De Playstation 3

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Patvs » 18 May 2005, 01:20:44

ManoRevolver wrote:
Maar wat ik dan ook niet snap is het volgende.
In een ander topic word gezegd dat de;
- Revolution 3x zo krachtig is als de Cube
- X-box 360 15x zo krachtig als de X-box
- PS3 25x zo krachtig als de PS2





PS3 Cell engine is 35x krachtiger dan de PS2 emotion engine. En het geheugen 8x zo snel. Sony geeft ook toe dat qua "memory performance" de Xbox 360 en PS3 nagenoeg evensnel zijn. Aldus de Sony persconferentie.

Waar lees je dat de Xbox 360 15x krachtiger is?

---

WithAttitude wrote:
Ook de graphics zien er fenomenaal uit. Toch ben ik sceptisch, de ps2 beelden voorafgaand de launch die ook realtime zouden zijn, zijn door de ps2 nooit geevenaard.



Inderdaad. Echter, BEWEERT Sony nu weer tenminste dat alles in real-time kan. Dat is beter dan Microsoft die de Xbox 360 probeert te verkopen door heel hard HD resoluties te SCHREEUWEN. Dat kan ik ook uit m'n Dreamcast halen. Ten tijde van Xbox vs PS2 schreeuwde Microsoft constant dat de Xbox 3x zo snel was als de PS2. Nu geven ze geen piep..
*updated*:
[url=\"http://members.ams.chello.nl/pvanscha/winter.htm\"]My Winter Sale 2004 (full list)[/url]
Patvs
 
Posts: 354
Joined: 22 Mar 2003, 16:43:23
Location: Netherlands

Postby Donny K. » 18 May 2005, 06:46:59

Is de ps3 serieus zo groot als de oude xbox? Ik mag toch hopen van niet. Dat zou ik echt een minpunt vinden. En ik maar denken dat die dingen tegenwoordig steeds kleiner werden.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby ManoRevolver » 18 May 2005, 07:11:28

Patvs wrote:
Waar lees je dat de Xbox 360 15x krachtiger is?


Dit poste iemand in het Nintendo Revolution topic.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby kevin » 18 May 2005, 07:24:52

en op veel forums al gezien.....
Nintendo houdt het gewoon bescheiden... die gaan echt niet roepen dat hun console 25x krachtiger is.... wat zoiezo fucking bullshit is... ik denk dat alles gewoon een keer zo mooi wordt... en wat sneller, meer niet.
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Markam » 18 May 2005, 15:22:01

wtf ik heb net dat filmpje van killzone gezien. dat is toch fucking onmogelijk op een console/pc? dan zou je dus FF:the spirits within, gewoon realtime kunnen spelen?! lijkt me sterk, volgens mij heeft een film als "the incredibles ook nog even flink de tijd nodig om te renderen, hoe zou een console dat dan in realtime moeten brengen?
(ik wist overgens ook niet wat ik zag toen ik RE4 zag...)

maar stel dat het wel kan, dan hebben we denk ik al een winnaar....
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Evil_cloud » 18 May 2005, 16:31:58

Markam wrote:wtf ik heb net dat filmpje van killzone gezien. dat is toch fucking onmogelijk op een console/pc? dan zou je dus FF:the spirits within, gewoon realtime kunnen spelen?! lijkt me sterk, volgens mij heeft een film als "the incredibles ook nog even flink de tijd nodig om te renderen, hoe zou een console dat dan in realtime moeten brengen?
(ik wist overgens ook niet wat ik zag toen ik RE4 zag...)

maar stel dat het wel kan, dan hebben we denk ik al een winnaar....


My friend works at Axis, an animation studio in the UK ( http://www.axisanimation.com ) It is the same studio that created the first Killzone's rendered cinematics (they've got a BAFTA award for it).

Here's what he can officially say:
- The trailer was made to the specification of the next-generation hardware and is representative of the look and feel of the actual game.
- Axis has provided the content, models and animation for the trailer. These have been made to fit the specification of the game and are intended to be used in the game.

That's all he's allowed to say. Interpret it as you will.


Dit stond op Beyond 3D.

Het is met andere woorden een rendered movie, maar het uiteindelijke product zou er wel zo uit moeten komen te zien. Killzone 2 draait momenteel op zijn development kits aan een 10fps.


Heavenly Sword op zijn beurt (Ninja Theory) is volledig real-time, afkomstig van een development kit. Draait aan een 30fps, gaat naar 60fps gebracht worden. :)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Juul » 21 May 2005, 23:13:24

Nog wat pics:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Ik ga toch om de een of andere reden de controller steeds mooier vinden. Maar wat mij betreft mag ie toch nog wat korter.

Van het design van de console ben ik nog niet helemaal overtuigd. Die 'Spiderman' letters moeten ze ook maar vervangen door een ander font, vind het iets teveel lijken. Vind trouwens die zwart glanzende uitvoering van de PS3 er wel heel erg chique uitzien!
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby kevin » 21 May 2005, 23:25:11

zwarte ps3 is wel mooi
controllers nog lelijk
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby eYe-Ball » 23 May 2005, 20:31:46

Die zwarte PS3 is echt stukker mooier dan die zilvere. Die font mag idd wel anders ja, houd dan maar die PS2/PSP font aan.

En dan die controllers... Ik vind ie Dildo's echt nix :shock: :shock:


edit: ik zie btw het design nog wel weer veranderen, zou me niet verbazen iig. :)
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby Evil_cloud » 23 May 2005, 21:42:01

Hehe, Spiderman 2 fonts voor het logo... :)

Ik hoop wel dat die controllers wat mee zullen vallen. Wie weet zien ze er gewoon vreemd uit.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby General Wong » 23 May 2005, 22:03:09

Blijf die controller afzichtelijk vinden... Maar wie weet, ligt dat afzichtelijke ding geweldig in de hand :)
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby WithAttitude » 23 May 2005, 22:48:44

General Wong wrote:Blijf die controller afzichtelijk vinden... Maar wie weet, ligt dat afzichtelijke ding geweldig in de hand :)

Tsja ik vind de controller ook niet lelijk, past wel bij de stijl die Sony zich aangemeten heeft. Ik vind de knoppen lay-out alleen zo uber brak. Hij is precies hetzelfde als bij de vorige controllers terwijl de concurrentie mijnsinziens heeft bewezen dat enkele knoppen toch beter tot hun recht komen op andere plaatsen.
Ook heeft deze controller weer geen triggers, dat vind ik nog wel de grootste fout. Ik ga echt geen racespellen meer spelen met de duimknoppen en schieten gaat ook veel lekkerder met triggers.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Sen » 24 May 2005, 06:53:45

MEE EENS!

Ik heb sinds kort een PS2 en ik erger me bijk racespellen en schietspellen mateloos aan die onhandige controller! Vroeger op de psx ging het nog wel, maar ze moeten echt met de tijd mee gaan. Die twee sticks zitten ook veel te dicht bij elkaar...
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Hellboy » 27 May 2005, 20:59:32

WithAttitude wrote:
Xizor wrote:ik vind de PS3 steeds geiler uitzien, en mijn vrouw vindt die controller wel vet :D

Haha dat dacht ik wel, is je vrouw ook al bekend met het FFB in de joypads?

Ik vind die hele ps3 presentatie erg cool. De console is mooi alleen wel net zo groot als de xbox. Daar hoor je nu niemand over, schijnbaar zocht toendertijd iedereen naar iets om de xbox kut te vinden.


wat je zegd over dat desing klopt wel ja... iedereen zat te zeike van ± lomp desing, zag er niet uit, veel te groot... en nu heb je ps3.. lijkt op een ikea broodbakmachine en niemand zegt wat.l..

alleen maar, wat ee ngeil desing :S zo geil vind ik dat ook niet hoor... Die cd´s die je erin moet drukke is best erg gammel... Ik heb er 1 gehad voor me pc maar dat ding werkt niet al te lang...
Remember, remember the 5th of November.
The gunpowder, treason, and plot.
I know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot.

V
User avatar
Hellboy
 
Posts: 2794
Joined: 14 Apr 2002, 21:06:25
Location: Haarlem

Postby eYe-Ball » 27 May 2005, 21:01:01

Dammn dus geen lade meer? :shock: :?
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

PreviousNext

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group