Opschepperij of waarheid?

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

PS3 grafisch echt zoveel beter dan de concurrentie?

Ja, PS3 own0rzed M$ en Nintendon't! 120 FPS ftw!
4
15%
Nee, zal allemaal dicht bij elkaar liggen.
23
85%
 
Total votes : 27

Opschepperij of waarheid?

Postby Juul » 17 Nov 2005, 15:01:36

Wat denken jullie? Gaat de PS3 de 'echte' next-gen console worden? Met graphics die die van de 'Xbox 1.5' doet verbleken?

Ik heb er m'n twijfels over. Als ik anderen mag geloven was de op de E3 geshowde footage van MGS4 echt in-game. Als dat zo is, dan ja. Maar eerst nog zien voordat ik het geloof.

En wat Ken Kutaragi nou met z'n 120 fps wil bereiken? Menselijk oog ziet het verschil boven de 60 fps toch niet echt meer. Pure opschepperij?

De Killzone teaser die heel in het begin getoond werd bleek al gepre-rendered te zijn. Ik hoop wel dat het allemaal waar is. Ik vind de X360 grafisch ook enigszins tegenvallen (mooier dan wat dan ook in het huidige aanbod, maar niet wat ik van next-gen verwacht had) en de PS3 komt misschien dichterbij dat (hoge) verwachtingspatroon.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby blackdragon » 17 Nov 2005, 15:03:52

Ik ben van mening dat het verschil tussen de 3 consoles niet zo heel groot zal wezen en dus dichtbij elkaar zal gaan liggen. Wat ik tot nu toe van spellen heb gezien zijn er niet veel die mij echt overtuigen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Donny K. » 17 Nov 2005, 15:12:40

Met Blackdragon eens. Bovendien kan ik mij nog maar al te goed herinneren wat Sony had gedaan met de playstation 2. Mensen lekker maken met graphics die bij lange na niet in de buurt kwamen met de daadwerkelijke graphics van die zelfde spellen. (Ridge racer 5 anyone?) Ik vond dat een grote naaistreek en ik heb ze dat flink kwalijk genomen.

Toch vrees ik dat ze dat nu weer doen en dat de uiteindelijke graphics erg dicht bij de competitie zal liggen.

Wat die 120 fps betreft... tja. Het verschil tussen 30 en 60 fps zie je nog wel (al komt het menselijk oog volgens de biologieboeken niet verder dan 25) Maar het verschil tussen 60 en 120? Ik weet het zo net nog niet. Aan de andere kant hebben ze dan wel een grotere buffer als er slowdown of framedrops optreedt.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Juul » 17 Nov 2005, 15:15:45

Ook technisch gezien lijkt het allemaal niet zo ver uit elkaar te lopen. De PS3 schijnt op enkele vlakken wel iets sneller te zijn, maar veel is het allemaal niet. Alleen is volgens mij nog niet veel bekend over de Cell processor.

Sony heeft ook eens gezegd dat deze PS3 zo'n 10 jaar mee zou moeten gaan. Dit lijkt me echter gezien de razendsnelle technologische ontwikkelingen moeilijk realiseerbaar. Tenminste willen ze geen belachelijk grote achterstand oplopen. Hetzelfde geldt voor PC's. Koop je nu het beste van het beste, over enkele weken kun je weer een beter systeem samenstellen. Dus ook consoles.

EDIT: Donny wat jij zegt wat betreft die 'framebuffer'. Die 60 extra fps overbodige rekenkracht kunnen ze beter voor andere doeleinden gebruiken, en als het ding echt zo snel is kunnen ze het ook wel voor elkaar krijgen dat 'ie dat aantal frames constant draait.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby WithAttitude » 17 Nov 2005, 16:05:42

Ik denk dat de ps3 zo'n beetje exact dezelfde graphics gaat laten zien als de X360. Sterker nog, ik denk dat het nog even duurt voordatd e ps3 net zo mooi is als de X360.

Simpelweg omdat het ligt aan wat de makers met de hardware doen en de X360 langer in de handen van de ontwikkelaars is.

Het is niet meer helemaal duidelijk welke betere hardware heeft maar stel dat de ps3 veel sterker is dan nog zal het er hetzelfde uitzien. Waarom ik dat denk; De X360 launchgames draaien op een processor. Hij heeft er 3, dus zou het nu niet uitmaken of dat ding 100 processors had de graphics zouden er hetzelfde uitzien. Dus ook als de ps3 sterker is dan betekent dat niet dat de ontwikkelaars er dan meteen beter graphics uitpersen.

En dan moeten we nog wachten of de ps3 uberhaupt wel makkelijk om voor te programmeren is want de ps2 was dat niet en dat zag je er vanaf.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Frankhulscher » 17 Nov 2005, 17:08:15

Dat de graphics van de 360 games nu nog niet echt next-gen zijn, komt omdat de games dat zelf ook nog niet helemaal zijn! Kijk maar naar het verschil tussen de laatste xbox games en die uit de launchperiode. Denk dat de grafisch echt mooie 360 games nog moeten komen.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby eYe-Ball » 17 Nov 2005, 18:28:05

User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby klz_98 » 17 Nov 2005, 21:58:43

Ik wacht gewoon een tijdje en zet dan de spellen tegenover elkaar. 8)
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby eYe-Ball » 17 Nov 2005, 22:51:15

klz_98 wrote:Ik wacht gewoon een tijdje en zet dan de spellen tegenover elkaar. 8)


je zal wel moeten 't duurt nog zo lang voordat we een PS3 zien!!! just kiddn' ;)
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby General Wong » 18 Nov 2005, 08:14:41

10 jaar lijkt me sowieso wel erg lang, maar het is natuurlijk een goede trekker voor papa's en mama's. Die zien dat wel zitten, maar 1 dure console in 10 jaar in plaats van elke 4 jaar een nieuwe.

Maar goed, ik moet het allemaal nog maar zien, daarnaast vind ik gelul over fps altijd zo'n gezwam en mensen die erover zeiken hebben het 99% van de tijd op internet gelezen, feit is dat er vrijwel geen mensen zijn die het zouden moeten kunnen zien.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby WithAttitude » 18 Nov 2005, 11:20:51

General Wong wrote:10 jaar lijkt me sowieso wel erg lang, maar het is natuurlijk een goede trekker voor papa's en mama's. Die zien dat wel zitten, maar 1 dure console in 10 jaar in plaats van elke 4 jaar een nieuwe.

Maar goed, ik moet het allemaal nog maar zien, daarnaast vind ik gelul over fps altijd zo'n gezwam en mensen die erover zeiken hebben het 99% van de tijd op internet gelezen, feit is dat er vrijwel geen mensen zijn die het zouden moeten kunnen zien.

Dat hele 120 fp/s verhaal ging over fims en niet eens over games en daar is het al helemaal belachelijk net zoals zoveel uitspraken van Kutaragi.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby eYe-Ball » 18 Nov 2005, 11:58:06

Kan best dat de PS3 zo lang kan bestaan, de PSX in de vorm van PsOne bestaat nu ook al zowat 10 jaar, al is de laatste één/twee jaar geen fatsoenlijke game uitgekomen, Harry Spetter zal wel de laatste geweest zijn... tja EA he ;)
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby Steven » 18 Nov 2005, 15:47:59

eYe-Ball wrote:Kan best dat de PS3 zo lang kan bestaan, de PSX in de vorm van PsOne bestaat nu ook al zowat 10 jaar, al is de laatste één/twee jaar geen fatsoenlijke game uitgekomen, Harry Spetter zal wel de laatste geweest zijn... tja EA he ;)

Fifa 2005 is nog uitgekomen voor de PSX. Tja, EA he :wink: :P
Steven
 
Posts: 551
Joined: 28 Sep 2004, 13:21:38
Location: Netherlands

Postby trebbor666 » 18 Nov 2005, 18:02:33

heb me nog niet echt in verdiept in alle 3 de consoles....

denk wel dat ik voor ps3 later ga, pluk em gewoon van ebay af ofzo ;)
paar maandjes nadat ie uit is gekomen.

nieuwe nintendo lijkt me ook wel cool....

Xdoos360 tjah die is eerste uit dat is wel mooi maar vond zowiezo xdoos niet echt veel soeps voor mij, misschien dan xdoos360 wel is verandert kwa games maar ja moet nog blijken....

graphics boeit me niet zoveel, tuurlijk is het mooi meegenomen als mooie graphics en een super spel is :P

maar als ik de xdoos vergelijk voor mezelf dan kwa games en graphics
graphics super mooi
gameplay is geen spel die een waare topper als de chrono trigger of zelda of donkey kong of rock N roll racing van de snes kan beaten :P
met xdoos graphics tuurlijk wel gameplay nah eenigste wat me boeide was panzer dragoon ortha..... was leuker geweest als ze die op de DC hadden gegooit :D
http://users.ign.com/collection/trebborselur

*Yellow~Drag00n~Trebbor~Tre~Selur~Indonesia*

Image
trebbor666
 
Posts: 606
Joined: 30 Sep 2004, 04:46:07
Location: Groningen

Postby eYe-Ball » 18 Nov 2005, 19:29:57

Ik ga eerst voor de 360 omdat niet nog 3kwart jaar wil wachten op een nieuwe console en omdat wij nu al 2 xboxen hebben staan hier die wachten op een nieuw broertje, grote broer kan je gerust zeggen. ^^ De PS3 ga ik ook voor, met name voor F1'06 en nog wel meer. Ik hoop dat ik ook genoeg overtuigd word door de Revolution. Lijkt me 'n zeer bijzonder apparaat, maar ter vergelijking, ik heb nu nog steeds geen Cube... :(

Ik vind het iig allang prima dat ze niet alle drie tegelijk uit komen, dan zou ik voor een dilemma komen te staan :lol:
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Next

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group