Tevreden over de PS3?

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Tevreden over de PS3?

Postby Stepz » 03 Apr 2007, 19:08:46

Heb vandaag ook maar die glimmende zwarte barbequebakkie gehaald, alleen nog geen games (I'm flat broke, of course!).
Maar ik vroeg me (uiteraard pas na de koop... *sigh*) af of jullie er een beetje blij mee zijn. Echte topgames zijn er nog niet... maar we weten allemaal wel dat ze eraan zitten te komen...
Beeldkwaliteit? Ik heb geen HD tv, maar de kwaliteit moet dan toch evengoed wel cool zijn?
Zijn er nog meer dingetjes die ik misschien moet weten?
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby markdegeweldenaar » 03 Apr 2007, 20:04:56

Je bent hartstikke gek.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Tevreden over de PS3?

Postby Loempiavreter » 03 Apr 2007, 20:11:54

Stepz wrote:Echte topgames zijn er nog niet...


Virtua Fighter 5
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Sen » 03 Apr 2007, 20:40:04

Wat je moet weten, hmmm je hebt veel te veel geld betaald?

Nee serieus, ik heb er geen. Maar zie er voor deze prijs ook echt geen reden toe. Denk sowieso dat er niet heel veel exclusives zullen zijn.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Frankhulscher » 03 Apr 2007, 20:50:49

Ik heb ook geen PS3, maar kan je wel vanuit xbox360 ervaring vertellen dat een hdtv eigenlijk een must is. Enorm verschil.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Xizor » 03 Apr 2007, 20:53:40

Collega van me heeft er ook een; heb hem zelf nog niet gezien maar het klinkt allemaal veelbelovend, en, ik denk dat jullie mij nu voor gek verklaren als ik zeg dat 600 euro eigenlijk geen 'te dure' prijs is.

als je de features van een PS3 op de 360 wil (grotere HD, WiFi, HD-DVD (ipv blu-ray) ben je zelfs DUURDER uit. WiFi is voor mij echt een MUST, daarom heeft mijn 360 ook een WiFI adapter..

...mja, ik denk dat er voor het eind van het jaar wel een ps3 hier staat...
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Fonzi » 03 Apr 2007, 20:55:29

Ja, eigenlijk heel tevreden.

Ik heb intussen een shitload aan games (wel gekregen van de uitgevers welliswaar). Een HDTV is wel echt een must imo, het ziet er allemaal zoveel beter uit, zeker met een HDMI aansluiting.

Beste games zijn uiteraard Resistance: FoM, Motorstorm (vooral online erg goed) is een spel dat geen enkele andere console heeft en eindelijk nog eens een echt off road arcade racer.

RR7 vind ik veel beter dan RR6. Iedereen zegt dat dit RR 6.5 is maar daar heb ik absoluut niks van gemerkt.

Verder VF5 natuurlijk, daar kan je gewoon niet buiten. En voor 10 euro een HD versie van Tekken 5 is ook niet mis.

Online verloopt alles erg goed, zonder lag en het is minstens even gemakkelijk om online te spelen in vergelijking met XBL. Natuurlijk mist het een aantal opties.

Ik weet niet wat je verder nog wilt weten. De PS3 ziet er meer dan degelijk uit, is stil en geeft een robuuste indruk. Belangrijk voor mij is dat de games regio vrij zijn. Zo kocht ik Resistance voor 35 euro in Japan. Als je een beetje uitkijkt heb je het geld van je zogenaamde dure console heel snel terug, zeker als je maar voor de helft van de prijs een spel kan kopen in Japan.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby twisted » 03 Apr 2007, 21:32:31

Ik ben er blij mee, ik heb Virtua fighter 5, Motorstorm en Ridge racer 7. De demo van Resitance heb ik 5 minuten gespeeld maar die kon mij niet echt boeien. Ik vind wel dat het tijd wordt dat de online winkel even geupdate moet worden. Ik heb em nu langer dan een week staan en er is nog niks nieuws bij gekomen.

Kan je bij Resitance trouwens je toetsenbord en muis gebruiken?
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Fonzi » 03 Apr 2007, 21:40:36

twisted wrote:Ik ben er blij mee, ik heb Virtua fighter 5, Motorstorm en Ridge racer 7. De demo van Resitance heb ik 5 minuten gespeeld maar die kon mij niet echt boeien. Ik vind wel dat het tijd wordt dat de online winkel even geupdate moet worden. Ik heb em nu langer dan een week staan en er is nog niks nieuws bij gekomen.

Kan je bij Resitance trouwens je toetsenbord en muis gebruiken?


Ik heb een europese, japanse en amerikaanse account aangemaakt. Zo kan je op alle stores een kijkje gaan nemen. De demo op de Japanse store (of die van Hong Kong, is dezelfde content maar in het engels) van Minna No Golf 5 is heel erg goed. Met je Amerikaanse en Japanse account kan je alleen geen betalende content downloaden.

Toetsenboard en muis voor Resistance weet ik niet.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby WithAttitude » 04 Apr 2007, 01:51:37

Fonzi wrote:Beste games zijn uiteraard Resistance: FoM, Motorstorm (vooral online erg goed)
Dit vind ik echt vreemd. Deze games verkopen als enige heel erg goed, puur omdat het een racer en een shooter zijn. Maar het zijn wel 2 heel middelmatige games. De enige reden dat ze zo populair zijn is omdat het de enige in hun genre zijn. Maar in dat genre zijn er veel meer veel betere games. Zo gaven de tijdschriften EDGE en GamesTM Resistance respectievelijk een 5 en een 6.

Niet slecht maar zeker niets bijzonders.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby twisted » 04 Apr 2007, 04:46:23

Fonzi schreef:
Ik heb een europese, japanse en amerikaanse account aangemaakt. Zo kan je op alle stores een kijkje gaan nemen. De demo op de Japanse store (of die van Hong Kong, is dezelfde content maar in het engels) van Minna No Golf 5 is heel erg goed. Met je Amerikaanse en Japanse account kan je alleen geen betalende content downloaden.

Toetsenboard en muis voor Resistance weet ik niet.


Dankjewel, ik zal het vanmiddag even proberen.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Sen » 04 Apr 2007, 07:10:43

Volgens mij werkt een keyboard wel, maar een muis niet.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby arjen1981 » 04 Apr 2007, 08:00:17

ik ben al een hele poos erg blij met mijn ps3. heel erg blij!
in tegenstelling tot de wii en 360 kreeg ik bij het uitpakken van de ps3 en vervolgens het aansluiten echt het gevoel van dit is het volgende. de volgende stap!

je sluit een hdmi kabel aan. je hebt gewoon gelijk wifi internet zonder eerst heel moeilijk te doen met het weer aansluiten van andere apparaten. en je hebt de volgende media drager ingeboud. en hiernaast ziet de ps3 er gewoon ontzettend hi-tech uit!

IK VIND DE PS3 ABSOLUUT NIET DUUR! de 3do was pas duur ;) vonden jullie de saturn duur? deze ging in den beginnen ook voor 1200 gulden. en kijk wat je allemaal krijgt met de ps3.

veel games zijn er nu nog niet absoluut nog niet. enkel voor fans van de ridge racer of virtua fighter serie zijn er nu goede games. echter verwacht ik nogsteeds veel exclusiefe titels.

de grote titels zullen nu misschien snel multiplatform gaan. gta enzo. NOU EN ^_^

ik kies de ps3 voor de wii en 360 juist voor die kleine exclusieve titels uit japan. die kleine pareltjes die nooit die hele grote verkoop aantallen halen (dus neit worden geport naar 360). die zelfde titels waardoor ik ook zo veel hield van mijn ps2.

ik bedoel een katimari damacy, een okami, een ico! voor dat soort titels koop ik een ps3. de underground titels. de 360 is voor sport, fps en racers (de titels die bovendien ook groot zijn op de ps3). de wii is voor party games en 1 maal in de 3 jaar een goede nin game (zelda, mario 128?). de ps3 is voor mijn games ^_^ de games waar ik van houd ^_^

de grote titels kijk ik ook naar uit uiteraard. metal gear solid 4 helemaal en ffxiii. misschien straks niet meer exclusief? maar dan nog speel ik ze liever een half tot een jaar eerder op het platform waarvoor ze zijn ontwikkeld ;)

de 360 heb ik zelf alleen voor ffxi. maar deze week haal ik ook zeker een gitaar ^_^ deze verkoopt het goed dus komt naar de 360 (anders was het net zo een ps2 exclusiever). en ook blue dragon wil ik zeker halen!

maar stepz spaar voor die hdtv! het is een wereld van verschil!
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby Fonzi » 04 Apr 2007, 10:08:25

WithAttitude wrote: Maar het zijn wel 2 heel middelmatige games. De enige reden dat ze zo populair zijn is omdat het de enige in hun genre zijn. Maar in dat genre zijn er veel meer veel betere games. Zo gaven de tijdschriften EDGE en GamesTM Resistance respectievelijk een 5 en een 6.
Niet slecht maar zeker niets bijzonders.


Wel ja, ik kan ook reviewscores geven die hoger zijn maar dat doet er eigenlijk niet toe. Motorstorm is op zich middelmatig in de singleplayer maar ik kan je garanderen dat het online echt wel goed is. Met 12 spelers racen geeft pure chaos. I know, het is allemaal persoonlijk maar het is lang geleden dat ik nog zoveel fun heb gehad online.

Ben niet zo'n FPS fan, ik speel het genre ook niet zoveel dus ik zal wss niet zoveel gewoon zijn. Resistance is idd simpel, maar ik heb er toch al heel wat leuke momenten mee beleefd.

Ik bedoelde dus vooral dat ik persoonlijk de games goed vind, wat reviewers er van vinden is hun zaak. Net zoals Arjen ben ik ook nogal Japans gericht wat games aangaan, vandaar dat de PS3 een no brainer was. Bovendien heb ik een collectie van Japanse PS2 titels die ik nu met een draadloze controller kan spelen. Voor veel mensen mss geen issue maar ik speel op m'n TV in woonkamer en dan heb ik dit echt nodig.

En net zoals Arjen speel ik ook liever de meer onconventionele titels. Zoals heel wat mensen op de 360 uitkijken naar Mass Effect of Halo 3, kijk ik bijvoorbeeld heel hard uit naar Senko No Ronde voor de 360. Een titel die wss 10 mensen gaan kopen.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Appie » 04 Apr 2007, 11:29:26

Xizor wrote:Collega van me heeft er ook een; heb hem zelf nog niet gezien maar het klinkt allemaal veelbelovend, en, ik denk dat jullie mij nu voor gek verklaren als ik zeg dat 600 euro eigenlijk geen 'te dure' prijs is.

als je de features van een PS3 op de 360 wil (grotere HD, WiFi, HD-DVD (ipv blu-ray) ben je zelfs DUURDER uit. WiFi is voor mij echt een MUST, daarom heeft mijn 360 ook een WiFI adapter..

...mja, ik denk dat er voor het eind van het jaar wel een ps3 hier staat...

Tja zelfde met PS2, was ook een drol voor een DVD speler/console. Toen was de PS2 een cheap DVD speler en nu is de PS3 een (in vergelijking met andere blu ray spelers dus) cheap blu ray speler. PS3 werkt toch wel gewoon met een ethernet kabeltje he? Ik heb liever geen wireless namelijk.

En Fonzi het boeit natuurlijk niet echt dat je games koopt voor 35 euro in Japan voor je dure console (ik hoef nog geen blu ray speler en al zeker niet in een console dus vind het nog duur). Die spellen kan je over een jaar nog kopen (wellicht nog goedkoper) voor je in prijs gedropte console.
Dat is tenminste wel relaxed van regio vrij.

Niet dat ik niet een PS3 zal kopen, als FFXIII e.d. een jaar exclusief is voor PS3 komt die er toch wel, maar ja Square kennende, duurt dat nog wel even =D

En als iemand die een jaar of zo op een gewone TV heeft gespeeld met z'n 360: koop een HDTV! =D
(moet er wel bij zeggen dat GoW zelfs op een gewone TV er nog verdomd goed uit zag)
Image
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Next

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group