ICO

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

ICO

Postby Juul » 16 Aug 2005, 02:03:21

Een game die volgens mij nogal over het hoofd wordt gezien is ICO (mede oorzaak is misschien ook de enigszins beperkte oplage). Een action adventure met een jongetje genaamd ICO in de hoofdrol die, om het kort te houden, samen met een meisje geheten Yorda via puzzels en gevechten moet zien te ontsnappen uit een gigantisch kasteel.

Ikzelf heb de game ook pas sindskort ontdekt en ben eigenlijk pas vandaag het echt beginnen te spelen. Ik heb momenteel nog een beetje een dubbel gevoel, aan de ene kant een geweldig uitziende game met een heleboel sfeer. Muv battles geen achtergrondmuziek, wel geluidseffecten als fluitende vogels, de oceaan en wind. Leuke details als bewegende bomen, voorbijvliegende vogels. Plus het mooiste in-game water ooit gezien!! Zie ook http://z-o-g.org/video/ico/ico-part-07-3.wmv.zip voor een filmpje van het stuk uit de game wat ik vooralsnog het mooiste vind.

Aan de andere kant: een super vaag verhaal (heeft ook wel z'n charme). Dus je hebt vaak nauwelijks een idee waar het over gaat. Hoewel ik steeds meer de positieve kant van deze vaagheid ga zien. Ten tweede de soms irritante vijanden in combinatie met stukken die je helemaal opnieuw moet doen als je af bent.

Wie heeft de game en wat vinden jullie ervan? Volgens mij is het echt zo'n game van 'hate it or love it' (gangsta taal 8) ), geen tussenweg.

Meer filmpjes op http://z-o-g.org/ico/movies.html Let op wel soms SPOILERS voor degenen die 'm nog gaan spelen (of aan het spelen zijn).
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby Steven » 16 Aug 2005, 10:17:22

Toevallig! Als het goed is komt vandaag Ico binnen bij mij. De Limited Edition nog wel :) Het spel ziet er iig geweldig uit, vanmiddag kan ik hem testen :P
Steven
 
Posts: 551
Joined: 28 Sep 2004, 13:21:38
Location: Netherlands

Postby Juul » 16 Aug 2005, 14:51:14

Yup, heb ook de Limited Edition. Heb 'm in seal voor 24 euro kunnen kopen, niet slecht lijkt me zo :) . Is weliswaar met Franse cover + manual maar game is gewoon Engels.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby Appie » 21 Oct 2005, 22:33:55

*Bumps?*
Dit spel laatst toch maar ook gehaald, leuk spelletje dusver alleen een beetje jammer dat Sony weer moeilijk moet gaan doen over een verlengsnoer voor je controller, mijn game switch zo'n beetje elke minuut naar het "menu", omdat het ding geen controller "pakt". In FFXI nooit last van gehad en ik gebruik het verlengsnoer al meer dan een jaar voor FFXI.
Verneukt een beetje me spelervaring.
Image
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist


Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group