PS3 stof magneet.

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

PS3 stof magneet.

Postby music_maniac1965 » 17 Feb 2008, 23:22:31

hallo ps3 gebruikers.

ik kan van een vriend zijn ps3 overnemen omdat hij er 2 heeft. hij kreeg er laatst eentje die bij zijn nieuwe lcd tv zat (ook van sony), maar nu zit ik zelf met het volgende (vreemde) gevalL:

elke keer als ik bij hem kom spelen, en hij maakt de ps3 stof vrij, dan zit hij binnen 10 minuten weer onder het stof. het lijkt wel alsof het een stof magneet is, zo snel gaat dat. ik vind de ps3 een mooi apparaat, en met de komst van gran turismo 5 een must have voor een race spel fanaat zoals ik. maar ik erger mij echt aan die stofbaal die naast zijn tv staat. je kan dat ding echt wel 6 keer per dag af stoffen !

nou vroeg ik mij af of jullie hier misschien ook last van hebben, en of er wat tegen te doen is. ik hoop het wel, want ik twijfel toch echt of ik wel zin heb om dat ding iedere dag meerdere keren af te stoffen. mijn andere apparaten thuis hebben hier geen last van, en bij mijn vriend is het echt geen zooitje zodat dat ook geen extra stof op kan leveren. maar op zo'n glanzend geval is het wel super opvallend.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: PS3 stof magneet.

Postby twisted » 18 Feb 2008, 04:48:01

De ps3 staat bij mij onderin m'n televisie kast. Ik heb er geen last van.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Re: PS3 stof magneet.

Postby zendar » 18 Feb 2008, 05:20:34

Juist omdat het oppervlak van de ps3 zo glad is, kan je met vaak afstoffen het oppervlak juist statisch maken,
dus trekt hij nog meer stof aan.
Ik denk dat, als je een anti-statische stofdoek gebruikt, je van het probleem af bent.
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: PS3 stof magneet.

Postby Xizor » 18 Feb 2008, 08:57:00

Klopt wat Zendar zegt; ik heb er ook 'last' van,maar eigenlijk niet alleen met de PS3 maar met alles bij ons in huis, dus ik heb me er maar bij neergelegd.
De PS3 heeft gewoon een mooie, ultrageile, lak-oppervlak en dan zie je het erger, maar al met al lig ik er niet zo wakker van, als ie het maar goed doet :)
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Re: PS3 stof magneet.

Postby Stepz » 18 Feb 2008, 16:42:53

Precies wat Zendar zegt. Als je dat ding af loopt te vegen (denk aan een ballon) wordt ie zo statisch als ik weet niet wat.
Ik had hetzelfde probleem. Als je 'm met zo'n antistatisch weetikveelwatvooreen doekje, dan zul je het evengoed nog wel hebben, maar stukken minder.
Ik heb me er verder ook een klein beetje bij neergelegd. 't Boeit me niet meer zo... Eén keer in de week stof ik 'm af.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: PS3 stof magneet.

Postby music_maniac1965 » 20 Feb 2008, 23:12:35

de reden dat ik dit poste was omdat ik via google een link had gevonden naar een klacht over sony. die zou (in amerika dan... hahaha) een al te verwaarloosde playstation 3 niet hebben gerepareerd omdat ze de ps3 er te verwaarloosd uit vonden zien. er zaten vette vingers op, en een berg stof waar je u tegen zegt. nou, dat van dat stof kan ik begrijpen, want als mijn xbox 360 net zoveel stof zou aantrekken, dan had er nu wel een laag van een centimeter op gelegen.

ik vermoed ook wel dat het stofdoekje dat mijn vriend gebruikt statishe electriciteit op wekt. ik zal hem eens de tip geven die jullie vermelden, en dat is dus dat hij een anti statish doekje moet kopen. als ik zijn 2e ps3 overneem doe ik dat ook wel. eerst maar eens mijn auto laten maken (distributie snaar en rollen moeten vervangen worden)

bedankt voor de tip.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: PS3 stof magneet.

Postby Donny K. » 23 Mar 2008, 17:35:53

Ik heb het niet zo snel, maar in vegrlijkimg met al m'n andere apparaten, gaat het met de ps3 toch sneller.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48


Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group