Sony's Arrogantie.

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby RinusMaximus » 26 Sep 2006, 07:55:09

sherudo wrote:
RinusMaximus wrote:Uhm... ja... alsof Sony alleen maar marktleider is met spelconsoles...


op het moment zijn ze alleen marktleider met spelconsoles..Tv's e.a. elektronica zijn ze al nergens meer marktleider.


Ik denk dat je de muziek en film maatschappijen van Sony dan onderschat.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Mirg » 27 Sep 2006, 10:49:59

Dat artikel had ik via iemand anders ook al gelinkt gekregen. Ik snap eerlijk gezegd niet dat niemand ziet hoe ze zich zo enorm verrekenen.

Ten eerste is de kostprijs per console voor Sony natuurlijk veel lager. Leuk dat je uitrekent hoeveel het materiaal voor één apparaat kost. Als je er enkele miljoenen laat produceren krijg je gelukkig te maken met kwantumkorting, waardoor dat bedrag meteen al niet meer klopt.

Ten tweede verrekenen ze zich compleet door alleen console-verkoop in hun rekensommetje op te nemen. Natuurlijk doen ze dat, anders heb je geen schokkend artikel en wordt je niet gelinkt.

Een console wordt typisch verkocht met één controller. Extra controllers zijn vrij duur (reken maar dat daar lekkere marge op zit), maar heel veel mensen kopen er toch eentje bij. In deze generatie wordt internet heel erg belangrijk. Bijna iedereen met een 360 heeft bijvoorbeeld een betaald Xbox Live abonnement ("Oja, ik niet!" Nee, jij niet, maar veel anderen wel), en ik ken eigenlijk niemand die nog niks heeft aangeschaft via Marketplace ("Ik niet!" Nee, jij niet.)

Wat veel mensen ook vergeten, is dat Japanners liever een Japans product kopen dan een Amerikaans. De 360 loopt nu al niet echt lekker in Japan, en dat gaat zeker niet verbeteren als de PS3 daar uitkomt.

Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen.
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Ophyr » 27 Sep 2006, 10:55:30

Tja ach,

Volgens mij kan er heel wat fanboystress voorkomen worden door gewoon geduldig te wachten tot een dergelijk apparaat daadwerkelijk overal gereleased is... Dan kan je altijd nog beginnen met verhitte discussies en 't beschermen van je favoriete hoopje printplaten en plastic :)
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Mirg » 27 Sep 2006, 11:10:53

Oh, misschien moet ik dat er nog even bij zetten: ik heb (met name door de arrogante houding terwijl ze momenteel zelf vrij weinig klaarspelen) een groeiende hekel aan Sony. Echter, artikelen die gewoonweg niet kloppen kan ik ook niet zo goed hebben, en dan wil ik best advocaat van de duivel spelen. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby WithAttitude » 27 Sep 2006, 13:55:06

Toch denk ik dat het probleem van de xbox in Japan iets dieper ligt dan dat Japanners geen Amerikaanse producten willen. Een simpele reden, de Ipod is mega populair in Japan.

Het ligt toch aan d egames, een paar ninja en RPG's is niet genoeg. Je hebt mahjong en dating sims nodig, and lot's of them.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby RinusMaximus » 27 Sep 2006, 14:07:58

WithAttitude wrote:Toch denk ik dat het probleem van de xbox in Japan iets dieper ligt dan dat Japanners geen Amerikaanse producten willen. Een simpele reden, de Ipod is mega populair in Japan.

Het ligt toch aan d egames, een paar ninja en RPG's is niet genoeg. Je hebt mahjong en dating sims nodig, and lot's of them.


Het komt denk ik omdat alle goeie games die uitkomen voor de X360 shooters zijn. Als je kijkt naar de aankondigingen op de TGS zie je ook weer 50% shooters.

Japanners vinden shooters vaak niet leuk... ook de reden waarom bij de game competities shooters geregeerd worden door Amerikanen en Europeanen.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby ricepuppet » 27 Sep 2006, 18:26:27

Microsoft moet Japan gewoon de middelvinger geven en onze Europanen op onze wenken bedienen. Fuck spleetogen, trek alle 360´s terug uit Azie.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Donny K. » 15 Oct 2006, 11:06:42

Over arrogantie gesproken, het houdt maar niet op met de foute uitspraken:

Directeur Sony Australië: 'Wii en Xbox 360 te duur'

Michael Ephraim, Managing Director bij Sony Computer Entertainment Australia, heeft in een interview met de Australische krant The Age verteld dat hij Nintendo's Wii en Microsofts Xbox 360 te duur vindt. Evenals in Europa zal de PlayStation 3 ook in Australië pas in 2007 op de markt komen en voor Sony Australië is dat reden om de PlayStation 2 te positioneren als concurrent voor de Wii en de Xbox 360 tijdens de komende decembermaand. Volgens Ephraim zal dit gepaard gaan met een prijsverlaging van de console naar minder dan 200 Australische dollar, ongeveer 120 euro. Games zullen voor 29 Australische dollar, rond de 17 euro, van eigenaar verwisselen. Al met al zouden deze maatregelen ervoor moeten zorgen dat 200.000 klanten een PlayStation 2 zullen kopen dit jaar in Australië.

Ephraim is ervan overtuigd dat dit geen onmogelijke opgave is, aangezien Nintendo's Wii en Microsofts Xbox 360 te duur zijn en daardoor geen serieuze concurrent voor de PlayStation 2 van Sony. Wie volledig gebruik zou willen maken van alle features van de Wii zou bijvoorbeeld 500 Australische dollar, 300 euro, moeten meenemen. De Xbox 360 is in Australië zelfs nog duurder met een prijs van 600 Australische dollar, ongeveer 360 euro. Daarnaast zou Microsofts console beschikken over een te weinig gevarieerd game-aanbod, waardoor niet ieder familielid aan zijn trekken zou kunnen komen. Opvallend is echter dat Sony's eigen PlayStation 3 naar Ephraim's maatstaven ook te duur zou zijn met een prijskaartje van minimaal 829 Australische dollar, bijna 500 euro.


:lol:

Zoiets kan je toch niet serieus nemen?
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby RinusMaximus » 15 Oct 2006, 11:37:21

Donny K. wrote:Over arrogantie gesproken, het houdt maar niet op met de foute uitspraken:

Directeur Sony Australië: 'Wii en Xbox 360 te duur'

Michael Ephraim, Managing Director bij Sony Computer Entertainment Australia, heeft in een interview met de Australische krant The Age verteld dat hij Nintendo's Wii en Microsofts Xbox 360 te duur vindt. Evenals in Europa zal de PlayStation 3 ook in Australië pas in 2007 op de markt komen en voor Sony Australië is dat reden om de PlayStation 2 te positioneren als concurrent voor de Wii en de Xbox 360 tijdens de komende decembermaand. Volgens Ephraim zal dit gepaard gaan met een prijsverlaging van de console naar minder dan 200 Australische dollar, ongeveer 120 euro. Games zullen voor 29 Australische dollar, rond de 17 euro, van eigenaar verwisselen. Al met al zouden deze maatregelen ervoor moeten zorgen dat 200.000 klanten een PlayStation 2 zullen kopen dit jaar in Australië.

Ephraim is ervan overtuigd dat dit geen onmogelijke opgave is, aangezien Nintendo's Wii en Microsofts Xbox 360 te duur zijn en daardoor geen serieuze concurrent voor de PlayStation 2 van Sony. Wie volledig gebruik zou willen maken van alle features van de Wii zou bijvoorbeeld 500 Australische dollar, 300 euro, moeten meenemen. De Xbox 360 is in Australië zelfs nog duurder met een prijs van 600 Australische dollar, ongeveer 360 euro. Daarnaast zou Microsofts console beschikken over een te weinig gevarieerd game-aanbod, waardoor niet ieder familielid aan zijn trekken zou kunnen komen. Opvallend is echter dat Sony's eigen PlayStation 3 naar Ephraim's maatstaven ook te duur zou zijn met een prijskaartje van minimaal 829 Australische dollar, bijna 500 euro.


:lol:

Zoiets kan je toch niet serieus nemen?


Hij heeft het over het prijsverschil tussen de PS2 en de Wii en X360. De PS3 wordt alleen aangehaald door de persoon die dit stukje geschreven heeft. Ik vind deze vergelijking helemaal niet arrogant.

Als hij nou zou zeggen dat de PS3 goedkoop was in vergelijking met die andere apparaten dan is het een ander verhaal, maar dat is hier niet aan de orde.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Donny K. » 15 Oct 2006, 12:38:26

In dit stukje tekst worden next gen consoles vergeleken met een ps2 kwa prijs. Beetje krom niet? Hij noemt ze te duur terwijl hun eigen ps2 1200 gulden kostte toen hij uitkwam. En we moeten nog maar afwachten hoeveel de ps3 daadwerkelijk gaat kosten.

Dat is net zoiets als nu zeggen dat de xbox en gamecube duur zijn omdat je een playstation 1 kan krijgen voor twee tientjes. Het slaat helemaal nergens op.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Re: Sony's Arrogantie.

Postby trebbor666 » 12 Nov 2006, 16:27:46

Donny K. wrote:Yech, wat een walgelijk intervieuw. Die arrogane bastards denken echt dat ze alles maar kunnen seggen (og het nu klopt of niet) Sony was al arrogant bezig met de ps2 maar met de ps3 gaan ze nog een stapje verder. De onderstaande uitspraken van Kazuo Hirai doen mij echt walgen.

Dean Takahashi: „You said that 'the next generation doesn't start until we start it.' Some perceived that as a very arrogant comment.“

Kazuo Hirai: „It's been that way for three console generations. History has a way of proving the forward-looking things that we say. With our original PlayStation, we ushered in the era of the CD-ROM and 3-D. With the PlayStation 2, we correctly said that the next-generation starts with PS 2, not Dreamcast. With the PlayStation 3, we are keeping to our belief that we have the true next-generation console. It's all about the games. We all know that. It's about delivering compelling entertainment to the consumer once again. We are well on our way to showing that. We are in a very compelling position. I'm confident we will stay in the lead.“


Ik hoop dat deze arrogante opstelling ervoor zorgt dat ze gruwelijk op hun bek gaan! Dat zal ze leren! Knap staaltje geschiedvervalsing.



ach boeiuh lees die shit toch niet en ik speel gewoon me favo spellen meer niet nodig ;), maar begrijp je best wel maar hun ook want jah... xdoos stelt toch niks voor jah, behalve de sega games die daar op komen hahaha!!.
http://users.ign.com/collection/trebborselur

*Yellow~Drag00n~Trebbor~Tre~Selur~Indonesia*

Image
trebbor666
 
Posts: 606
Joined: 30 Sep 2004, 04:46:07
Location: Groningen

Postby blackdragon » 12 Nov 2006, 18:27:11

xdoos stelt toch niks voor jah, behalve de sega games die daar op komen hahaha!


Yeah right :roll:
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Previous

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group