Sony's Arrogantie.

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby WithAttitude » 10 Sep 2006, 16:45:18

Ik voel me niet zo genaaid met de 360. Ik heb liever dat er een nieuwe console komt voordat ze echt het uiterste gaan pushen uit een console dat hij het eigenlijk niet meer aankan zoals je al zag bij Half Life, leuke game maar het draaide net niet zo soepel, het ging nog maar net.

En bij de ps2 is het veel duidelijker zoals bij games als GTA en zelfs GT waar ze sommige stukken terrein bij de Nurburgring vervangen hebben door makkelijker te renderen bomen. En het mooie Shadow of the Colossus maar de game was bijna niet te spelen met die framerate.

Dus liever een nieuwe console die de games gewoon draait zoals ze moetend raaien dan de vorige over zijn grens trekken.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby ManoRevolver » 10 Sep 2006, 18:44:56

Mier wrote:En Mano,t'uurlijk is er nu veel meer arcade shit op de ps2.
Ik zei ook WAS! Was was was! WAAAAAAAAS!!!(schreeuw in oor),lees nou niet eens alleen wat je WILT lezen!
Je reactie komt daardoor een beetje lomp over,sorry dat ik het zeg.
Daarmee bedoelde ik de 2d fighters die er destijds waren,samba de amigo,dance games,daytona,f355 challenge en ga zo maar door.


Tuurlijk praat je als 'was', verleden tijd, omdat er nu meer PS2 arcade games uitkomen op een maandag dan voor de DC in 2 jaar, daar gaat het ook niet om.
Het gaat erom dat je appels met peren vergelijk.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Mier » 10 Sep 2006, 18:54:09

ManoRevolver wrote:Tuurlijk praat je als 'was', verleden tijd, omdat er nu meer PS2 arcade games uitkomen op een maandag dan voor de DC in 2 jaar, daar gaat het ook niet om.
Het gaat erom dat je appels met peren vergelijk.


Ik snap niet waarom je jezelf er nou uit probeert te lullen,je had gewoon niet goed gelezen. :wink:

Ook sloeg de vergelijking op het idee dat de dc misschien de huidige arcade games wel aan zou kunnen,en de andere genre games niet.
Niet op de hoeveelheid games die de dc dan eventueel gekregen zou hebben.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby ManoRevolver » 10 Sep 2006, 20:46:54

Mier wrote:
ManoRevolver wrote:Tuurlijk praat je als 'was', verleden tijd, omdat er nu meer PS2 arcade games uitkomen op een maandag dan voor de DC in 2 jaar, daar gaat het ook niet om.
Het gaat erom dat je appels met peren vergelijk.


Ik snap niet waarom je jezelf er nou uit probeert te lullen,je had gewoon niet goed gelezen. :wink:

Ook sloeg de vergelijking op het idee dat de dc misschien de huidige arcade games wel aan zou kunnen,en de andere genre games niet.
Niet op de hoeveelheid games die de dc dan eventueel gekregen zou hebben.


Ik had het niet verkeerd gelezen, heb je geen beter argument?
DC zou heus nog wel arcadegames van dit moment zoals KoF XI of MS6 aankunnen, maar games als Outrun 2 / 2 SP, Virtua Cop 3, F-Zero AX, House Of The Dead 4, Virtua Striker 4 etc... Denk het niet.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby sherudo » 10 Sep 2006, 22:56:26

Ik leg me er maar bij neer,dat bedoelde ik nou met "de oogkleppen".
Je draait de boel om,het is niet "op een paar games na" dat de dc alles nog aan zou kunnen.
Op een paar games na kan de dc juist niks meer aan wat er nu op de markt verschijnt. :wink:


Je wil misschien dat ik oogkleppen heb maar ik moet je teleurstellen, ik kijk objectief en maak nergens de dreamcast beter dan dat hij is. Beetje cheap om meteen te roepen dat ik oogkleppen heb. Mijn kijk en speculaties over de dreamcast zijn alleen een stuk positiever. Ik denk dat de dreamcast wel had mee gekund, ik weet dat je deze informatie maar moeilijk kan verteren, maar probeer het.. get over it? :D

en nog even voor de duidelijkheid,ik heb het in geeneen van mijn posts over GRAPHICS!!!
ik heb het daar totaal niet over,er komen nog meer technische dingen bij een game kijken dan alleen de graphics waarbij de kracht van een console belangrijk is. :wink:


Goh, bedankt voor deze les, heb ik nooit bij stil gestaan, klinkt logisch... Nu je het zegt, er brandt een lichtje :idea:

er komen nog meer technische dingen bij een game kijken dan alleen de graphics waarbij de kracht van een console belangrijk is.

quote van de week ;)

Even voor de duidelijkheid, in al je posts refereer je naar graphics. Misschien niet direct maar zeer zeker indirect.

sherudo wrote:Mier je spreekt jezelf tegen, dat zou ff lekker worden als ik niet de ps2 en xbox met elkaar mag gaan vergelijken . Ik doe precies wat jij doet, niets meer niet minder.

Hier moet je toch bijna van huilen. :P
Ik vergelijk de dc niet met de ps2!!!!!!!
Ik vergelijk de dc met de ps2,cube EN xbox!
Je leest alles op de manier zoals je het wilt horen,maar lees nou eens goed.


Ik doe toch precies hetzelfde??? Wat is je punt?? Ik doe precies wat jij doet, niets meer niet minder, ik vergelijk de ps2-dreamcast-xbox. Het zal wel aan mij liggen :?
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby Mier » 10 Sep 2006, 23:51:50

ManoRevolver wrote:
Ik had het niet verkeerd gelezen, heb je geen beter argument?
DC zou heus nog wel arcadegames van dit moment zoals KoF XI of MS6 aankunnen, maar games als Outrun 2 / 2 SP, Virtua Cop 3, F-Zero AX, House Of The Dead 4, Virtua Striker 4 etc... Denk het niet.


Gaaaaaaaap! daarom zei ik ook "misschien".
zoals je waarschijnlijk niet hebt gelezen is mijn eerste mening dat de dc zowiezo niet meekan met de ps2,cube,xbox.
als die dat wel zou kunnen,dan zou dat "misschien" hooguit op het gebied van de arcade games zijn.

Ik geef dus juist aan dat de dc de kwaliteit van de ps2 niet meer aan zou kunnen.
Nu lijkt het alsof IK denk dat de dc het eeuwige leven heeft.

sherudo wrote:Andere genre's zoals beat em ups/sport games/misc ala jet set radio/dance games/cam games etc kan de dreamcast echt wel alles laten zien wat de Ps2 nu doet. NBA2k6 ps2 versie bijvoorbeeld, die kan ook makkelijk op een Dreamcast. De meeste PS2 RPG's zie ik ook wel draaien op de dreamcast.

dit is de mening van sherudo,die ik tegenspreek door te zeggen dat de dc dat niet kan,MISSCHIENwel op het arcade gebied.

Een discussie tussen mij en sherudo,ik van mening dat de dc niet meer mee zou kunnen,sherudo van mening dat ie dat wel zou kunnen.
Ook een discussie waar je jezelf tussen propt zonder enige toevoeging van waarde,behalve dan om te "proberen" me een voetveeg te geven.
Maar waardoor jezelf een beetje dom door uit de hoek komt omdat je de dingen niet leest zoals ze er staan. :wink:

Het was een stuk logischer geweest als je sherudo had aangevallen op bovenstaande quote en op zijn post waarin hij beweerd dat 90% van de huidige ps2 games ook op de dc zouden kunnen draaien,dan mij op mijn post waarin ik dat juist tegenspreek.
Last edited by Mier on 11 Sep 2006, 00:03:35, edited 1 time in total.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby ManoRevolver » 11 Sep 2006, 00:02:38

Mier wrote:
ManoRevolver wrote:
Ik had het niet verkeerd gelezen, heb je geen beter argument?
DC zou heus nog wel arcadegames van dit moment zoals KoF XI of MS6 aankunnen, maar games als Outrun 2 / 2 SP, Virtua Cop 3, F-Zero AX, House Of The Dead 4, Virtua Striker 4 etc... Denk het niet.


Gaaaaaaaap! daarom zei ik ook "misschien".
zoals je waarschijnlijk niet hebt gelezen is mijn eerste mening dat de dc zowiezo niet meekan met de ps2,cube,xbox.
als die dat wel zou kunnen,dan zou dat "misschien" hooguit op het gebied van de arcade games zijn.

Ik geef dus juist aan dat de dc de kwaliteit van de ps2 niet meer aan zou kunnen.
Nu lijkt het alsof IK denk dat de dc het eeuwige leven heeft.

Een discussie tussen mij en sherudo,ik van mening dat de dc niet meer mee zou kunnen,sherudo van mening dat ie dat wel zou kunnen.
Ook een discussie waar je jezelf tussen propt zonder enige toevoeging van waarde,behalve dan om te "proberen" me een voetveeg te geven.
Maar waardoor jezelf een beetje dom door uit de hoek komt omdat je de dingen niet leest zoals ze er staan. :wink:


Als je ten eerste instantie juist denk dat de DC de kwaliteit van de PS2 niet meer aan kan, maar 'misschien' wel denk dat de DC de huidige arcade games trekt, wie komt hier dan een beetje dom uit de hoek?
Precies :wink:.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Mier » 11 Sep 2006, 00:06:39

mano,ik heb bovenstaande ff geedit,

maar ik denk echt dat we elkaar verkeerd begrijpen.
ik bedoel dus echt dat de dc dat NIET zou kunnen,met dat misschien bedoel ik dus,ook echt dat ik er erg aan zou twijfelen.

Misschien in negatieve zin dus.

En ja,ik ben nog steeds van mening dat de dc "destijds" echt DE arcade droom machine was (voor mij althans).
Last edited by Mier on 11 Sep 2006, 00:10:20, edited 1 time in total.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby ManoRevolver » 11 Sep 2006, 00:09:20

Mier wrote:mano,ik heb bovenstaande ff geedit,

maar ik denk echt dat we elkaar verkeerd begrijpen.
ik bedoel dus echt dat de dc dat NIET zou kunnen,met dat misschien bedoel ik dus,ook echt dat ik er erg aan zou twijfelen.


Wat zeggie?
Ooooooh, zeg dat dan! 8)
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Mier » 11 Sep 2006, 00:10:51

Drommels!
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Fonzi » 11 Sep 2006, 12:30:32

Gamers hebben een heel kort geheugen. Niet alleen kwam de PSP hier in Europa een jaar later op de markt, iedere importshop die het aandurfde om de regiovrije PSP games maar te verkopen, kreeg een advocaat van Sony op bezoek, ook de kleinere shops die het al moeilijk genoeg hebben om te concureren. In een geglobaliseerde wereld bepaal ik zelf wel waar, wanneer en welk spel ik koop, niet Sony. Dat is voor mij arrogant.

Maar ja, als Europees consument zijn we het al gewoon om als derde wereldland behandeld te worden door de gameindustrie. Zo erg dat we zelfs nog 'dank u' durven zeggen.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby sega world » 11 Sep 2006, 12:48:01

:lol:
.....:::::SEGA:::::.....
User avatar
sega world
 
Posts: 310
Joined: 11 Oct 2005, 22:02:44

Postby F-zero » 11 Sep 2006, 14:56:18

De DC was de arcade machine bij uitstek, maar nu krijgt de Ps2 zo enorm veel arcade rommel dat ie er zelfs de Saturn bij in de kont neemt. Je zoekt even en je vind zelfs games als Tengai (Sengoku Blaede saturn, waarop ie dik 60 euro is) op de PS2 voor een tientje of wat denk je van Taito collection met oa elevator action returns en Gekirindan. Zelfs de nooit op console gereleasede voorganger van Tengai is op de Ps2 (Samurai Aces). Dan nog SFA collection, SF3TS en alle atomiswave shit ook nog. En ook allemaal PAL van die 505 (het meeste is in de states niet eens uit) het is echt niet te geloven en het kost ook nog geen drol.

De DC is uiteindelijk wel te zwak gebleken, maar dit gaat er bij velen vaak wat moeilijk in. De DC kan echt geen games aan als MGS3:S en GT4, en dan zwijg ik nog over DoA3, Metroid Prime en RE4. Ik denk ook geen arcade games als Tekken 5 en al helemaal geen Chihiro games. Naomi 2 is de max, die zou de DC volgens Sega nog wel enigzins aangekund hebben (VF4 had theoretisch gekund, en die aanfluiting called King of route 66 zeker wel). Het voordeel wat de DC heeft, zijn die lekker jaggies vrije graphics. Het oogt altijd zeer clean (ook al is enige detail ver te zoeken, het zijn vooral van die gladde games met simpele textures maar wel 60fps zoals Maken X en Outtrigger bijvoorbeeld).
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby blackdragon » 11 Sep 2006, 15:02:27

Dat er veel negatief nieuws is gemeld over Sony de laatste tijd, dat is wel duidelijk. Het is nu echter voor het eerst dat er vanuit eigen gelederen geluiden komen dat er serieuze problemen zijn binnen het bedrijf. Ken Kutaragi heeft in een interview toegegeven dat hij zich zorgen maakt over de hardware-afdeling van Sony. Kutaragi is van mening dat de hardwarekwaliteit van Sony de laatste jaren achteruit is gegaan

De afgelopen weken zijn de laptop-accu's van Sony massaal teruggeroepen doordat ze zouden kunnen ontploffen. Bovendien heeft Sony bij lange na niet het aantal BluRay laserdiodes kunnen fabriceren, waardoor ze de beloofde wereldwijde launch van de PS3 niet heeft kunnen waarmaken.


Hoewel het niet allemaal direct met de PS3 te maken heeft vraag ik me toch af wat er eigenlijk aan de hand is bij Sony, bedoel als je eigen mensen je al in een negatief daglicht gaat zetten dan is het einde wel heel erg zoek.

Had het met me domme kop bij de verkeerde gezet haha.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Mier » 11 Sep 2006, 17:56:37

F-zero wrote:De DC is uiteindelijk wel te zwak gebleken, maar dit gaat er bij velen vaak wat moeilijk in. De DC kan echt geen games aan als MGS3:S en GT4, en dan zwijg ik nog over DoA3, Metroid Prime en RE4. Ik denk ook geen arcade games als Tekken 5 en al helemaal geen Chihiro games. Naomi 2 is de max, die zou de DC volgens Sega nog wel enigzins aangekund hebben (VF4 had theoretisch gekund, en die aanfluiting called King of route 66 zeker wel). Het voordeel wat de DC heeft, zijn die lekker jaggies vrije graphics. Het oogt altijd zeer clean (ook al is enige detail ver te zoeken, het zijn vooral van die gladde games met simpele textures maar wel 60fps zoals Maken X en Outtrigger bijvoorbeeld).


Eindelijk een verstandig iemand. :wink:
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

PreviousNext

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group