PS3 actie Bart Smit

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Re: PS3 actie Bart Smit

Postby klz_98 » 18 Dec 2008, 20:28:20

music_maniac1965, je weet er wel veel van zeg! Door je werk ofzo?

Ik ben nog een beetje aan het twijfelen. Van de ene kant kan ik het ook lekker goedkoop houden en gewoon een HD ready scherm van 66 cm kopen. Mijn TV nu is zo'n vierkante beeldbuis van 55 cm. Ik zit er zo'n 2 meter vanaf. Dan is 82 cm misschien wel te groot.

De PS3 staat nu lekker demo's te downloaden. Ik kan niet wachten tot play mijn bestellingen geleverd heeft!
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Re: PS3 actie Bart Smit

Postby markdegeweldenaar » 18 Dec 2008, 21:55:36

Met de gedetailleerde spellen van tegenwoordig is 81 cm geen overbodige luxe. Zelfs niet als je er maar 2 meter vanaf zit.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: PS3 actie Bart Smit

Postby music_maniac1965 » 20 Dec 2008, 12:56:49

inderdaad. met gamen zit ik zelfs op een kleine 2 meter van mijn 46 inch tv af (117 cm) en zelfs dat vind ik niet te groot :) maar ik ben begonnen met 32 inch (81 cm) en ook beide neven van mij hebben 32 inch, en die zitten er ook kort op. is juist leuk, want je ziet zo echt veel detail's in de games. ook blu ray films zijn op een full hd werkelijk een belevenis. zeker als het een goede BD betreft (BD is Blu ray Disk) zoals die van cars (disney pixar) en de nieuwe wall-e (ook disney pixar)

wat mijn kennis over tv's betreft: ik heb gewoon echt zoveel info gewonnen via internet toen ik zelf op zoek was naar een tv (dus 2 x) dat op de echt nieuwe ontwikkelingen na, ik wel weet hoe zo'n tv werkt. uiteraard gaat de ontwikkeling verder, maar mijn geld houd op (en mijn huidige tv is echt groot genoeg :P) je kan ook eens op http://www.wikipedia.nl of .com kijken. hier zie je biijvoorbeeld ook het verschil tussen progressive scan, en interlaced (denk aan 1080P of 1080i)

p.s: ik ben proffessioneel project verhuizer. het enige wat ik in mijn werk moet weten is hoe ik zo'n tv moet inpakken als de klant de doos met inhoud heeft weg gegooid :P hahaha. nee, het is echt mijn interesse in dingen. zo ook met car audio.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: PS3 actie Bart Smit

Postby klz_98 » 20 Dec 2008, 21:50:55

Tja en dan gaat je auto stuk. Een nieuwe TV zit er voorlopig nog niet in. :x

Zo'n grote TV is wel leuk, maar in een normaal appartement kan het al snel te groot zijn.. Vandaar dat ik aan het kijken ben / was naar een kleiner maatje.
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Re: PS3 actie Bart Smit

Postby ReinieR » 09 Jan 2009, 22:33:25

Ook ik zit nu te kijken naar een HD tv. Ik was was gister naar de Media Markt bij de Arena en zag wel een leuk dingetje van LG voor 400 euro. Deze was 82cm maar wel HD ready. Zag ook nog een leuke, ook van LG voor 600 euro, maar was wel full HD.
Maar ik vind 200euro best veel geld, aangezien ik nog maar een student ben, is het leven voor mij al duur genoeg. Is het nou echt een groot verschil tussen full en ready qua gamen? Ik zag gister wel bij de Media Markt zo een demo filmpje van Media Markt zelf. Daar zag je wel dat full HD wel iets mooier is, maar imo wel erg minimaal.
Ik weet helaas niet meer het type nr van die tv's die ik zag.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: PS3 actie Bart Smit

Postby klz_98 » 10 Jan 2009, 14:10:34

Ja, daar zit ik dus ook mee. De helft meer is aardig wat... En aangezien het meeste wat je doet toch nog geen full hd is. De meeste spellen ondersteunen het niet. Dan blijft er alleen bluray over..
Daarbij twijfel ik ook een beetje aan de kwaliteit van de goedkoopste full hd toestellen. Is het dan misschien niet in de meeste gevallen net niet?

Kijk ook even op internet. Mediamarkt is echt niet goedkoop.
http://www.plasma-discounter.nl/

Waarschijnlijk heb je deze lg gezien:
http://www.plasma-discounter.nl/lcdtele ... -17794.htm
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Re: PS3 actie Bart Smit

Postby markdegeweldenaar » 10 Jan 2009, 15:45:10

De spellen die wel 1080p ondersteunen spelen eigenlijk af in een lagere resolutie, maar worden geupscaled naar 1080p. Het is daardoor wat gladder, maar meer details zul je niet zien.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: PS3 actie Bart Smit

Postby music_maniac1965 » 10 Jan 2009, 19:36:00

inderdaad, een beeld dat word geupscaled krijgt wel de nieuwe resolutie, maar een hogere detail krijg je niet.

echter, een game die wel gewoon van zichzelf full hd is, is wel veel mooier en heeft wel weer meer detail.

ik ben het er wel mee eens dat hedendaags de standaard huis apparatuur (haast iedereen heeft wel een dvd speler/recorder, en of een video recorder) maakt geen gebruik van full hd, sterker nog, zelfs hd ready is beter dan de resolutie en detail's die een dvd speler of video recorder kan geven. ook digitale tv met een hd decoder haalt niet hoger dan 1080i, en dat haalt een hd ready scherm ook. dus als je veel tv kijkt, en je naast je dvd collectie geen blu ray films hoeft te hebben, dan is een hd ready scherm echt wel voldoende.

de reden dat ik voor full hd ben gegaan zijn er meerderen:

1> ik wilde de overstap maken van dvd naar blu ray. ik ga niet al mijn dvd's ook omzetten naar blu ray, maar iedere nieuwe film die ik koop, komt nu alleen nog op blu ray in huis.

2> ik game veel, en veel games zijn wel gewoon 1080p. en ik ben nou eenmaal een detailist, dus ik wil alles zien zoals de programmeur het heeft bedoeld.

3> mijn scherm is redelijk groot (117 cm), en dan heeft het zeker zin om full hd te nemen, omdat bij een hd ready scherm de pixels wel erg groot worden.

4> toen ik mijn tv ging halen, was het verschil in de prijs van een goede hd ready scherm van 117, en die van mijn huidige tv maar 150 euro. op een prijs van 2400 euro (wat mijn huidige tv koste) was die "prijs besparing" van 150 euro nou niet echt enorm, en dan heb ik echt wel liever veel meer detail in mijn games en blu ray, dan een besparing van 150 eurotjes.

en dan, zeker vandaag de dag (een jaar en 2 maanden na de aanschaf van mijn tv) zijn de prijzen van lcd/plasma tv's zo veel omlaag gegaan, dat je nu wel voor ongeveer 1800 euro dezelfde kwaliteit (of zelfs beter, de techniek gaat tenslotte vooruit) hebt dan dat ik nu voor 2400 hebt. maar als je student bent, of je kan in je werk niet veel overwerken en dus niet veel extra sparen, dan snap ik best dat de keuze al snel valt op iets dat veel goedkoper en kleiner is. je moet het geld tenslotte wel kunnen missen. er zijn zoveel sites te vinden waar je kan zoeken naar wat jij wilt, en wat jouw eisen zijn.

laat ff weten wat jullie gekozen hebben :lol: vind ik wel leuk :P
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: PS3 actie Bart Smit

Postby ReinieR » 11 Jan 2009, 13:38:20

Thanks voor de info, ik weet alleen nog niet wanneer ik de tv ga halen, maar als ik hem heb, laat ik het weten!
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: PS3 actie Bart Smit

Postby klz_98 » 11 Jan 2009, 21:47:33

Voor mij geldt hetzelfde :)
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Previous

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group