Sony PS3 E3 conference

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Sony PS3 E3 conference

Postby Cyberbeast » 09 May 2006, 02:03:03

Ik heb de show ook net gezien en deze was allebehalve indrukwekkend, qua games dan. Tijdens de presentatie werd nog steeds op dev-kits gespeeld.

Eindelijk speelbare PS3-games, maar deze zijn mijlenver verwijderd van de filmpjes van de vorige E3, sommige games zagen er gewoon als goede PS2-titels uit.
Verder was het allemaal weinig origineel: we hebben weer het standaard schieten, racen en meppen uitdelen.
De games die dan weer niet speelbaar waren, zagen er wel stukken beter uit, hoewel de crowd in de zaal niet enthousiast te noemen viel.

Het hele online-deel van Sony is gratis, lees: je abonnement is gratis. Als de rest is betaalbaar.

Grootste verrassing van de show was de controller: die is weer identiek aan de vorige edities maar, er is een grote maar:

er zit een sensor in waardoor je met je controller je figuur op het scherm kunt bewegen, zonder Y-as dan. Niet meer geavanceerd als de Kirby Tilt en nog wat-titel voor GBA maar Sony Marketing zal zijn werk wel doen.Natuurlijk is het wel een grote slag in het gezicht van Nintendo, daar zullen wel wat hartjes harder beginnen slaan vrees ik.

Het is nog veel te vroeg om nu al te vertellen hoe het de PS3 zal vergaan. De presentatie laat uitschijnen dat ze het bij Sony allemaal mooi op een rijtje hebben, en dat lijkt ook wel zo. Alleen valt de prijs, tegen dan wel tegen. MS gaat hun prijs wel laten zakken tegen de launch.
Het wordt wachten wat MS morgen te vertellen heeft maar het lijkt me nu het moment om terug te slaan.
Voor Nintendo zie ik het somber in. Ik vrees dat hun Wii eenzelfde lot beschoren lijkt als de talloze goedkope lcd-games in de rekken van Kruidvat en consorten.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby WithAttitude » 09 May 2006, 02:13:28

Mijn reactie uit het playstation 3 topic:

Nou de Sony pre-E3 persconferentie net achter de rug.

De eerste reactie: 8) Gelikte show, mooi verhaal, mooi decor netjes in orde allemaal.
2e reactie: De games :roll: mwoah, ps2 games met een hogere resolutie, platte mensen in het publiek, niks bijzonders.
3e reactie: enkele gameplay beelden van o.a. Heavenly Sword, erg goed. Niet zo zeer betere graphics maar super animaties en coole moves e.d. zag een paar erg coole dingen.
4e reactie: _0- LOLROTGLMAOLOA de Wii controller gejat, prachtige aktie. Alleen is het wel nog steeds de (IMHO)brakke dual shock controller die gelukkig wel trekkers heeft dit keer.
5e reactie: En dan de launchgegevens. 17 Nov. in europa, 2 versies een met een 20 gyg HDD voor 500 euro en een met een 60 gyg HDD voor 600

Overal; Sony had het de hele tijd over de cijfertjes, hoeveel ze gaan produceren, hoe succesvol de Playstation branche is, hoe hoog de resolutie is e.d. maar de daadwerkelijk belangrijke dingen waren niet zo indrukwekkend. Enkele coole filmpjes van veelbelovende games en de gyro functies van de controller zullen ook best wat leuks toevoegen maar voor 500/600 en zo'n late release had ik toch wel iets meer verwacht.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby WithAttitude » 09 May 2006, 03:08:33

Nog een ding, "waar was GTA?!"
Het gonst nu op internet dat dit betekent dat de volgende GTA 360 exclusief wordt. Dat zou Sony's positie niet echt beter doen worden.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Mirg » 09 May 2006, 10:56:46

Pff, ik ga maar eens op zoek naar fairies voor wallet upgrades..

Of beter: ik koop gewoon de Wii in plaats van een PS3. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby blackdragon » 09 May 2006, 10:57:11

Ja de prijs was wel te verwachten, ik hou het eers maar even op een andere console. Wil je alles uit de PS3 halen moet je ook nog eens een goede HDTV hebben.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Juul » 09 May 2006, 13:06:11

Ik zou de PS3 na dit gezien te hebben dan vooral kopen voor exclusive titels als Final Fantasy, MGS en ... *hmm* ?

Grafisch is zeker niet veel beter dan de Xbox 360 en het is nog maar even afwachten hoeveel franchises Sony voor zichzelf kan binnenslepen. Want de X360 krijgt toch een aantal mooie titels (ook omdat deze al daadwerkelijk op de markt te verkrijgen is) en de Wii lijkt toch een aardige third party support op te bouwen. Als de PS3 weinig exclusieve dingen krijgt dan zie ik het nut van die console niet zo in, zeker niet voor 500 a 600 euro. Dan wacht ik liever een tijdje.

Trouwens dat geforceerd gedoe van Sony word ik ook zo moe van. Bij de vorige E3 waren het die CG-filmpjes die 'de show stalen' en ditmaal zit er dus ook een of andere (infereur aan de Wii) bewegingssensor in de controller. Ze kunnen beter nu naar zichzelf kijken dan proberen MS en Nintendo telkens af te bluffen. Geen woorden maar daden, en deze laatste met hun opgepoetste PS2-kwaliteit filmpjes zijn er niet echt.

Tekken 6 en GT zag er echt treurig uit. "Gran Turismo HD" zegt in mijn ogen al genoeg. Vond PG3 er zo op het eerste gezicht nog beter uitzien.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby maartenoud » 09 May 2006, 16:36:46

Gewoon een beetje kinderachtig dat ze die controller van Nintendo hebben genept vind ik :?

Voor de rest... ach ja, ben zeer tevreden met mijn 360.
FREE WILLEM
User avatar
maartenoud
Most wanted
 
Posts: 1003
Joined: 06 Mar 2005, 13:20:17
Location: Z.O.Beemster

Re: Sony PS3 E3 conference

Postby eYe-Ball » 09 May 2006, 17:07:21

Cyberbeast wrote:Voor Nintendo zie ik het somber in. Ik vrees dat hun Wii eenzelfde lot beschoren lijkt als de talloze goedkope lcd-games in de rekken van Kruidvat en consorten.


Als ik aan dit soort dingen denk neem ik mijzelf direct voor om een Wii bij de launch puur uit principe te kopen. Niet dat ik 'm anders niet zou willen hebben, maar ik zou het niet kunnen verdragen als Nintendo straks hetzelfde lot als Sega zal vergaan. (Tegenvallende verkopen, hoge ontwikkelingskosten huidige/voorgaande consoles blablabla) :( Er zitten natuurlijk wel wat meer haken en ogen aan maar als de Wii Nintendo niet brengt wat ze zou moeten doen, kan het 't begin zijn van het einde.

Ik ben erg benieuwd naar de PS3, maar no-way dat ik die voor 600e ga kopen! En al helemaal niet als GTA excl voor de 360 word, ik heb alleen een PS2 gekocht voor de F1, GT en GTA series en als die laatste al afvalt kan het héél lang duren voordat ik een PS3 heb. 8)
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby sherudo » 09 May 2006, 17:46:13

Ik vrees voor sony, dit zal wel is de eerste keer kunnen worden in 10? jaar dat ze niet marktlijder zullen zijn. Wellicht in het aller ergste geval flopt het (maar dit betwijfel ik). Ik denk dat MS deze keer #1 zal zijn... Van wat ik heb gevolgd van de PS3 tot nu toe, ben ik nog niet echt onder de indruk.

Dit laat maar weer is zien dat ze helemaal niet klaar waren op de komst van de 360 toendertijd. Iedereen beweerde dat MS te vroeg was, inmiddels 3.3, naar verwachting eind van volgende maand 5.5 miljoen verkochte xboxen.. voorsprong op de PS3. Sony heeft een jaar langer kunnen ontwikkelen en op geen enkel vlak zijn ze superieur... tja alleen op het gratis online gaming gedeelte, maar moet nog maar zien of die in de buurt komt van xbox live.. Kwa lineup, hardware oftewel inhoud ben ik nog niet overtuigd.

Ben het trouwens eens dat het best cheap is dat ze functies ala wii controler kopieren. Het bied misschien wel meer gameplay mogelijkheden maar toch is het best assosiaal om Nintendo's idee erin te stoppen..
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby Cyberbeast » 09 May 2006, 18:32:13

Nintendo heeft me toch wel meer overtuigd nu.
Het valt nog te zien hoe Sony het aanpakt eh. Hun console zal wel weer de pionier zijn in "motion-sensoring", online playing, blablabla.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby eYe-Ball » 09 May 2006, 19:26:53

Ach ja, toen ik voor het eerst de graphics van GT4 zag viel me bek open, zo mooi. Mooier dan de meeste Xbox racers die toch op een grafisch sterkere console gespeeld worden. Wellicht dat op termijn de PS3 wèl 'sterker' dan de 360 zal zijn. Wanneer de 360 volledig benut word kan er wellicht uit de PS3 nog wat meer uitgehaald worden. Mag verdomme ook wel, dat ding is een jaar langer in ontwikkeling geweest. Zou immers een domper zijn voor Sony als het niet zo zou zijn he
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby Mier » 09 May 2006, 20:05:54

ik denk dat je gewoon nog niks kan zeggen over de kwaliteit van de games.
de eerste launch games van de ps2 zagen er veel minder uit vergeleken met de dreamcast die al een flinke tijd op de markt was.
moet je nou kijken wat ze nog uit die ps2 weten te trekken.

nee,de launch games zeggen niks over de ps3,wacht maar tot de echte games komen in 2007/2008.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Ophyr » 14 May 2006, 10:51:33

Ik vind het apparaat zelf er prachtig uitzien... De games zelf, tja... Ik heb na mijn PSX de PS2 overgeslagen dus ports boeien me niet zoveel 8)

Als de prijs van de games meezit, en er word een nieuwe versie van het machientje gereleased waar de kinderziektes uitzijn, hij goedkoper is en een goeie online service heeft (gratis of niet boeit me niet, als de support goed is en het heeft geen lag etc dan wil ik daar best voor betalen), dan denk ik dat ik wel een PS3 naast mijn TV wil zetten.

Motor storm spreekt me op dit moment zowieso aan, ik heb altijd enorm veel fun gehad met Smugglers Run namelijk :D Motion sensoring i.p.v. rumble vind ik maar lomp, en ik weet niet of het echt zo goed zal werken aangezien je toch je handen bijelkaar moet houden. Dat kabeltje van die Wii controller vind ik echt een enorm goed idee, kan je fijn zelf bepalen hoe je je handen houdt, maar ook mensen wurgen die valsspelen. Ik doe zelf aan Nunchaku dus meppen lukt me er ook nog wel mee :P
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby mrtweak » 14 May 2006, 13:03:37

Het enige onomstoodbare feit is dat de PlayStation brand sterk is, nóg wel... Ik zie de situatie heel anders nu dan een week geleden. Sony heeft de arrogantie die andere marktleiders in de games industrie in het verleden fataal is geworden. De PS3 heeft geen unique selling points (tenzij je ervan overtuigd bent dat er hele volksstammen op BlueRay zitten te wachten).

Terwijl de xbox presentatie weer ouderwets slecht was (nog steeds hetzelfde team vrees ik), boezemt het wel een hoop meer vetrouwen in de toekomst van de 360.

Over de DS was ik ook sceptisch, en de feiten hebben mij keihard in de hoek gezet. Ik ga dan ook zeker niet beweren dat het niets kan worden, ik sluit niet uit dat het een comeback voor nintendo kan betekenen.

één ding is zeker, er zal veel beweging zitten in deze console war.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby eYe-Ball » 14 May 2006, 14:34:21

Ophyr wrote:Motion sensoring i.p.v. rumble vind ik maar lomp,


hooo wacht ff, IN PLAATS VAN?? :?: :?: Dual Shock gaat toch niet op de schop? :( Kan niet
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Next

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group