Tekken 5

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Zeo » 08 Mar 2005, 10:49:24

@F-Zero

Tekken 5 is toch wel héél veel mooier dan VF4Evo op grafisch gebied hoor ;)

Die boss is echt een jammerlijke verschijning ja. Doet ook mij aan Tengu denken. Groot, lomp en toch vrij onvoorspelbaar. Bovendien vrij voor de hand liggend om er een opa Mishima in te zetten....
Xbox L!ve Gamertag: Ninzeo
Voeg me toe als je ingemaakt wilt worden met een potje PES 4 ;)
(of Outrun 2, Top Spin, XIII, Halo 2)
User avatar
Zeo
 
Posts: 2032
Joined: 29 Mar 2003, 11:46:32

Postby Mier » 08 Mar 2005, 18:11:12

Zeo wrote:Bovendien vrij voor de hand liggend om er een opa Mishima in te zetten....


damn,probeer ik het nog niet te spoilen.

maarja,ik heb toch weer een beetje dat "been there,done that" gevoel.
daar waar doau voornamelijk is gemaakt voor de online functies daar heeft tekken 5 eigenlijk weinig toegevoegde waarde voor mij na tekken 3 en 4.
een 3e soul calibur zou van mij ook niet echt meer hoeven.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby arjen » 08 Mar 2005, 18:11:40

de nieuwe characters zijn dit keer ook eens supurb. ik ben verliefd op asuka ^_^
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby F-zero » 09 Mar 2005, 00:51:39

BDT nee ik heb de collector pack niet, die bonussen zitten ook gewoon in de normale versie.

Ja de nieuwe characters zijn erg goed. Asuka is een Jun clone maar ze is wel beter en ook mijn favoriet. Ik heb haar ook al een beetje gecustomized, braids hair, Choker, white shirt, black suit en een chain belt geloof ik :)

Ze is op mijn savegame een Shihan (das na 5th Dan).

Feng Wei is ook kick ass (erg goeie moves) en Raven ook wel maar die lijkt wel wat moeilijker om mee te spelen.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby ricepuppet » 09 Mar 2005, 02:15:59

Ik loop weer wreed achter en zal wel de Europese PAL versie halen :cry:

In elk geval, Tekken is voor mij de beat 'em up vanwege de combo's en vechttechnieken. Waarom vraag je? Degene die in het echt ook een vechtsport beoefenen hebben er meer affiliatie mee. Ik herken me helemaal in Kazuya, maar dan vooral Jin vanwege hun karate vechtstijl. 'Owjah, die kata, bla bla..' Niet alleen dat; de hele feeling van Tekken komt harder en gewelddadiger over dan bv. DOA of VF. Denk dat dit te maken heeft met het 'added-effect' van vuur/explosies bij klappen.

Een hoop mensen klagen over de snelheid van Tekken. Ik snap dat niet; heb je wel eens zelf in het echt gevochten? Natuurlijk, als je niet ervaren bent kan het heel snel gaan ( :) ), maar een ervaren vechter weet gewoon dat een echt gevecht ook niet snel is (aftasten). Daardoor vind ik DOA heel onrealistisch overkomen, maar toegegeven, het is graphics gewijs een zeer mooi spel.

Virtua Fighter.. wat zal ik er over zeggen? Heb het niet verder dan deel 2 gespeeld, dus daar kan ik niet over oordelen. Was wel snel uitgekeken op het combat systeem, kan ik me herrineren.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby jdrijgas » 09 Mar 2005, 09:30:56

hij is wel hneel erg moeilijk
User avatar
jdrijgas
 
Posts: 1518
Joined: 08 Aug 2004, 11:21:23
Location: gorinchem

Postby BDT » 09 Mar 2005, 10:09:37

Ik twijfel nog steeds over de aanschaf...

denk dat i khet maar niet doe...
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Loempiavreter » 09 Mar 2005, 11:39:42

Ik doe Jeet Kune Do en Law uit tekken was nooit representatief voor wat Jeet Kune Do is. Het zijn maar wat moves die ze uit Bruce Lee films hebben gehaald (Scissor Kick -> Enter the Dragon). Terwijl Bruce Lee in Straat gevechten heel ander zou hebben gevochten (straight Blast, lage trappen, lap sao). Van alle Bruce Lee klonen die allemaal zogenaamd Jeet Kune Do beoefenden (Fei Long SF, Jacky Bryant VF, Law T etc) komt Jann Lee (DOA) er het dichtste in de buurt (ook al blijven vele moves trouw aan Bruce Lee).

@Ricepuppet, in Jeet Kune Do gaan gevechten heel snel (het is ook bedoeld voor straat gevechten), en duren hoogtens 10 - 30 sec. Daarom geeft Doa bij mij een realistischer gevoel van vechten (het voelt ook wat meer als echt vechten). Als ik bijvoorbeeld iemands aanval counter, kan het hele gevecht al over zijn. Bij Jeet Kune Do gaat het er ook juist om, om de tegenstander snel aftemaken (want hoe langer een gevecht duurt des de meer de tegenstander geluk kan krijgen).
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby BDT » 09 Mar 2005, 12:12:52

is er al een een hapkido figuur die in tekken zit?
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Loempiavreter » 09 Mar 2005, 12:46:17

Doe jij aan Hapkido BDT? Ik dacht niet dat er een Hapkido Figuur in Tekken zit. Maar ik denk dat het heel moeilijk is om een Character Hapkido als stijl te geven. iiig de Hapkido van vroeger (die van nu lijkt een beetje op de 2 andere Koreaanse stijlen Tang Soo en Taekwondo) draaide om vliegende Trap bewegingen (het zag er iig echt cool uit, ik weet niet of het effectief is).
Maar als ze dat in een 3d Beat em up zouden zetten dan kan dat nog wel lastig worden (dan zou die even van het scherm verdwijnen).
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby BDT » 09 Mar 2005, 12:59:40

Hapkido komt meer op verdedigen aan natuurlijk. En dan heb je veel grepen waarmee het de bedoeling is om mensen zo snel mogelijk op de grond te krijgen. De nadruk ligt absoluut niet op trappen. De trappen komen eigelijk allemaal uit taekwondo en ook oudere vechtstijlen uit korea en japan(uit de japanse voorgeschiedenis met korea)(vage zin is dit)

Anyway, ik heb hapkido lang gedaan, nu even op non-actief.

Ik wacht wel tot juni met tekken, waarschijnlijk is VF5 dan ook wel aangekondigd en wacht ik op die :) Geen zin om 60 euro te besteden aan een game die ik waarschijnlijk toch niet vaak ga doen.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Loempiavreter » 09 Mar 2005, 13:04:32

Zoals ik al zei is de Moderne Hapkido (sinds 1950 tot nu) erg veranderd, wat ik heb gelezen en gezien is dat de Traditionele Hapkido echt hoge sprongen waren met rondraaiende kicks, het zag er wel geinig uit.

*edit* ik lees net ff dat Hapkido nu eigelijk best wel veel op Jeet Kune do gaat lijken ("gebruiken wat handig is" concept)
Last edited by Loempiavreter on 09 Mar 2005, 13:14:11, edited 3 times in total.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby F-zero » 09 Mar 2005, 13:10:43

VF5 lijkt me ver gegrepen, die game gaat op compleet nieuwe hardware draaien (Naomi 3) en komt dus denk ik niet meer uit op de huidige consoles.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby BDT » 09 Mar 2005, 14:04:12

Loempiavreter wrote:Zoals ik al zei is de Moderne Hapkido (sinds 1950 tot nu) erg veranderd, wat ik heb gelezen en gezien is dat de Traditionele Hapkido echt hoge sprongen waren met rondraaiende kicks, het zag er wel geinig uit.

*edit* ik lees net ff dat Hapkido nu eigelijk best wel veel op Jeet Kune do gaat lijken ("gebruiken wat handig is" concept)


Ja, maar Jeet Kune Do is niet echt in een hokje te plaatsen als zeg: karate of taekwondo. Het is Bruce Lee en iedereen denkt: Bruce Lee = Kung Fu.

Jeet Kune Do is zijn ontwikkelde stijl, maar neer zijn eigen woorden is het uniek en niet als vechtstijl te noemen. Er komt een hele levenswijze bij kijken.

Traditioneel Hapkido is echt niet allerlei vliegende kicks(al vind ik die fantastisch om te doen), maar juist meer met technieken die de tegenstander op drukpunten raken. Ook losmaaktechnieken zitten daar veel in. Het moderne hapkido zoals het beoefend wordt in sportscholen moet meer hankido genoemd worden. Verder zijn er substijlen als hankumdo die vaak tijdens de hapkido lessen gegeven worden.

Ik zou weer eens moeten gaan trainen....

@ F-Zero: dat weet ik, maar dat maakt VF5 niet minder koel ;) :P

BTW, Tekken is sneller aan nummer 5 dan Virtua Fighter. En dat terwijl Virtua Fighter langer bestaat.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Loempiavreter » 09 Mar 2005, 14:07:21

jah ik snap het wel want zoals Bruce Lee zei Jeet Kune Do is de Stijl die geen Stijl is. Maar is wel cool om te lezen dat hapkido toch wel meer takken heeft, dan die moderne hapkido die ik overal zie.
Gebruik je bij Hapkido ook Pressure Points?
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

PreviousNext

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group