PSN Store

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

PSN Store

Postby Robin » 03 Jan 2009, 17:37:28

Ik ben een manier aan het bedenken om toch van de PSN store te kunnen kopen ookal heb ik geen creditcard. Ik ben ook niet van plan om een CC aan te schaffen dus begin daar vooral niet mee.

Nou zie ik hier en daar dat je een US account kan maken en je met Paypal betaalde PSN cards alsnog dingen kan aankopen.
Nou heb ik dus ook bijvoorbeeld singstar liggen. Kan ik deze game gebruiken i.c.m de US account en d.m.v die psn card daar extra content voor kan downloaden. Of gaat dit namelijk alleen werken als ik de US versie hebt van dit spel? Want dit is eigenlijk me enige hoop nog ooit content te kunnen downen. Want anders zit ik er echt over na te denken om de PS3 toch van de hand te doen. Ik heb er toen 550euro voor gedokt en ik kan dus alleen maar games kopen in de winkel. Maar extra content kopen ho maar.... En ik heb geen zin om te wachten dat er ooit nog iets van PSN cards in de EU gaat komen want dat zie ik erg somber in.

Als er toevallig nog meer mensen zijn die de PSN card willen hebben in EU hoop ik tenminste dat ze deze petitie willen steunen.
http://ps3life.nl/nieuws/1761-petitie-w ... /#reacties
Bezit: Sega Dreamcast, Sony PS2 & PS3
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Re: PSN Store

Postby Xizor » 03 Jan 2009, 20:36:29

Als je gamecontent in de US store koopt werkt die ALLEEN voor de us-versie van de game..

Probeer bijvoorbeeld maar eens een LittleBigPlanet kostuum (gratis) via de US store te downloaden; je zal zien dat hij NIET in je PAL-versie van de game verschijnt.

en tja, geen creditcard... vraag me af waarom men er zo apathisch over is; als je gewoon netjes je uitgaven in de gaten houd is het hetzelfde alsdat je pint in een winkel...
Heb al jaren een Creditcard, koop veel online, doe er online veel zaken mee en heb NOG NOOIT problemen ermee gehad. Maargoed ik zal er niet over beginnen.

dus, kortom...zet je PS3 maar vast op marktplaats! :lol:
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Re: PSN Store

Postby ReinieR » 03 Jan 2009, 21:04:03

Xizor wrote:Als je gamecontent in de US store koopt werkt die ALLEEN voor de us-versie van de game..

Probeer bijvoorbeeld maar eens een LittleBigPlanet kostuum (gratis) via de US store te downloaden; je zal zien dat hij NIET in je PAL-versie van de game verschijnt.

en tja, geen creditcard... vraag me af waarom men er zo apathisch over is; als je gewoon netjes je uitgaven in de gaten houd is het hetzelfde alsdat je pint in een winkel...
Heb al jaren een Creditcard, koop veel online, doe er online veel zaken mee en heb NOG NOOIT problemen ermee gehad. Maargoed ik zal er niet over beginnen.

dus, kortom...zet je PS3 maar vast op marktplaats! :lol:


Afgezien daar van snap ik ook niet waarom Sony niet gewoon met prepaid kaarten komt? Overal ter wereld heb je ze, behalve in de EU.
Zoals ik kan geen CC nemen omdat je toch zoveel per maand moet verdienen ofzo?
Ik baal er ook wel van. Kan nu ook geen games op play.com halen. Nu laat ik het elke keer via een vriend betalen..
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: PSN Store

Postby Robin » 03 Jan 2009, 22:06:41

Dus als ik het goed begrijp is me PS3 regio vrij en kan ik hiermee dus US games mee afspelen?
En als ik dan een US account aanmaak kan ik dus ook content voor die US games downloaden als ik dus amerikaanse pre-paid kaart aanschaf?
Bezit: Sega Dreamcast, Sony PS2 & PS3
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Re: PSN Store

Postby music_maniac1965 » 04 Jan 2009, 01:12:32

een credit card is ook niet slecht, maar dan moet je je wel kunnen beheersen. ik merk al met die microsoft credits dat je maar al te makkelijk zo'n arcade game downloade, voor je het weet ben je door je credits heen. kan je je voorstellen als ik een credit card zou hebben, en dus mijn PSN games en de xbox live games zomaar zou kunnen kopen, dan gaat dat echt mis. het is oh zo makkelijk om ff op download full game te klikken, en als je dan niet echt goed in de gaten houd hoeveel je die maand al besteed hebt, kom je maar al te makkelijk in financieele probleemen.

ik weet, tuurlijk kun je het in de gaten houden, maar ik ben soms nogal impulsief. voor mij is zo'n credit card niks. met die kraskaartjes kan ik nog zoiets als "hooguit een 2100 punten kaartje per maand" regel in stellen. zijn die credits dan op, dan is het jammer maar helaas. een credit card heeft een iets diepere bodem.

in het kort: ik zal NOOIT, maar dan ook echt NOOIT een credit card kopen. dus als sony ook aan mij zijn toppertjes op het PSN netwerk wil verkopen, dan zullen ze toch echt met die kaartjes moeten komen, want zoals het er nu bij staat is het jammer, maar dan speel ik maar geen volledige versie van wipeout of gti club +.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: PSN Store

Postby Xizor » 04 Jan 2009, 12:43:36

...elke student kan tegenwoordig een creditcard krijgen..

en een creditcard KOOP je niet, die krijg je gewoon bij de bank. de 'catch' is dat, als de maandelijkse afschrijving ervan komt en je hebt niet genoeg op je rekening, dan wordt er rente berekend, anders NIETS (ja de kwartaalkosten voor de pas(sen) die je hebt van de bank, die je nu ook betaald). In al die 9 jaar dat ik een CC had heb ik nooit problemen gehad en ben ik er nooit door in de problemen gekomen.

Blijven jullie dan maar lekker zonder creditcard rondlopen ;) maar ga dan maar NIET naar de VS zonder zo'n ding (of eender ook in de wereld).
Ik snap al die principe-kwesties niet van 'ik zal nooit een creditcard aanschaffen'. denk je dat je genaaid wordt? Met je ziektekostenverzekering wordt je nog veel harder genaaid.

Die PSN-cards komen hier in europa niet, en weet je waarom? Teveel landen met elk hun eigen regels. de kosten wegen waarschijnlijk niet op tegen de (eventuele) inkomsten anders waren ze er allang.
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Re: PSN Store

Postby Robin » 04 Jan 2009, 13:27:17

Me vriendin heeft wel een CC, maar heb geen zin om op haar creditkaart te blijven teren. Wil liever zelfstandig iets kunnen doen.
Bezit: Sega Dreamcast, Sony PS2 & PS3
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Re: PSN Store

Postby music_maniac1965 » 05 Jan 2009, 23:56:20

Xizor wrote:Ik snap al die principe-kwesties niet van 'ik zal nooit een creditcard aanschaffen'. denk je dat je genaaid wordt? Met je ziektekostenverzekering wordt je nog veel harder genaaid.


nee, ik denk niet dat ik genaaid word. als je mijn post GOED leest kan je daar zelfs al het andwoord vinden waarom ik zo'n ding nooit wil nemen.

ik ben iemand die nogal impulsief kan kopen, zeker als het zo makkelijk gaat als het klikken op een link van "download now". en zoals je zelf al zei, zodra het dan niet betaald kan worden, ga je rente betalen. als het bedrag te hoog oploopt (vergeet niet dat ik zowel een ps3 als xbox 360 hebt) met al die spelletjes, dan kan dat wel eens een dik probleem worden. ik weet niet wie van jullie allemaal nog thuis wonen, of wie er al op zichzelf wonen, maar ik hoor dus bij die laatste catagorie, en de huur, en al mijn andere vaste lasten gaan gewoon voor.

neem nou vroeger het internet via de telefoon. dat moest per minuut betaald worden. er waren zat mensen verslaafd aan geworden (chatten enzo) die dus torenhoge telefoon rekeningen kregen. ik zelf heb daarom dan ook pas internet in huis gehaald toen je het voor een vast bedrag per maand kon betalen en dat je dan 24/7 online kan zijn.

kortom, ik word niet genaaid met zo'n card, maar ik neem mijzelf in bescherming om er geen een te nemen.

en dat je nergens zonder creditcard op vakantie kan gaan is kling klare onzin........ ben al zat weg geweest en dan gewoon via grens wisselkantoor mijn geld omzetten. enigste nadeel was dat ik altijd wel geld over had, en dat moet dan weer terug geruild worden, en dat ruilen kost geld. maar dan heb ik wel zelf controle over wat ik op vakantie uitgeef. geld op = naar huis :)

om mij hoef je dus in ieder geval geen zorgen te maken. ook zonder zo'n credit card overleef ik het wel.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: PSN Store

Postby Woutie » 30 Mar 2009, 10:57:14

Ik heb een CC speciaal voor de PS3 eentje geregeld... had die van een collega in het systeem staan en schreef elke keer geld naar hem over als hij het goed vond dat ik wat gebruikte van zijn kaart... dat is ook geen doen... vandaar.
Gewoon 1 keer per maand alles overschrijven naar de CC achterstand wat je opgebouwd hebt en niets aan het handje...

PS: Sorry, ik mocht er niet over beginnen ...
Woutie
 
Posts: 182
Joined: 30 Sep 2001, 21:38:04

Re: PSN Store

Postby Stepz » 01 Apr 2009, 21:57:12

Ik heb destijds ook een cc gekocht ivm aankopen via internet (vluchten boeken, games kopen etc.) en ik ben er blij mee.
Heb nog nooit ergens last van of mee gehad. In tegendeel, ben er superblij mee. Ben het met Xi eens.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam


Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group