Weer een remake van Capcom? Strider!

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Weer een remake van Capcom? Strider!

Postby Stepz » 06 Oct 2008, 12:07:26

Geruchten gaan dat Capcom nu ook bezig is met een remake van Strider!
Ze willen 'm restylen zoals ze dat bij Bionic Commando deden.

*bron: Screwattack.com*

Hoop dat dit waar is, want ik koop 'm dan meteen!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Weer een remake van Capcom? Strider!

Postby blackdragon » 06 Oct 2008, 12:11:13

Ik had het een paar dagen terug al gelezen idd, zou wel mooi wezen. Maar Capcom zelf heeft er nog niet op gereageerd, maar zie het wel gebeuren ze zijn zo bezig met remakes de laatste tijd.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Weer een remake van Capcom? Strider!

Postby Stepz » 06 Oct 2008, 13:07:40

Zou idd mooi zijn!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Weer een remake van Capcom? Strider!

Postby music_maniac1965 » 07 Oct 2008, 20:45:54

wow, dat zou pas gaaf zijn. een nieuwe strider. ik vergeet nooit meer hoe de megadrive strider mij verraste door zijn looks en bizarre gameplay :D hopenlijk pakken ze het goed aan.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Weer een remake van Capcom? Strider!

Postby Stepz » 08 Oct 2008, 20:23:47

music_maniac1965 wrote:wow, dat zou pas gaaf zijn. een nieuwe strider. ik vergeet nooit meer hoe de megadrive strider mij verraste door zijn looks en bizarre gameplay :D hopenlijk pakken ze het goed aan.

Inderdaad! Maar vooral ook vanwege de tegenhanger ervan op NES die er natuurlijk niet uitzag!
Ik hoop ook echt dat de opfrisbeurt goed wordt, maar als ik naar Bionic Commando Rearmed kijk, dan KAN het gewoon niet meer misgaan!!!
Ben behoorlijk enthousiast.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Weer een remake van Capcom? Strider!

Postby Loempiavreter » 08 Oct 2008, 20:49:11

Stepz wrote:Inderdaad! Maar vooral ook vanwege de tegenhanger ervan op NES die er natuurlijk niet uitzag!


Hmm ik vind al die grafische stijl van (action) platformers op de NES wel z'n charme's hebben, vond de NES Strider gewoon kut omdat het een non-linear spel was, zat ik niet echt op te wachten en al helemaal niet bij Strider.
De originele Arcade Strider is echt baas, maar die vervolgen waren toch best triest. Strider Returns was een puinhoop en Strider 2 was een middelmaat. Ik weet niet of Capcom wel een vervolg kan doen, al helemaal al als het word outsourced naar een of ander onbekend europese dev. Doe mij dan maar Osman (Cannon Dancer) met de orginele gameplanner van Strider, Isuke.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Weer een remake van Capcom? Strider!

Postby music_maniac1965 » 11 Oct 2008, 23:50:14

wat het gaat worden weet niemand natuurlijk nog, maar toch kunnen we niet meer dan hopen op een goed spel. dat capcom erg strakke games kan designen (man, wat ziet die nieuwe street fighter er toch weer vet uit !) is wel duidelijk. ik hoop wel dat strider zijn eigendijdse design mee krijgt, zoals de nieuwe street fighter toch ook zijn old school sfeer heeft behouden door de oude achtergronden een dikke opfrisbeurt te geven (met nieuwe achtergronden erbij voor de variatie natuurlijk). ik kan echt niet wachten op de nieuwe sf game, en als strider zijn klim techniek blijft behouden, en ook het ontwerp net zo aanpakt als bij sf, dan zit dat wel goed :) laat ze maar de tijd nemen om met wat goeds op de proppen te komen.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Weer een remake van Capcom? Strider!

Postby Stepz » 12 Oct 2008, 20:36:14

Tja, zoals ik het opving wordt het net zoals Bionic Commando een soort van remake, dus geen vervolg. Gewoon een opfrisbeurt. Hoop 't wel.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Weer een remake van Capcom? Strider!

Postby Loempiavreter » 13 Oct 2008, 19:48:15

Debunked:
The story's nonsense. The guy who wrote that feature was at dinner with Capcom with myself and another journalist (about 2 months ago). The Capcom PR guy asked which classic franchise we'd like to see come back and we'll all said "Strider" at the same time. It was James Mielke himself, and not the Capcom guy, that suggested it be DMC style.

That doesn't mean it'll never happen of course, but it's fair to point out that their "news" is based on drunken hypothesizing between three journalists and a PR.

http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?t=90854

Wist het al een tijdje maar was te lui opm te posten :P
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Weer een remake van Capcom? Strider!

Postby Stepz » 14 Oct 2008, 12:47:45

Hufter :evil:

Maarja, 't zou idd errug tof zijn!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam


Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group