Sony's Arrogantie.

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby BDT » 14 Sep 2006, 08:05:13

RinusMaximus wrote:
IBM zal vanaf het einde van september beginnen met de verkoop van bladeservers die gebruikmaken van de negen cores tellende Cell-processor. Deze cpu is door IBM, Sony en Toshiba ontwikkeld en was oorspronkelijk gebouwd voor gebruik in gameconsoles. IBM's nieuwe bladesysteem is BladeCenter QS20 gedoopt en is primair gemaakt voor het uitvoeren van rekenintensieve taken, wat betekent dat het apparaat onder meer voor bedrijven uit de animatie-, luchtvaart- en defensie-industrie bedoeld is. De QS20 wisselt voor 18.995 dollar van eigenaar


Dan valt de prijs van een PS3 opeens weer mee...

bron:
http://tweakers.net/nieuws/44387/IBM-lanceert-bladeservers-met-Cell-processors.html


Hoe dan ook, blijft het niet goed te praten :lol:

Het is te duur voor een console die veel te laat uitkomt met games die niet zijn zoals ze hadden moeten zijn.

imho :)
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby RinusMaximus » 14 Sep 2006, 08:11:46

BDT wrote:met games die niet zijn zoals ze hadden moeten zijn.


Dit snap ik niet. Je hebt nog geen spel gespeeld, dus hoe kan je daar al zo'n oordeel over hebben?
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby BDT » 14 Sep 2006, 09:20:53

Nee, dat klopt.

Maar ik zit niet te wachten op Gran Turismo 4 in 1080p. Zal later nog wel een add-on met online play bijkomen ;)

Echte krakers zitten er voor mij niet tussen. Maar dat komt wellicht ook wel omdat ik de sony first party games niet zo kan diggen.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby F-zero » 14 Sep 2006, 10:12:04

Nee het is alleen maar troep. Motorstorm is al vet gedowngrade sinds 2005 trailers, Heavenly sword de 'ps3 game of the show' ziet er leuk uit maar niet iets extreem revolutionairs en wat je maanden nog speelt, koop je er een 600 euro kostende console voor thats the question. GT4HD: dikke naaierij net als GT3; dit was op zijn beurt gewoon GT2 met mooiere graphics. Warhawk.. mja, niche game denk ik. Resistance.. leuke FPS.. maar niet echt mijn ding op consoles.

Het is beter dan de Ps2 launch, maar echt niet veel soeps hoor. De vetste exclusive Ps3 games van de E3 vond ik VF5 en MGS4 en die laatste laat nog heel erg lang op zich wachten. Ook is het de vraag of ie wel zo goed word, want gameplay heb ik nog niet gezien.

Als je het mij vraagt, rechtvaardigt het eerste jaar nog helemaal niets die 600 euro. Mijn pre order is iig braaf gecancelled.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 14 Sep 2006, 11:22:14

F-zero wrote:Het is beter dan de Ps2 launch, maar echt niet veel soeps hoor. De vetste exclusive Ps3 games van de E3 vond ik VF5 en MGS4 en die laatste laat nog heel erg lang op zich wachten. Ook is het de vraag of ie wel zo goed word, want gameplay heb ik nog niet gezien.


Virtua Fighter 5 en MGS4 de games waarvoor ik die PS3 voor moet halen _o_

En Virtua Fighter 5 doet het erg goed in Japan nou, de arcade versie staat in de eerste week al in de meest gespeelde spellen op nr. 5, erg goede prestatie, alle andere games van die lijst liggen al maanden in de arcade.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Ophyr » 14 Sep 2006, 12:55:45

Dat Motorstorm lijkt me overigens enorm leuk :) Ik ben echt enorm verslaafd geweest aan Smuggler's run namelijk en dit doet me daar behoorlijk aan denken...
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

-

Postby RMW » 17 Sep 2006, 23:25:52

-
Last edited by RMW on 29 Sep 2014, 17:13:36, edited 1 time in total.
RMW
 
Posts: 2008
Joined: 02 May 2001, 20:38:36

Postby blackdragon » 18 Sep 2006, 10:01:00

Klopt de eerste lading Xbox 360 games waren bijna allemaal niet zo geweldig als we misschien wel gehoopt hadden, maar nu beginnen de titels toch wat te komen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby japancollector » 18 Sep 2006, 21:37:57

ik ben zelf neutraal betrefende consoles(vind alles wel wat hebben ) in mijn ogen is de 128 bit generatie wel begongen bij de dc.toch vind ik dat somige opmerkingen moet oppasen in die positie zit .zometeen maak sega geen games voor ps3.netzoals square geen games meer maakte voor nintendo.toen de oude directeur van nintendo opstapte was het opeens wel weer mogelijk.

daarnaast geloof ik dat de grote bazen van japanse computer/console bedrijven altijd 5 a 10 jaar in de toekomst kunnen kijken..zo was de reden dat de msx 3 beging jaren negentig niet uitgebracht werd. En met videocd moest gaan werken.omdat de directeur wist dat aan dvd formaat gewerkt werd.

in de jaren 80 /90 was het toch wat moeilijker.volgens veel gamers was de nes de eerste 8 bit en de megadrive eerste 16 bit.toch toen ik kenis maakte met de japanse computer / consoles bleek dit niet meer echt te kloppen.in 1987 was de x68000 uitgekomen die grafies sterker was dan snes en megadrive.toch was deze computer alleen weggelegt voor degene met veel geld in japan in die tijd.

phalanx ,afterburn ,marchenmaze(heb het in mijn collectie)

http://www.youtube.com/watch?v=rbPI2Ldbx5M

detana twinbee,akumajou dracula,

http://www.youtube.com/watch?v=8Q9j4gpykl4&NR

star wars

http://www.youtube.com/watch?v=jqiNyCB9qCo
facebook winkel pagina SparksterGames
op marktplaats ben ik : click
op play.com : jceugamesale
op amazon.co.uk sparkstergames
op ebay ebay
User avatar
japancollector
 
Posts: 318
Joined: 05 Apr 2003, 14:29:49
Location: Netherlands

Postby ricepuppet » 25 Sep 2006, 19:55:09

Echt verschrikkelijk triest dit.

http://www.powerweb.nl/nieuws.jsp?rubri ... id=1718579

Dat het niet optimaal verloopt met de ontwikkeling van de PS3 is ondertussen wel duidelijk. Het kan echter altijd erger. Zo zijn er zelfs analisten die in hun voorspellingen spreken over het faillissement van Sony. Dat is natuurlijk geen kattenpis...

Sony, sinds de PS 1 marktleider op het gebied van consoles. De PS2 heeft een duidelijke Nr.1 positie veroverd binnen de huidige generatie consoles. Al vechtend om een tweede plek hebben Microsoft en Nintendo nooit echt een bedreiging gevormd om de koppositie over te nemen.

De zaken staan er nu helaas voor Sony niet zo stabiel meer voor. Het is duidelijk dat Microsoft al een aardige voorsprong heeft. Als de PS3 ooit nog eens uitkomt dan heeft de 360 al een hele berg games op de markt. En dan is er natuurlijk nog de Wii, die ook eerder uitkomt. Een in tegenstelling tot PS3 zeer goedkope console, die een hele andere weg inslaat en zo ook veel mensen voor zich kan winnen.

Analist Evermore heeft de zaken op een rijtje gezet, een rekensommetje gemaakt en er een aantal conclusies aan verbonden. In het kort zegt hij het volgende: de vertragingen hebben geld gekost, de productiekosten van de PS3 zijn te duur en om goed te verkopen moet de prijs omlaag wat dus eigenlijk niet kan. Uiteindelijk zou het zelfs voordeliger kunnen zijn voor Sony om de boel te verkopen. Drie keer raden wie er dan klaarstaat om de boel over te nemen. Het begint met een hoofdletter M.

Voor het hele verhaal met onderbouwing, klik hier.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Donny K. » 25 Sep 2006, 20:56:38

Ja, maar da's de pu maar. Wie neemt dat nou serieus? :P
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby blackdragon » 25 Sep 2006, 21:30:18

Sony failliet dat zie ik niet gebeuren, en lijkt me ook erg sterk.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby RinusMaximus » 26 Sep 2006, 07:24:44

Uhm... ja... alsof Sony alleen maar marktleider is met spelconsoles...
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby sherudo » 26 Sep 2006, 07:44:57

RinusMaximus wrote:Uhm... ja... alsof Sony alleen maar marktleider is met spelconsoles...


op het moment zijn ze alleen marktleider met spelconsoles..Tv's e.a. elektronica zijn ze al nergens meer marktleider.

Maar dit nieuws moet je natuurlijk met een korreltje zout nemen. Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in maar dit is meteen een doom scenario en het uiterste wat er kan gebeuren. Het klopt natuurlijk dat sony enorm veel verlies zal gaan draaien per PS3. Alsof sony zo achterlijk is en dit niet weet, ze weten heus wel waar ze meebezig zijn (hopelijk).
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby klz_98 » 26 Sep 2006, 07:46:58

Het is dan ook een grote situatie schets met veel negatieve aannames.
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

PreviousNext

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group