PS2 / 3 - PSP - Reviews

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

PS2 / 3 - PSP - Reviews

Postby ricepuppet » 04 Aug 2005, 00:27:47

Hier kan je je review voor een Sony game kwijt.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby ricepuppet » 04 Aug 2005, 02:04:07

Ik zal maar de aftrap geven:

Titel: Ghost in the Shell - Stand Alone Complex
Platform: PS2
Type: Actie

--------------------------------------------------------------

Ik zal maar beginnen door te zeggen, dat ik een hele andere manier van reviewen heb. Daar waar de een met de hele verhaallijn en dat soort dingen op de proppen komt, houd ik het simpel. Ik tik wat belangrijk is.

------------------------ REVIEW ----------------------------------------------

Ik kan me nog herrineren dat ik de allereerste Ghost in the Shell game mocht spelen op de PSX. Zo enthousiast als ik toen was met het schijfje erin proppen, zo depressief werd ik toen ik het eerste level speelde. Uiteraard had het een Ghost in the Shell 'tintje' maar de game had vrij weinig met de originele Manga te maken - op het feit na dat je constant in een lelijke variant van de Tachikoma zat (Tanchikoma)

Revanche

Nu is de tijd aangebroken voor Masamune Shirow om zich te revancheren. Het is duidelijk dat hij en Production I.G. een strakke hand hebben gehad in de game, want het plot is voor leek van de franchise niet te volgen. Overal twisten, krachttermen en afkortingen; als je de serie niet kent, is dit een minpuntje dat je voor lief moet nemen.

Wat opvalt is dat de Stand Alone Complex lijn goed wordt gevolgd; van de graphics, vormgeving, tot de authentieke stemmen aan toe (hoewel ik de Engelse stemmen nogal zwak vind in vergelijking met de originele Japanse - vooral van de Tachikoma) De animaties zijn meer dan netjes (erg goed zelfs), de graphics zijn ok, maar de gameplay is soms gewoon om te huilen. Je speelt constant in kale omgevingen die best groot zijn, maar nooit gevuld met meer dan 10 - 15 vijanden. Wellicht terroristen bezuiniging. De moves van Majoor Kusanagi / Batou zijn beperkt, maar dat is maar goed ook in dit geval. De besturing is een ramp in het begin, maar raakt gewend na een poos.

Hoofdpijnbrekend

De game geniet van de kracht van de PS2, al wordt de PS2 niet hard genoeg aan het werk gezet. Daar waar de animaties blinken, schiet de game tekort op graphics (omgevingen) en gameplay. Deze is vooral rechtlijnig, ook al heb je dit niet door in de eerste paar missies. Het doel is vooral een - onbegrijplijk - verhaal te volgen en je ondertussen al schietend, platformspringend (een ramp trouwens in deze game) en vechtend voldoening krijgen uit cutscene CGI filmpjes. Deze zijn overigens kort, en niet geweldig gemaakt.

Wat wel perfect verzorgd is, zijn de geluidseffecten. Een vuurwapen hoort zoals deze hoort te klinken is, de computers en GITS geluiden kloppen gewoon helemaal. Wat absoluut storend, en niet leuk is, is de muziek. Deze loopt zich heel irritant en is van de zuivere hoofdpijn kwaliteit die gewoon pijn aan je oren doet. Hier heeft volgens mij een te fanatieke stonede Japanner aan gewerkt.

Eindoordeel

+ > Animaties / Geluid / Authentieke GITS sfeer /
- > Muziek / Graphics / Besturing /


-----------------------------------------------------------

De game is absoluut geen straf om te spelen. Mensen die niet bekend zijn met de serie zullen zich afvragen waarom de serie ooit een eigen game heeft gekregen. Zij zullen de game dan ook bestempelen als een middenmotige actie game. Ben je, net als ik, een ware Masamune Shirow fan, kan je alle minpunten voor lief nemen en heb je een passie voor GITS, dan is deze game prettig om te spelen.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby WithAttitude » 04 Aug 2005, 02:57:35

@ TT: Ook ps3 titels? Ben benieuwd.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby ricepuppet » 04 Aug 2005, 03:12:26

WithAttitude wrote:@ TT: Ook ps3 titels? Ben benieuwd.


Ik ook. Komen uiteraard wel :)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38


Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group