GT3 - Lappen voor je tracks & auto's vanaf het begin :S

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Nieuwe geldklopperij dit?? Eigelijk moet dit verboden worden!

Mee eens
12
80%
Niet mee eens
3
20%
 
Total votes : 15

GT3 - Lappen voor je tracks & auto's vanaf het begin :S

Postby Hellboy » 22 Sep 2006, 18:46:27

Bron: http://www.tweakers.net


'Gran Turismo voor PS3 wordt per level verkocht'
Door Harm Hilvers - vrijdag 22 september 2006 19:47 - Bron: Ars Technica - Views: 3.710 - Permalink
Eind maart meldden wij dat betaalde content een belangrijke plaats zou innemen in het PlayStation Network Platform (PNP) voor de PlayStation 3. Bekend was al dat het online spelen van games geld zou kosten, terwijl bijvoorbeeld chatten of winkelen gratis zou moeten worden. Het businessmodel van PNP lijkt daarmee vrij veel op dat van de Xbox 360. Inmiddels begint er nu ook meer informatie binnen te druppelen over het prijsmodel van de games voor de PS3. Kazunori Yamauchi, ontwikkelaar van de Gran Turismo-serie, heeft namelijk verteld hoe zijn nieuwste spel gebruik zal maken van het PNP. Gran Turismo: HD, zoals het spel gaat heten, zal in twee varianten op de markt komen: de Classic- en de Premium-editie. Er is nog geen informatie vrijgegeven over de prijzen van beide games.

Het meest opvallende aan de Classic-editie van Gran Turismo: HD is het feit dat het spel zonder tracks of auto's geleverd zal worden. Voertuigen kunnen voor ¥50-100 (€0,35-0,70) aangeschaft worden en voor circuits zal ¥200-500 (€1,35-3,35) betaald moeten worden. Initieel zullen er 750 auto's en 50 tracks beschikbaar zijn voor de GT:HD-gamers en het is de bedoeling dat meer uitbreidingen over time op de markt zullen komen. De Premium-versie van het spel zal geleverd worden met 30 auto's en 2 racetracks, en ook hier geldt dat uitbreidingen zullen moeten worden aangeschaft. Verder zal deze versie van de game voorzien zijn van betere graphics, een vrijer speltype en variabele weersomstandigheden.



Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt daaro???? :S
Remember, remember the 5th of November.
The gunpowder, treason, and plot.
I know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot.

V
User avatar
Hellboy
 
Posts: 2794
Joined: 14 Apr 2002, 21:06:25
Location: Haarlem

Postby Ophyr » 22 Sep 2006, 18:51:43

Ik had dit toevallig ergens anders gelezen idd... Wordt duur voor de mensen die GTA leuk vinden... Misschien worden zo de gratis online servers gesponsord :)

<microsoft-argument> Maar je hoeft 't niet te kopen </microsoft-argument>

;)
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby blackdragon » 22 Sep 2006, 19:31:22

Gekker moet het niet meer worden, maar goed het downloaden en online gebeuren wordt steeds belangrijker. In de toekomst hoeven we niet eens meer naar de winkels om games te kopen is het allemaal downloaden.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Giel » 22 Sep 2006, 19:39:06

Absurd. Betalen voor extra's is 1 ding, maar er moet om te beginnen wel IETS in het spel zitten >_<.
User avatar
Giel
 
Posts: 697
Joined: 19 Apr 2005, 14:32:43
Location: Amsterdam

Postby klz_98 » 22 Sep 2006, 21:56:35

Ik wil het wel eens een tijdje bekijken. Het kan ook zijn positieve kanten hebben.

En uiteindelijk bepaalt de consument toch wat er gebeurd..
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby BDT » 22 Sep 2006, 22:52:52

ok, 1 auto is gemiddeld 50 cent. Er zitten 750 auto's in de game(die waarschijnlijk al op de disc staan). Als je ze allemaal wil hebben betaal je dus 375 euro. Maar dan moet je ook nog tracks kopen...

En wij nu maar klagen dat Gran Turismo 4 zo duur is/was met 60 euro... Was een koopje man!

Voor 1 game kun je een paar andere consoles kopen!
Dit kan echt niet de bedoeling zijn haha

als dit waar is zijn ze niet slim
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Stepz » 22 Sep 2006, 23:52:25

Dit gaat idd nergens over!
Dat hele gamesfeertje wordt een beetje verne*kt door dit soort acties!
Je gaat toch geen €400,- betalen voor een game?!?!?!?! Asociaal vind ik het gewoon...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby General Wong » 23 Sep 2006, 00:15:17

Misschien toch wel handig om te wachten tot er meer duidelijk is alvorens conclusies te trekken.

Hier nog wat feitjes over GT HD;

http://dgs-online.nl/news_display.asp?id=18172

Geen 2 verschillende versies in de winkels dus o.a.

Zijn overigens een sloot aan games die een nieuwprijs (en ook tweedehands) van 400 euro of hoger hadden, zoals AES en PCB games.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby WithAttitude » 23 Sep 2006, 00:17:33

Het wordt nog oerger, Sony gaat geld rekeningen om demo's te kunnen spelen. http://games.fok.nl/news.php?newsid=13786

En mensen maar afvragen hoe ze een fatsoenlijk gratis online netwerk kunnen maken.

Ik hoop echt dat ze deze ronde gigantisch op hun bek gaan en dat ze de volgende ronde weer normaal gaan doen.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Xizor » 23 Sep 2006, 06:36:13

en iedereen maar denken dat je gratis online kan met die ps3 ;) het kan wel,maar je moet voor alles dus betalen. ook van GT is een aanfluiting.

3x raden welke console deze keer NIET lekker zal meedraaien ;)
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Sen » 23 Sep 2006, 07:02:29

Ik las het gisteren ja, echt psycho, als dit waar is dan doe ik er 100% zeker NIET aan mee.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby ManoRevolver » 23 Sep 2006, 08:52:07

Ben het er 'mee eens' als dit bericht waar is.
De 'echte fans' worden genaaid met de broek aan, en hebben het zelf niet eens door.
Gelukkig vind ik de GT serie wel leuk, maar niet ZO leuk :wink:.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Loempiavreter » 23 Sep 2006, 09:23:23

Wel kut voor de GT fans, gelukkig ben ik dat niet XD
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby RinusMaximus » 23 Sep 2006, 13:13:43

Jammer dat de prijs van het spel zelf niet vermeld wordt. Als je het spel zelf nou voor 5,- kan kopen dan is het niet zo'n slecht idee. Ik ben super slecht in race games dus meer dan de Toyota Yaris en de eerste track heb ik niet nodig...


Onzin natuurlijk, ik vind dit grote geld klopperij! Zo'n spel ga ik nooit kopen.
Wil ik online tegen iemand racen en dan verlies ik van zo'n rijkeluis kindje dat een Enzo met zijn vaders credit card gekocht heeft.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby blackdragon » 23 Sep 2006, 13:16:56

Eergisteren hadden we nog het nieuws dat Gran Turismo HD gedeeltelijk online ging worden, nu hebben nog meer verse info van de Tokyo Game Show. Toen we hoorden dat de banen en auto's voor de online mode apart aangeschaft zouden moeten worden, werd verwacht dat de online mode verder nogal kaal zou zijn. Integendeel, zo blijkt nu, want hij zit bomvol opties.


Online Garage

Head to Head Racing

Time Trail

Track Day

B-Spec Race

License Test

Drift Contest

Tuning / Setting Features

Friend List

Lobby

Voice Chat

Bulletin Board

Spectator Mode

Team Builder

Club Builder

Coloring / Livery Editor

Number Plat Editor

Race Builder Tool

Photo Album


Daarnaast hebben we ook nog meer informatie over de Premium mode, die zich zou moeten manifesteren als een soort voorproefje op Gran Turismo 5, met zijn grafische pracht, realistische physics en dynamische weersomstandigheden. Daarnaast zal deze mode als eerste in een Gran Turismo-game een schademodel bevatten. Jawel, auto's kunnen nu eindelijk helemaal aan gort gereden worden.

Het laatste sappige nieuwtje is de officiële trailer. Wanneer je deze bekijkt, is het heel duidelijk dat er een Ferrari in zit. Bevestigd is het nog niet, maar Polyphony Digital lijkt nu dan eindelijk ook deze licentie binnengehaald te hebben.





Gran Turismo HD is de zesde racegame in deze superrealistische raceserie voor de PlayStation. Dit keer zal de game nog mooier, groter en gedetailleerder zijn dan Gran Turismo 4. Ten eerste zijn er meer dan 500 echt bestaande auto's te berijden op meer dan 100 verschillende banen, verdeeld over racecircuits, stratencircuits en rallystages. De graphics zijn van geweldig hoge kwaliteit en de replays hebben gewoon fotorealistische kwaliteit. De physics en het realisme zijn dit keer ongekend, de tuningmogelijkheden zijn eindeloos en het is weer ouderwets moeilijk. Verder is Gran Turismo HD vrijwel gelijk aan Gran Turismo 4, maar de game biedt ook ondersteuning voor 1080p HDTV's.

Gran Turismo HD zal in de lente van 2007, vermoedelijk niet lang na de launch van de PlayStation 3, gaan verschijnen.


Bron: Gamersnet.nl
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Next

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group