Eindelijk wat positief nieuws

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Eindelijk wat positief nieuws

Postby RinusMaximus » 05 Nov 2006, 10:36:39

Vond dat dit forum ook wel wat positief nieuws over de PS3 kan gebruiken. Het stukje komt van 'The PS3 Magazine' dus het is vast niet helemaal zonder vooroordelen.

1) It's quiet like a sleeping baby. A barely audible hum. With the TV on you simply can't hear it at all.
2) It's heavy like a planet. No, really. It's impossible to pick up with one hand.
3) It's shiny like a mirror. In fact, it's impossible to take a photograph of it without the flash spanging every picture into a starburst mess. And therefore it's massively prone to fingerprintage too, with the tiny amount of dust in the office magically attaching itself to its surface in seconds.
4) The PS3 joypad is very light and the tilt system is very responsive. We like.
5) The start up is amazingly fast. And game load times were faster than expected. In fact, PS3 does both at about the same speed of PSP. ie, Long load times due to the massive Blu-ray disc? Nope. Simply not an issue.
6) Andy's fingers kept sliding off the shoulder buttons. But that's because his fingers are slippery.


Vooral de quote over de laadtijden vind ik een mooi vooruitzicht...

http://www.psm3mag.com/page/psm3?entry=ps3_power_up_pics_and
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Fonzi » 05 Nov 2006, 11:40:49

Ik ben vorige week zelf bij Sony mogen langsgaan om op de PS3 te spelen.

Hij is idd super stil, je hoort zelfs niet dat de PS3 aanstaat. Idd echt een groot verschil met de 360. De tilt functie werkt idd heel goed, dat heb ik kunnen testen met het spel Liar. De build die ik heb kunnen spelen was trouwens maar 40% af maar de controls zaten al echt heel lekker.

Verder nog Resistance gespeeld maar aangezien ik niet echt een FPS fan ben, niet zo heel lang gespeeld. Het speelde alvast wel heel erg lekker en zag er heel erg goed uit. Waarschijnlijk een titel die het heel erg goed zal doen. Motorstorm vond ik erg tof, de build die ik gespeeld heb liep al een pak sneller dan de E3 build. Dit is een titel die ik zeker ga kopen. Het is een beetje zoals 4 Wheel THunder op DC maar dan natuurlijk mooier en met meer variatie.

Genji was ook een heel early build maar wat ik gespeeld heb, was zoals Genji op de PS2 maar dan met super gedetailleerde grafics. Ik wil hier wel bijzeggen dat ik op een Sony TV gespeeld heb die 1080p aankon.

Ten slotte RR7 mogen uitproberen. Ridge Racer zag er heel erg knap uit maar draaide dan ook in 1080p resolutie. Het was alvast Ridge Racer ten voeten uit met mooiere grafieken. Buiten powersliden maakte slipstream racen een belangrijk onderdeel uit van de gameplay. RR7 is ook erg online gericht.

Algemene indruk was mijn indruk van de PS3 goed, niet hemelschokkend maar wel voldoende om zeker een PS3 in huis te gaan halen. Als er vragen zijn, vuur ze maar af.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby BDT » 05 Nov 2006, 12:01:51

600 euro waard? ;)
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby ricepuppet » 05 Nov 2006, 12:03:40

BDT wrote:600 euro waard? ;)


Indeed. Hoor alleen maar mensen zeggen

'Ik wil hem wel, maar alleen als hij goedkoper word'
'Ik wil hem wel, maar alleen als hij goedkoper word'
'Ik wil hem wel, maar alleen als hij goedkoper word'
'Ik wil hem wel, maar alleen als hij goedkoper word'
'Ik wil hem wel, maar alleen als hij goedkoper word'
'Ik wil hem wel, maar alleen als hij goedkoper word'

etc.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Ophyr » 05 Nov 2006, 12:05:57

Net een filmpje gezien van de webbrowser, zag er allemaal erg strak en verzorgd uit :)
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby BDT » 05 Nov 2006, 12:17:00

lekker boeie, browsen doe ik op een PC.

DS browser: ook zoiets belachelijks. Wie geeft er gvd 40 euro aan een browser uit?

Vreemd

PS3 is met VT3 ook interresant geworden. VF5 is altijd al een reden geweest en Killzone 2 zal me wellicht over de streep halen.

Ridge Racer 7 blijft ook altijd een vette game en motorstorm lijkt me ook tof. Maar om dan 600 keiharde euro's te betalen.... Ik weet het nog niet. Ik heb ook nog andere spullen nodig en de Wii komt toch wel. Ik ben nog steeds niet overtuigd van de PS3...
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Fonzi » 05 Nov 2006, 13:49:10

BDT wrote:600 euro waard? ;)


Zoals ik al zei:

Algemene indruk van de PS3 is goed, niet hemelschokkend maar wel voldoende om zeker een PS3 in huis te gaan halen.

Kwestie is welk soort games je graag wilt spelen. De Japanse support is veel beter op de PS3 lijkt me, dan op de 360. Japanse games zijn gewoon meer mijn ding. Het is gewoon een kwestie van smaak natuurlijk.

De sixaxis lag vrij goed in de hand. De triggers zijn een verbetering maar over het algemeen vind ik het 360pad toch lekkerder spelen. Ook dat is een kwestie van smaak.

Grafisch heb ik tot nu toe niets gezien wat de PS3 niet aankan. Over de technische verschillen laat ik me niet uit, ik kijk alleen naar de games die ik kan spelen.

Is ie 600euro waard? Wel als ik me een Lindbergh arcadeboard moet kopen voor VF5 en wss in de toekomst nog andere Sega arcadegames te kunnen spelen, dan kom ik er goedkoper vanaf. Blu Ray en al die shit interesseren me niet, enkel de games tellen. Daarom is ook mijn Wii alweer enkele maanden gepreordered.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby arjen1981 » 05 Nov 2006, 21:27:45

punt is dat er ook nog eens een 1080p scherm bij moet komen. dat is wat het onbetaalbaar maakt... ik ga daarom ook eerst maar 720p spelen

ik vind de prijs helemaal niet te veel gevraagd. een blue ray speler is 1000 euro. ook als je daar niet omgeeft heb je nog geen pc met dezelfde specs voor die prijs wel? de saturn lag ook rond die prijs in de winkels met launch niet?

ik zou het nu ook niet kunnen betalen daarom wacht ik met de aanschaf tot het eerste spel uit komt dat ik echt moet spelen. ik verwacht niet dat de prijs tegen die tijd al gedaald is zeker niet maar ik heb dan in ieder geval nog even tijd om te sparen.

ik heb de ps3 op de e3 en tokyo gameshow kunnen testen en titels als rige racer devil may cry en recistance mogen spelen. allemaal top titels maar voor mij nog niet een titel om de ps3 gelijk bij de launch te halen. white knight story en vooral mgs4 zijn dit wel. maar mgs4 wordt vast en zeker 2008 of iets in die richting :P

ik ben persoonlijk ook erg te spreken over de sixaxis. ik vind het helemaal niet erg dat de rumble mist en hoe lichter hoe beter dit heb ik ook met een pc muis.

wat betreft 360 vs ps3 is het voor mij net als fonzi absoluut ps3 dit kan ik nu al met zekerheid zeggen. xbox is gewoon niet mijn ding ook deze generatie nog niet. misschine komt het nog maar met de ps3 weet ik zeker dat het er al is. ik heb het gewoon niet zo met de ene fps of racer na de andere. maar dit is puur mijn smaak. ik speel liever mgs dan splinter cell en liever final fantasy dan oblivion anderen hebben het juist precies andersom.
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby RinusMaximus » 06 Nov 2006, 07:34:52

arjen1981 wrote:punt is dat er ook nog eens een 1080p scherm bij moet komen. dat is wat het onbetaalbaar maakt... ik ga daarom ook eerst maar 720p spelen


1080p wordt ook steeds goedkoper. Sony heeft twee nieuwe 1080p LCD modellen geintroduceerd, waarvan eentje nu al te koop is voor 2300,-. Aangezien deze tv pas twee weken verkrijgbaar is, zal de prijs nog wel wat gaan dalen.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby arjen1981 » 06 Nov 2006, 08:19:24

RinusMaximus wrote:
arjen1981 wrote:punt is dat er ook nog eens een 1080p scherm bij moet komen. dat is wat het onbetaalbaar maakt... ik ga daarom ook eerst maar 720p spelen


1080p wordt ook steeds goedkoper. Sony heeft twee nieuwe 1080p LCD modellen geintroduceerd, waarvan eentje nu al te koop is voor 2300,-. Aangezien deze tv pas twee weken verkrijgbaar is, zal de prijs nog wel wat gaan dalen.


das erg mooi dan ;) ik dacht dat die bravia modellen nog over de 3000 waren ^_^ heb jij meer informatie over die modellen?

op tgs stonden ook allemaal bravia schermen en dat ziet er echt prachtig uit in 1080p.
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby RinusMaximus » 06 Nov 2006, 09:25:54

arjen1981 wrote:das erg mooi dan ;) ik dacht dat die bravia modellen nog over de 3000 waren ^_^ heb jij meer informatie over die modellen?

op tgs stonden ook allemaal bravia schermen en dat ziet er echt prachtig uit in 1080p.


Ik zit naar dit model te kijken:
http://www.kieskeurig.nl/product/0077F0371044E2F5C12571E6004CC3F6.htm

Heb hem in actie gezien bij de Media Markt en ik vind het beeld erg strak.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard


Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group