De Playstation 3

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby BDT » 17 May 2005, 10:59:44

User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Hellboy » 17 May 2005, 13:43:36

En er valt nog iets op wat de Ps3 NIET ondersteunt.... ( denk er namelijk net aan ;) )

Blue-Ray... Ps3 zou hem toch ondersteune?? hij staat er niet bij kwa lees cd's ...

Misschien een teken dat er toch een overeenkomst komt tussen de Hd-dvd en de Blue Ray?
Remember, remember the 5th of November.
The gunpowder, treason, and plot.
I know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot.

V
User avatar
Hellboy
 
Posts: 2794
Joined: 14 Apr 2002, 21:06:25
Location: Haarlem

Postby twisted » 17 May 2005, 13:58:26

er is wel degelijk blue ray ondersteuning
quote van gamespot

DISC MEDIA
CD
PlayStation CD-ROM
PlayStation2 CD-ROM
CD-DA
CD-DA (ROM),
CD-R,
CD-RW
SACD Hybrid (CD layer),
SACD HD
DualDisc (audio side)
DualDisc (DVD side)
PlayStation 2 DVD-ROM
PlayStation 3 DVD-ROM
DVD-ROM
DVD-R
DVD-RW
DVD+R,
DVD+RW
Blu-ray Disc
PlayStation 3 BD-ROM
BD-ROM
BD
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Speedy » 17 May 2005, 14:31:54

Ik vind em er mooi uitzien, die controller is inderdaad vrij gaar als ik het zo kijk (lijkt wel een Sidewinder Freestyle .... van Microsoft!!), maar ik lees alleen maar kritiek op de controller dus wie weet fixen ze het nog en maken ze gewoon een DS3 (wireless uiteraard).
De tot nu toe getoonde beelden zijn wel zeer indrukwekkend als ik zo rond kijk, enkel GT5 lijkt net een PS2 game, maar ik zie wel 14 auto's op een screenshot, das weer positief (5 wordt wat 4 had moeten zijn dus)
Game collectie ->http://users.ign.com/collection/Speedy1337
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby F-zero » 17 May 2005, 20:16:09

ManoRevolver wrote:Ik vind persoonlijk het design van de X-box mooier.
Wat me wel verbaasd is dat de PS3 '2 keer' zo krachtiger is dan de X-box.
2 keer krachtiger in welk opzicht? Van specs snap ik de ballen niet van :).
Hoe gaat dit games beinvloeden?
Waarom ik het raar vind; omdat de X-box een aantal maal krachtiger was dan de PS2, waarom brengt Microsoft nu dan een minder krachtige console uit dan de concurrent?



Waarom MS een minder krachtige console uitbrengt komt omdat ze de eerste zijn die in de next gen boot stappen. Net als Sega dus met de Dreamcast ten opzichte van de PS2 die was een jaar eerder en bleek uiteindelijk een stuk zwakker. MS probeert snel mensen te capturen door de headstart en komt zo op een slinkse manier van de torenhoge Xbox 1 productie kosten af want die gaat straks niet meer gemaakt worden. In dat opzicht is de zet slim, ze maakten gigantisch verlies op iedere verkochte Xbox. Deze Xbox 360 is iig veel goedkoper in productie. Ik zie het ding dan ook als een Xbox 1.5

Die ps3 design ziet er slick uit trouwens. Ik vind die joypad wel lomp maar volgens mij ligt ie wel heel goed in de hand want die uiteinden van de huidige pad zijn ook wel wat aan de korte kant.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Juul » 17 May 2005, 20:59:43

Die Killzone shit viel me werkelijk de mond van open! Ook aan te raden is het filmpje Motor Storm op Gametrailers.com, vette shit!

Maar wat deze filmpjes laten zien kan volgens mij echt never nooit real time op het scherm getoond worden. Als ze zouden zeggen het gaat om een animatiefilm dan nog zou ik verbaasd zijn, echt zo mooi! Zekers FF AC kwaliteit.

Maar als je het mij vraagt dus nog maar even afwachten. Sony en Microsoft zitten elkaar nu ook wat af te bluffen denk ik, misschien dat Microsoft deze E3 weer met een of ander (pre-rendered) filmpje komt dat weer alles overtreft. Who knows... Ook die specs, we zullen pas over een aantal maanden weten wat de daadwerkelijke verschillen zijn, als deze er al echt zijn.

Controller is idd bout, maar misschien went ook dat weer. En een controller is nogal makkelijk te vervangen, zie de Xbox Controller S...
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby ManoRevolver » 17 May 2005, 21:00:57

F-zero wrote:
ManoRevolver wrote:Ik vind persoonlijk het design van de X-box mooier.
Wat me wel verbaasd is dat de PS3 '2 keer' zo krachtiger is dan de X-box.
2 keer krachtiger in welk opzicht? Van specs snap ik de ballen niet van :).
Hoe gaat dit games beinvloeden?
Waarom ik het raar vind; omdat de X-box een aantal maal krachtiger was dan de PS2, waarom brengt Microsoft nu dan een minder krachtige console uit dan de concurrent?



Waarom MS een minder krachtige console uitbrengt komt omdat ze de eerste zijn die in de next gen boot stappen. Net als Sega dus met de Dreamcast ten opzichte van de PS2 die was een jaar eerder en bleek uiteindelijk een stuk zwakker. MS probeert snel mensen te capturen door de headstart en komt zo op een slinkse manier van de torenhoge Xbox 1 productie kosten af want die gaat straks niet meer gemaakt worden. In dat opzicht is de zet slim, ze maakten gigantisch verlies op iedere verkochte Xbox. Deze Xbox 360 is iig veel goedkoper in productie. Ik zie het ding dan ook als een Xbox 1.5

Die ps3 design ziet er slick uit trouwens. Ik vind die joypad wel lomp maar volgens mij ligt ie wel heel goed in de hand want die uiteinden van de huidige pad zijn ook wel wat aan de korte kant.


Maar wat ik dan ook niet snap is het volgende.
In een ander topic word gezegd dat de;
- Revolution 3x zo krachtig is als de Cube
- X-box 360 15x zo krachtig als de X-box
- PS3 25x zo krachtig als de PS2

Nu was de X-box al 3 keer zo krachtig als de PS2.
Als de X-box 360 15 keer zo krachtiger is als zijn voorganger, hoe kan de PS3 dan beter zijn dan de X-box 360?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Juul » 17 May 2005, 21:03:33

ManoRevolver wrote:
F-zero wrote:
ManoRevolver wrote:Ik vind persoonlijk het design van de X-box mooier.
Wat me wel verbaasd is dat de PS3 '2 keer' zo krachtiger is dan de X-box.
2 keer krachtiger in welk opzicht? Van specs snap ik de ballen niet van :).
Hoe gaat dit games beinvloeden?
Waarom ik het raar vind; omdat de X-box een aantal maal krachtiger was dan de PS2, waarom brengt Microsoft nu dan een minder krachtige console uit dan de concurrent?



Waarom MS een minder krachtige console uitbrengt komt omdat ze de eerste zijn die in de next gen boot stappen. Net als Sega dus met de Dreamcast ten opzichte van de PS2 die was een jaar eerder en bleek uiteindelijk een stuk zwakker. MS probeert snel mensen te capturen door de headstart en komt zo op een slinkse manier van de torenhoge Xbox 1 productie kosten af want die gaat straks niet meer gemaakt worden. In dat opzicht is de zet slim, ze maakten gigantisch verlies op iedere verkochte Xbox. Deze Xbox 360 is iig veel goedkoper in productie. Ik zie het ding dan ook als een Xbox 1.5

Die ps3 design ziet er slick uit trouwens. Ik vind die joypad wel lomp maar volgens mij ligt ie wel heel goed in de hand want die uiteinden van de huidige pad zijn ook wel wat aan de korte kant.


Maar wat ik dan ook niet snap is het volgende.
In een ander topic word gezegd dat de;
- Revolution 3x zo krachtig is als de Cube
- X-box 360 15x zo krachtig als de X-box
- PS3 25x zo krachtig als de PS2

Nu was de X-box al 3 keer zo krachtig als de PS2.
Als de X-box 360 15 keer zo krachtiger is als zijn voorganger, hoe kan de PS3 dan beter zijn dan de X-box 360?


Hehe hogere wiskunde :roll: :D
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby Evil_cloud » 17 May 2005, 21:18:58

Verschil realistische en opgeblazen prestaties. ;)

Zeg nu zelf, als je één woord zou geloven van al die Sony en Microsoft PR over PS2 en Xbox, dan zou GameCube een zéér achteruit gesteld systeem zijn, gezien Nintendo als enige prestaties heeft gegeven voor GameCube die overeenkomen met de werkelijkheid. Maar is GameCube een achteruitgesteld systeem? ;)

Ik denk dat Nintendo dat deze keer ook doet, en het maakt toch niet zo bijster veel uit. Nintendo heeft gezegd dat we sowiso games mogen verwachten waarvan iedereen "WOW!" achteruit gaat schieten, en daarmee neem ik genoegen.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby twisted » 17 May 2005, 21:20:40

yup, de xbox 360 zou dan 7 keer beter moeten zijn dan de ps3
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby ManoRevolver » 17 May 2005, 21:27:47

Evil_cloud wrote:Verschil realistische en opgeblazen prestaties. ;)

Zeg nu zelf, als je één woord zou geloven van al die Sony en Microsoft PR over PS2 en Xbox, dan zou GameCube een zéér achteruit gesteld systeem zijn, gezien Nintendo als enige prestaties heeft gegeven voor GameCube die overeenkomen met de werkelijkheid. Maar is GameCube een achteruitgesteld systeem? ;)

Ik denk dat Nintendo dat deze keer ook doet, en het maakt toch niet zo bijster veel uit. Nintendo heeft gezegd dat we sowiso games mogen verwachten waarvan iedereen "WOW!" achteruit gaat schieten, en daarmee neem ik genoegen.


De Gamecube is zeker geen achteruitgesteld systeem, de games echter wel.
Gamecube is krachtiger als de PS2, maar als ik dezelfde games op beide systemen speel vind ik de graphics op de PS2 in de meeste gevallen veel beter en duidelijker.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Evil_cloud » 17 May 2005, 21:34:58

ManoRevolver wrote:
Evil_cloud wrote:Verschil realistische en opgeblazen prestaties. ;)

Zeg nu zelf, als je één woord zou geloven van al die Sony en Microsoft PR over PS2 en Xbox, dan zou GameCube een zéér achteruit gesteld systeem zijn, gezien Nintendo als enige prestaties heeft gegeven voor GameCube die overeenkomen met de werkelijkheid. Maar is GameCube een achteruitgesteld systeem? ;)

Ik denk dat Nintendo dat deze keer ook doet, en het maakt toch niet zo bijster veel uit. Nintendo heeft gezegd dat we sowiso games mogen verwachten waarvan iedereen "WOW!" achteruit gaat schieten, en daarmee neem ik genoegen.


De Gamecube is zeker geen achteruitgesteld systeem, de games echter wel.
Gamecube is krachtiger als de PS2, maar als ik dezelfde games op beide systemen speel vind ik de graphics op de PS2 in de meeste gevallen veel beter en duidelijker.


Ik zou je dan met games als Resident Evil 4, Rogue Leader III,
F-Zero GX, en The Legend of Zelda ongelijk willen geven. GameCube is meer capabel, maar games kunnen natuurlijk ongeacht specificaties er goed uitzien, op eender welk platform.

http://www.videogamerx.net/bbs/view.php?id=vx01&no=9314

Alle PS3 game footage is hier trouwens te vinden.
OMFG @ Killzone 2 en Heavenly Sword... :shock:
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby ManoRevolver » 17 May 2005, 21:37:15

Mja, die games ken ik niet omdat ze me voor geen meter boeien :lol:.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Xizor » 17 May 2005, 21:43:15

ik vind de PS3 steeds geiler uitzien, en mijn vrouw vindt die controller wel vet :D
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby WithAttitude » 17 May 2005, 23:33:32

Xizor wrote:ik vind de PS3 steeds geiler uitzien, en mijn vrouw vindt die controller wel vet :D

Haha dat dacht ik wel, is je vrouw ook al bekend met het FFB in de joypads?

Ik vind die hele ps3 presentatie erg cool. De console is mooi alleen wel net zo groot als de xbox. Daar hoor je nu niemand over, schijnbaar zocht toendertijd iedereen naar iets om de xbox kut te vinden.

Ook de graphics zien er fenomenaal uit. Toch ben ik sceptisch, de ps2 beelden voorafgaand de launch die ook realtime zouden zijn, zijn door de ps2 nooit geevenaard. Ook komt de x360 veel eerder uit en wordt hij hoogstwaarschijnlijk veel goedkoper. En de specs, die zien er van deze 2 consoles toch echt precies hetzelfde uit. Behalve die GFLOPS waar voorheen nooit mee gepronkt werd, dus ik vraag me af of dit werkelijk wat zegt.

Eerst zien dan geloven, maar als het echt allemaal zo mooi wordt dan koop ik hem toch, alleen wel pas na een prijsdaling. :lol:
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

PreviousNext

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group