heb hem! Hij is fantastisch! Vette wagens en parcours. Ziet er echt top uit.
Maar inderdaad, het publiek is wat lelijk, maar dat is het eigenlijk bij GT altijd geweest. Ook het bots geluid is of je op een holle ton aan het slaan bent met een stok. Geluid van de auto's zijn wel super en zo heel lelijk vind ik de standard cars niet.
Ook online is op het moment (wegens overbelasting) wat minder. Ik heb 1 keer online kunnen racen met vrienden, maar dat was wel erg vet. Morgen komt er een patch uit voor het online gedeelte wat het allemaal een stuk sneller moet maken.
Ik ben echt ontzettend tevreden in ieder geval.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: Gran Turismo 5

Postby music_maniac1965 » 28 Nov 2010, 19:00:50

ik heb hem ook, en heb er na 2 dagen een half uurtje spelen ofzo heb ik er een youtube filmpje van gemaakt (woensdag en donderdag kon ik niet spelen vanwege online problemen en tijdgebrek).

als ik even terug in de tijd mag, toen gran turismo 3 a-spec uit kwam, was dat de klapper. qua graphics en gameplay (voor die tijd) schoot het spel de competitie keihard voorbij. zelfs laatst, toen ik een youtube video maakte om de komst van gt5 te vieren, stond ik nog steeds verbaasd wat ze uit die playstation 2 wisten te persen. kortom, voor mij was het een system seller.

gran turismo 5 is groot. en dan bedoel ik ook GROOT. zoveel content, en eigenlijk te veel auto's (forza 3, die veel minder auto's heeft, en zelfs bij dat spel heb ik nog niet de helft van de auto's gebruikt). maar goed, dat kan ik niet als een min punt opgeven. wel jammer dat er dan onderscheid word gemaakt tussen de auto's. je hebt normale auto's, die gewoon opgepoetste playstation 2 auto's lijken te zijn, en de premium auto's, die zo gedetaileerd zijn nagemaakt dat zelfs het stiksel van bekleding op de juiste plaats lijkt te zitten. ik had zelf liever iets minder auto's, en dat het dan wel allemaal van die premium wagens zijn. maar goed, dat is een kwestie van smaak. qua graphics is het zonder twijfel een mooi spel. maar een system seller? ja, maar dan niet om de graphics, maar om de inhoud, gameplay, en mogenlijkheden. het is zelfs zo gedetaileerd, dat als je een twedehands auto koopt, je maar beter even kunt kijken of er onderhoud nodig is, want volgens mijn neef had hij al eens een auto gekocht waarvan hij de motor in de soep draaide omdat er geen olie in zat. ik weet niet of dat waar is, maar als dit zo is, vind ik dat ze te ver gegaan zijn met het doorvoeren van realisme :-D voor mij is uncharted 2 meer een system seller. die game oogt strakker dan op welke ander console dan ook, het speelt lekker weg (ik voel me net indiana jones of een andere held van mijn jeugd :-D), en omdat de ontwikkelaars zoveel tijd heeft gestoken in de collision detectie van de polygonen, konden ze in de cut scenes de hoofdrol spelers elkaar laten aanraken zonder dat handen en andere ledenmaten door elkaar heen gaan (zie in gta iv die jazzy zingende dame die met haar benen over elkaar heen zit, maar die benen gaan door elkaar heen :-P). kortom, gta 5 is niet echt lelijk, supergroot, en je kunt er super veel in doen (karten, nascar, rally, formula 1 wagen is weer terug, en natuurlijk de gewone races), en dan heb ik het nog geeneens over het tunen, maar dat hebben ze in steeds meer spellen over genomen :-).

ik ben blij met mijn game (ook al vergiste ik mij in die usb stick, die zat er dus niet bij), en ik zal zeker de tijd er in steken om hem in zijn geheel uit te spelen. maar dat gevoel dat ik weg geblazen word door het spel, wat ik bij gt 3 a-spec had, nee, dat heb ik niet.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Gran Turismo 5

Postby blackdragon » 28 Nov 2010, 20:31:49

Vanmiddag had ik de kans het even een uurtje te spelen bij een maat van mij en moet zeggen heb me wel vermaakt met Gran Turismo 5 alleen is de game geen reden voor mij om een ps3 aan te schaffen. Menu's werken inderdaad wat traag, maar dat is nog te overzien en gelukkig gaat het om het racen zelf wat erg lekker gaat en gewoon goed is. Grafisch vind ik het allemaal best mooi op sommige dingen van de tracks na dan.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Gran Turismo 5

Postby music_maniac1965 » 02 Dec 2010, 17:21:20

helaas moeten de GT5 users nu wachten op een patch, want de game heeft behoorlijk wat screen tearing in de replay's, en de schaduw effecten op de auto (ook in de replay), dat ziet er gewoon niet uit. best slordig als je na dik 5 jaar nog niet klaar ben met de game :-|
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Gran Turismo 5

Postby blackdragon » 02 Dec 2010, 19:18:18

Vind wel dat de premium auto's overdreven veel mooier zijn dan de gewone auto's had liever dan wat minder gewone auto's gezien en meer premium auto's.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Gran Turismo 5

Postby ReinieR » 03 Dec 2010, 12:16:42

Mijn vrienden en ik zijn al een paar keer wat auto's kwijt geraakt tijdens het uploaden naar elkaar. Ik hoop dat deze bug snel gepatcht wordt en/of mn auto's terug krijg!
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: Gran Turismo 5

Postby music_maniac1965 » 22 Dec 2010, 20:46:17

ik moet zeggen dat al behoorlijk wat updates/patches uit zijn gekomen (3 in totaal als ik mij niet vergis), maar dat lelijke schaduw probleem (zeker in de replay's) is er nog steeds :-(

ook is de balans tussen de premium en standaard auto's te groot, die standaard auto's zijn gewoon een aanfluiting. het voelt bijna aan als 2 verschillende spellen in een.....

op een of andere manier heb ik nog niet zoveel lol met gt5 als dat ik gedacht hebt. toch maar na de kerst en oud en nieuw een weekeindje storten op de game, anders heb ik die luxe editie voor niks gekocht. tot nu toe nog niet genoeg mee gespeeld om de kosten te kunnen verantworden.....
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Gran Turismo 5

Postby blackdragon » 22 Dec 2010, 21:04:38

Het verschil tussen de gewone en premium zal wel niet veranderen, maar werkt het online nu een beetje?
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Next

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group