Euro PS3 speelt minder games af (backwards compatible)

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Euro PS3 speelt minder games af (backwards compatible)

Postby blackdragon » 23 Feb 2007, 17:06:21

De Europese PlayStation 3 zal een stuk minder PlayStation 2 games in vergelijking met de Japanse en Amerikaanse versie afspelen. Hoeveel minder is niet bekend, maar het is verstandig om je PlayStation 2 nog niet bij het grofvuil te zetten. Sony verwoord de backwards compatiblity van de PlayStation 3 als volgt:
The PS3 also embodies a new combination of hardware and software emulation which will enable PS3 to be compatible with a broad range of original PlayStation(R) (PS) titles and a limited range of PlayStation(R)2 (PS2) titles.
Hoeveel PS2 games daadwerkelijk op de PS3 afgespeeld zullen worden is niet bekend. Pas op 23 maart zal Sony een website lanceren waarop de lijst speelbare PS2 games op gepubliceerd zal worden. Wel is het zo dat Sony van plan is om in de toekomst door middel van verschillende Firmware Updates de lijst uit te breiden.


Bron: Insidegamer.nl
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Sen » 23 Feb 2007, 18:41:43

Ja ik las het, wat kan ik zeggen anders dan ehm KUT?

Dan heeft voor mij die backwards compat. totaal geen zin, je moet dan toch je oude console aangesloten laten. Voor de 360 vind ik het ook 3x niets.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby arjen1981 » 23 Feb 2007, 20:26:11

wel zonde dit. ik snap het ook niet. wordt het nu hier software matig geemuleerd en in de us hardwarematig? ik snap dat niet. ik geloof het ook nog niet 100%. lijkt mij dat het hier en daar toch dezlefde hardware moet zijn.

zelf heb ik een us systeem en ben er ontzettend blij mee. ik speel alles zoals ik het ook zou doen op de psx of ps2. niet zoals met de 360 waar veel niet werkt. het is ook hardware emulatie. de ps2 emotion engine zit in de us ps3. lijkt mij nog steeds raar als dit niet in de pal ps3 zit. zelf ffxi met hdd werkt nu op mijn ps3!

als ik jullie was zal ik ook gewoon een amerikaans model gaan halen. dat scheeld ook utiendelijk zo veel geld met die dure prijzen van game shier in europa.

ik heb 1 keer een uitzondering gemaakt met de wii die heb ik pal. meteen de miskoop van het jaar en wil deze best nu weer omruilen voor een us systeem. stomme balken en lage framerate in virtual console spellen!!! en nu ook nog eens neogeo + msx in de japanse store!!! met een us wii kun je gewoon bij alle stores en wij kunnen hier alleen slechte conversies spelen.. op enkele uitzonderingen na...
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby F-zero » 25 Feb 2007, 13:44:56

Het is makkelijk te verklaren: Sony heeft de Ps2 chips uit de Europese Ps3 gehaald, om kosten te drukken. Ze werken nu dus via updates en emulators. Precies zoals Microsoft dus.

Het komt er op neer, dat Europa betaalt voor de hoge kosten gemaakt in Japan en Amerika.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby arjen1981 » 25 Feb 2007, 23:00:59

wow ze zijn er gewoon echt uit dus? dat ze dat doen zeg! in europa betaal je het meest en krijg je het minst. sony lijkt apple wel hehe ^^
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby Sen » 25 Feb 2007, 23:08:58

Dus ehm, wat krijg je voor 600 euro? Ehh, yeah right, mooie deal...
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Xizor » 25 Feb 2007, 23:28:34

komop, wat maakt die BC-compatibility uit? ik bedoel, hoeveel mensen gebruiken het...? Ik heb het op de 360 nooit gebruikt en/of de behoefte aan gehad, en op de ps2 ook niet...

Aan de andere kant, het is zeker wel weer een naaistreek voor de europese consument; want je krijgt een 'minder' apparaat dan de andere werelddelen maar je moet er wel hetzelfde, zo niet meer, voor betalen...
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby ManoRevolver » 25 Feb 2007, 23:42:46

Xizor wrote:komop, wat maakt die BC-compatibility uit? ik bedoel, hoeveel mensen gebruiken het...? Ik heb het op de 360 nooit gebruikt en/of de behoefte aan gehad, en op de ps2 ook niet...


Sorry dude, maar dat jij niet gebruik maakt van een functie van een console betekend niet dat de rest van de wereld dit ook niet doet.
Ik ken genoeg mensen die wel hun PSX games nog op hun PS2 spelen en als de DC Saturn games kon afspelen had die ook een stuk vaker aangestaan in huize Revolver dan dat 'ie nu doet.
Waarom zou je 3 consoles naast elkaar moeten zetten met alle teringzooi qua draden en controllers die dat met zich meebrengt als je alles op één en dezelfde machine kan spelen?
Sommige kijken inderdaad alleen maar vooruit en boeit die ouwe shit ze niks meer, maar andere spelen nog graag hun oude games en als backwards compatibility dat alleen maar makkelijker maakt is dat een toepassing die je zeker niet mag onderschatten.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby arjen1981 » 26 Feb 2007, 07:38:50

Xizor wrote:komop, wat maakt die BC-compatibility uit? ik bedoel, hoeveel mensen gebruiken het...? Ik heb het op de 360 nooit gebruikt en/of de behoefte aan gehad, en op de ps2 ook niet...

Aan de andere kant, het is zeker wel weer een naaistreek voor de europese consument; want je krijgt een 'minder' apparaat dan de andere werelddelen maar je moet er wel hetzelfde, zo niet meer, voor betalen...


ik heb misshcien wel net zo veel psx games gespeeld op mijn ps2 dan ps2 games. geen grap. rpg's kosten tijd en de beste rpg's vind je op de psx en ps2. ik heb nu nogsteeds ook veel ps2 rpg's uit te spelen. ik heb al een tijdje een ps3 en heb daar op dit moment veel meer uren aan ps2 games in zitten dan ps3 games.

het licht er denk ik maar net aan wat je speeld. voor mij is het iniedergeval belangrijk dat sony's platform compatible is want ik gebruik het veel. de 360 kan mij ook niet boeien want er is niks op de xbox dat ik nog zou willen spelen. maar op de ps2 en psx is dit nogsteeds heel veel. licht er net aan waar je van houd en ik kan daardoor niet zonder.

eigenlijk zou het mooi zijn als dit nu eens de doorslag gaf. helaas zal het niet zo zijn want de ps3 gaat hier als een trein verkopen. maar het zal mooi zijn als die dat niet deed en als iedereen zijn ps3 ging importeren. en dat de game industrie in het algemeen eens goed voelde hoe gemeen het steeds maar is. tot op heden geef ik landen als duitsland en frankrijk (ratings stomme wetgevingen domme talen) altijd de schuld van het zo laat uit komen van games hier. maar dit is echt te erg vind ik! gelukkig is een konami nog wel europe friendly maar ik vind het geen stijl. gelukkig moeten wij als nederland niet zeuren want we hebben het hier maar al te goed stel je voor dat je in afrika woonde zonder huis. maar als nog ^^ niet eerlijk :P
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby F-zero » 26 Feb 2007, 11:52:16

Volgens mij rippen ze de chips uit alle nieuwe PS3's die nu gefabriceerd worden, ongeacht van welk continent. Dus de eerste ladingen Ps3's vanuit US en Japan zijn superieur!
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby arjen1981 » 26 Feb 2007, 14:01:07

ja dat lees ik nu ook op katoku:

http://kotaku.com/gaming/bc/microsoft-b ... 239513.php

ik ben benieuwd of mijn ps3 nu ook in prijs gaat stijgen :P

maar ik vind het erg zonde. het is juist wat de ps3 ook weer anders maakt dan de 360...
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby Cyberbeast » 26 Feb 2007, 16:56:51

Bovendien was dit weer een zoveelste Sony belofte. "Itt de 360 zal de PS3 wel alle vorige gen games afspelen". Yeah, right, maar niet in Europa.

Hoe lang denk je dat Sony, al dan niet gratis, updates zal uitbrengen? Iig geval niet zoals ze dat bij Microsoft proberen te doen.

Trouwens, 600€ is echt te duur voor een spelconsole. 400 voor een 360 is zelfs veel te duur. Gelukkig heeft mijn broer die gekocht ^^
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium


Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group