Grandia III

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby LBL » 24 Feb 2006, 09:45:15

klz_98 wrote:Ik heb pas een PStwo aangeschaft omdat je hiermee via zo'n swapdisc imports mee kan afspelen.


En..? Al werkend gekregen...?
Wil deze game graag maar heb al 3 PS2's, geen zin om nog een us ps2 te halen voor deze game alleen maar swappen lijkt me wel een optie.


klz_98 wrote:Grandia 3 is wel goed.

Leuk battle systeem, leuke characters, en mooie graphics. Het is eigenlijk precies (in lengte en moeilijkheid enzo) Grandia 2 maar dan veel (nadruk op veel) mooier gemaakt en de battles zijn uitgebreider.

Het spel heeft wel ontiegelijk veel cutscenes. Ik zit er 7 uur in, en heb voor mijn gevoel nog maar 2 of 3 dungeons/levels en ongeveer 3 bazen bevochten.


Zitten er ook veel overeenkomsten in het verhaal of zijn de chars enz compleet anders...?

Lijkt me echt een vette game, visuals zien er iig vet uit en een soortgelijk battle systeem als grandia 2.
Hopelijk nog een goed verhaal en je hebt een top rpg :D
Image
User avatar
LBL
master chief
 
Posts: 915
Joined: 24 Sep 2004, 21:29:49
Location: Netherlands

Postby klz_98 » 24 Feb 2006, 09:50:39

LBL wrote:
klz_98 wrote:Ik heb pas een PStwo aangeschaft omdat je hiermee via zo'n swapdisc imports mee kan afspelen.


En..? Al werkend gekregen...?
Wil deze game graag maar heb al 3 PS2's, geen zin om nog een us ps2 te halen voor deze game alleen maar swappen lijkt me wel een optie.


Nee, nog niet. Dat ga ik pas doen als ik deze game haal.
Ik heb het bij een vriend gezien en het werkt erg goed. Hij heeft er als extra nog zo'n dubbel klepje bijgekocht. Dan hoef je niets af te plakken. In totaal zat hij dan op 50 euro. Nog altijd een stuk voordeliger dan een import PS2. Plus het feit dat je nu wel alles kan spelen.
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby F-zero » 24 Feb 2006, 19:01:41

LBL wrote:Zitten er ook veel overeenkomsten in het verhaal of zijn de chars enz compleet anders...?

Lijkt me echt een vette game, visuals zien er iig vet uit en een soortgelijk battle systeem als grandia 2.
Hopelijk nog een goed verhaal en je hebt een top rpg :D


Compleet anders, maar de spelopzet is bijna Grandia 2. Je hebt weer die camp en dinner scenes en ook is het spel net zo rechtlijnig. Er is weer het vrouwtje die je moet beschermen en die een ceremonisch ritueel moet afleggen bijvoorbeeld. De hoofdpersoon lijkt juist weer meer op het Grandia 1 ventje. Dit is ook een jochie met een droom (een legendarische piloot worden) die zijn huis verlaat en niet een chaggie Mercenary zoals Ryudo van G2 (was wel een coole char btw).

Het battle systeem is de beste uit de serie, wat zeg ik, dit is het beste battle systeem dat ik ooit heb gezien in een RPG, in ieder geval op de Ps2 (FFXII demo meegerekend). Het is gewoon te leuk, als je tegen een enemy aanrent vind je het in deze game niet erg. Het verhaal begint goed, maar word zwakker naarmate je verder komt. Dit was ook te lezen op IGN etc, en het klopt wel een beetje om eerlijk te zijn. Maar, het verhaal van Grandia 2 was ook niet bepaald legendarisch. De makers hebben wel 1 redelijk foute keuze gemaakt dit keer, omtrent je party, maar dat is een spoiler.

Als je Grandia 2 leuk vond, vind je deze minstens zo goed.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Previous

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group