Kneiters voor de PlayStation 2

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Kneiters voor de PlayStation 2

Postby markdegeweldenaar » 03 Aug 2008, 10:14:39

Door de aanschaf van Okami, enkele weken terug, en een component kabel, vorige week, is mijn liefde voor de PlayStation 2 weer helemaal terug. Ik zou daarom graag weten wat NU nog de echte topspellen voor het systeem zijn. Ik gebruik hier het woordje 'nu', omdat niet alle spellen de tand des tijds even goed hebben doorstaan. Zo speelde ik laatst Silent Hill drie en dat vond ik stuitend ouderwets en lelijk. Het zou leuk zijn als het spellen zijn die exclusief voor de PlayStation 2 zijn uitgebracht.

Shadow of the Colossus heb ik al. Daar begin ik aan zodra ik Okami heb uitgespeeld.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Kneiters voor de PlayStation 2

Postby Xizor » 03 Aug 2008, 10:47:33

Mijn favoriet: God of War (1 en 2). Lekker hack and slash in een mooi grafisch jasje.
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Re: Kneiters voor de PlayStation 2

Postby Loempiavreter » 03 Aug 2008, 14:37:57

De spellen die nog wel vaak speel voor score/speedrun praktijken
God Hand
Shinobi ps2
Nightshade
10.000 Bullets
Contra: Shattered Soldier
Sega Ages Dynamite Deka (remake)
Time Crisis 3
Metal Gear 2: Solid Snake (op MGS3 Subsistence disc)
Devil May Cry

Leuk voor ertussen door
Shadow of Rome
*Urban Reign
Way of the Samurai
Metal Gear Solid 2 Substance
Metal Gear Solid 3 Subsistence
Blood Will Tell
Gungrave
Gungrave O.D.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Kneiters voor de PlayStation 2

Postby markdegeweldenaar » 03 Aug 2008, 16:45:22

Ik heb God of War 1 geprobeerd, maar die sprak me niet aan. Het ging te snel en was te weinig afwisselend. Dat constante gehak werkte op m'n zenuwen. Ik wil deel twee nog wel eens proberen als ik hem kan vinden. Een spel dat ZO goed ontvangen is verdient een tweede kans.

Ik heb geen behoefte aan score/speedrun praktijken. Ik speel graag spellen die mij een mooie fantasiewereld voorschotelen waar ik in op kan gaan, zonder al te veel drukte en gedoe. De meeste van de spellen die je noemt ken ik niet. Ik zal eens onderzoeken of er wat leuks bij staat.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Kneiters voor de PlayStation 2

Postby Loempiavreter » 03 Aug 2008, 19:02:50

markdegeweldenaar wrote:Ik heb God of War 1 geprobeerd, maar die sprak me niet aan. Het ging te snel en was te weinig afwisselend. Dat constante gehak werkte op m'n zenuwen. Ik wil deel twee nog wel eens proberen als ik hem kan vinden. Een spel dat ZO goed ontvangen is verdient een tweede kans.

Ik heb geen behoefte aan score/speedrun praktijken. Ik speel graag spellen die mij een mooie fantasiewereld voorschotelen waar ik in op kan gaan, zonder al te veel drukte en gedoe. De meeste van de spellen die je noemt ken ik niet. Ik zal eens onderzoeken of er wat leuks bij staat.


Hmm dan staat er voor jou weinig wat bij. Misschien Shadow of Rome of Blood Will Tell.
Ben niet echt weg van fantasiewerelden, dus ik kan je denk ik niet echt verder helpen. Misschien moet je maar eens kijken richting Shin Megami Tensei Nocturne, Devil Summoner: Raidou Kuzunoha vs. The Soulless Army, Digital Devil Saga 1& 2. Anders dan van filmpjes ken ik niet, want ik ben niet zo'n rpg liefhebber.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Kneiters voor de PlayStation 2

Postby Stepz » 04 Aug 2008, 12:20:26

Jak and Daxter
Ratchet and Clank
De eerste delen van deze twee games zijn wat makkelijker, maar imo wel het leukste

Devil may cry
Prince of Persia
Beyond Good and Evil
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Kneiters voor de PlayStation 2

Postby markdegeweldenaar » 04 Aug 2008, 19:25:34

Loempiavreter wrote:Hmm dan staat er voor jou weinig wat bij. Misschien Shadow of Rome of Blood Will Tell.

Dat waren ook juist de spellen die ik op mijn lijstje had gezet. Ik twijfel nog over Blood Will Tell. Het klinkt wel interessant, maar volgens de recensies zitten er nogal wat haken en ogen aan.

Stepz wrote:Jak and Daxter
Ratchet and Clank
De eerste delen van deze twee games zijn wat makkelijker, maar imo wel het leukste

Devil may cry
Prince of Persia
Beyond Good and Evil

Devil May Cry heb ik ooit al eens gehad en gespeeld. Ik vond hem toen schandelijk kort, maar het is wel een leuk idee om een opvolger te proberen. Beyond good and evil heb ik voor de pc. Prince of Persia is een goed idee. Vooral omdat alle spellen uit die serie progressive scan lijken te ondersteunen.

Ratchet and Clank en Jak and Daxter ben ik niet heel zeker van. Echte platformspellen zijn niet echt mijn ding en de psp versies hiervan kunnen me ook niet echt bekoren. Misschien toch leuk om eens te proberen als ik ze goedkoop tegen kom.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Kneiters voor de PlayStation 2

Postby Loempiavreter » 04 Aug 2008, 19:31:51

markdegeweldenaar wrote:
Loempiavreter wrote:Hmm dan staat er voor jou weinig wat bij. Misschien Shadow of Rome of Blood Will Tell.

Dat waren ook juist de spellen die ik op mijn lijstje had gezet. Ik twijfel nog over Blood Will Tell. Het klinkt wel interessant, maar volgens de recensies zitten er nogal wat haken en ogen aan.


http://hg101.classicgaming.gamespy.com/ ... lltell.htm
Een artikel over Blood Will Tell - Tezuka Osamu's Dororo, met gnoeg info over het spel.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Kneiters voor de PlayStation 2

Postby Stepz » 05 Aug 2008, 08:51:42

En is ICO geen leuke game? Zat altijd te twijfelen of ik deze game moest kopen.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Kneiters voor de PlayStation 2

Postby Loempiavreter » 05 Aug 2008, 12:10:32

Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: Kneiters voor de PlayStation 2

Postby markdegeweldenaar » 05 Aug 2008, 15:37:52

Stepz wrote:En is ICO geen leuke game? Zat altijd te twijfelen of ik deze game moest kopen.


Ik had begrepen dat Shadow of the Colosus een soort van opvolger van ICO is. Die wil ik dus eerst spelen voordat ik besluit ICO te kopen.

Blood will tell klinkt, zoals ik al zei, wel heel tof. Ik zal eens kijken of hij ergens voor een schappelijke prijs te halen is.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn


Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group