Tekken 5

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Tekken 5

Postby F-zero » 07 Mar 2005, 10:38:37

Zijn er al meer (on)gelukkigen die hem geimport hebben? Ik heb dat gedaan en vind de game erg strak, zeker mijn geld waard. Vooral de snelheid graphics en gameplay zijn top. Ik heb daarna Tekken 4 even weer gedaan en die game is wel degelijk trager en saaier helemaal omdat je zo makkelijk van elkaar weg kan lopen. Ik had tekken hemaal niet meer hoog zitten maar dit vind ik toch wel 1 van de beste beat em ups op de Ps2. Het is fun en makkelijk in te geraken. Het ziet er erg gelikt uit, alles vloeit over het beeld zo is er ook een level moonlit wilderness (bloemenveld) en daar zijn de lighting effects briljant gedaan.

De opzet van Tekken 5 is ook compleet overgenomen van VF4 Evolution met het ranking systeem en het kopen van customize items enzo. Sega staat ook in de credits van T5 omdat ze hebben meegewerkt aan dit Tekken.net systeem voor de coin op versie.

Er zitten trouwens arcade versies in van Starblade (3d shooter), Tekken, Tekken 2 en Tekken 3 (Deze laatste is een stukje mooier dan de PS release). Arcade versie betekend ook geen filmpjes en andere bonus grappen. Hier zie je wel dat Tekken 1 en 2 niet meer meekunnen qua gameplay, en Tekken 3 nog erg lekker speelt (in ieder geval niet minder dan Tag).
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby ManoRevolver » 07 Mar 2005, 11:10:14

Ben erg benieuwd!
Tekken behoort tot de minst favorieten bij mij wat betreft 3D beat 'em ups, maar de verhalen en screens van Tekken 5 beloven veel.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby BDT » 07 Mar 2005, 13:46:59

Ben ook wel benieuwd eigenlijk. ZItten Tekken 1,2 en 3 ook in de game? Das wel vet. Tekken 1 is echt te langzaam, maar Tekken 3 is nog wel OK denk ik. Ik denk echter dat Tekken het nog niet haalt bij VF4Evo. Ben wel benieuwd. Wanneer komt de PAL? Misschien is het beter om de JAP versie te kopen, aangezien die waarschijnlijk sneller draait.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Zeo » 07 Mar 2005, 17:29:21

Ik heb ook de USA versie al, en ik vind de game echt helemaal geweldig. Waar Tekken 4 enigszins tegenviel na Tekken 3 en Tekken Tag, daar maakt deel 5 dit ruimschoots goed. Versnelde gameplay, (zeer toffe) nieuwe characters, véél extra's (o.a. een Jin Devil Mode en de volledige arcade versies van Tekken 1,2,3) en sublieme graphics. Het is nog niet zo mooi als DOA, maar het is zeker een van de, zoniet het mooiste PS2 spel verkrijgbaar. Ook heb ik het idee dat de moeilijkheidsgraad iets is opgeschroefd. Ook dit komt de game alleen maar ten goede.

Tekken is altijd een van mijn favo series geweest op de een of andere manier. DOA heeft mij nooit zo kunnen boeien als Tekken. Als je de vergelijking dan wilt maken, vind ik Tekken 5 zeker beter dan DOA:U. Ik denk niet dat het de diepgang van VF4 haalt, maar het bied (mij in ieder geval) een evengroot vermaak.

Ik ben helaas alleen nog steeds in afwachting van mijn Tekken 5 collector's stick. Schijnt de beste stick van HORI op de markt te zijn, dus dan kan ik helemaal mijn lol op.
Xbox L!ve Gamertag: Ninzeo
Voeg me toe als je ingemaakt wilt worden met een potje PES 4 ;)
(of Outrun 2, Top Spin, XIII, Halo 2)
User avatar
Zeo
 
Posts: 2032
Joined: 29 Mar 2003, 11:46:32

Postby Mier » 07 Mar 2005, 18:34:48

ohja,vanavond maar ff met arcade stick spelen.
de game is erg mooi en speelt opzich lekker,maar wat is het nou in al die 3d fighters met die lompe eindbazen???

de eindbaas in tekken 5 (ik verklap nix)past totaal niet bij het spel en is gewoon net zo lomp als die van doau.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby BDT » 07 Mar 2005, 19:10:17

Eindbazen zijn watjes!

Ik kan geen USA games spelen, maar ik zag de ASIA versie op Play Asia en daar staat bij dat ie English is. Ik neem aan dat het dan gewoon goed te doen is...

Kopen ja/nee?

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-40-70-if1.html
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Fonzi » 07 Mar 2005, 19:33:13

Ik zit al weken te twijfelen om hem te kopen. Het spel ziet er op z'n minst indrukwekkend uit en de reviews zijn ook zeer goed.

Fact is dat ik eigenlijk geen echte Tekken speler ben. Speel vrij intensief VF4 Evo (nog steeds) en heb The Rumble Fish gepreorderd die ook deze maand verschijnt. Ik weet niet of mijn brein nog een fighter aankan.

Voorlopig wacht ik nog even af.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby BDT » 07 Mar 2005, 20:09:06

ik twijfel net zo...

Wat houd de ultimate collectors edition in? Heeft alleen die de extra tekkens? En komt die edition ook voor Japan ?
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Fonzi » 07 Mar 2005, 20:17:55

Die collectie heeft het volgende:

Namco Hometek Inc. announced today it has partnered with Hori Inc. to offer a limited edition Tekken 5 premium bundle set to commemorate the 10 year anniversary of the fighting franchise. The bundle will retail for $99.99 and include a copy of the game, a Hori customized joystick and a special collectors DVD 6 disc storage case for all games in the Tekken franchise. Developed exclusively for the PlayStation2 computer entertainment system, both Tekken 5 and its limited edition premium bundle will be available in stores first quarter 2005.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby arjen » 07 Mar 2005, 21:48:09

ik heb de us versie al een tijdje. maar zelf ben ik helemaal geen beat am up gamer. maar hij ziet er extreme goed uit. net als met gt4 vraag je, je af of het wel een ps2 is waar je op gamed. alle verniewingen van tekken 4 zijn er uit en hij speeld weer als deel 3 met de nodige nieuwe moves.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby BDT » 07 Mar 2005, 21:58:47

komt die pack ook in Japan uit. Ik wil een JAP versie ervahn. Ik kan geen USA PS2 games spelen. Alleen JAP en PAL

En idd, GT4 JAP ziet er echt niet PS2 achtig uit. Die is grafisch subliem. Maar dat was VF4Evo ook al. Daar viel mijn bek ook open en bij Ratchet & Clank 3 ook.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby F-zero » 07 Mar 2005, 23:18:00

Tekken 5 ziet er mijn inziens net wat beter uit dan VF4 evo maar VF4 is dan ook al weer wat ouder... De eindbaas van Tekken 5 is erg lame ja, een beetje SNK achtig maar hij is absoluut niet playable net als Inferno van SC2 dus. Het is een baas die als ie wil, kan ie je perfecten maar erg vaak blockt ie niet en met run kicks kan je hem in principe wel afmaken, ik vond hem wel veel weghebben van Tengu van DoA2.

Tekken 1 2 en 3 zitten op de disc ja net als starblade. Tekken's zijn al vanaf begin selectable, starblade niet. Je kan alles unlocken door je een ongeluk te spelen. Veel mensen zeggen dat je devil jin bijv alleen maar kan krijgen als je Devil Within mode uitspeelt (leuke beat em up mode, althans ik vond hem voor een extra wel ok) maar ik kreeg devil jin na zoveel matches (200 ofzo) gespeeld te hebben in wat voor mode dan ook. Dus ik ben benieuwd wanneer ik starblade dan krijg..

De ouwe Tekkens zijn rechtstreekse system 11/12 ports, dit betekend dat je ook de BIOS kan openen en settings kan veranderen net als in mame enzo. Dit betekend ook dat er geen remix muziek, filmpjes en andere gimmicks zijn en in Tekken 1 zijn de bosses niet eens playable. Alles is in deze games al gedaan dus je hoeft niet bang te zijn dat je deze games ook helemaal moet uitspelen voor al die extra costumes/fighters, die zijn er allemaal al.

Tekken 1 en 2 vond ik altijd top maar ze hebben de tand des tijds niet kunnen afweren, ze spelen erg gebrekkig. VF2 is in verhouding met deze 2 games nog steeds een stuk geavanceerder (terwijl dat toen niet beweerd werd in meeste magazines). Tekken 3 speelt erg goed, het is dus de system 12 emulatie dus de achtergronden zijn dit keer gewoon 3d net als in de coin op en die pretpark stage heeft geen slowdown (had mijn psx T3 behoorlijk), dus hij is een stuk mooier dan de PSX versie.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby F-zero » 07 Mar 2005, 23:20:44

BDT wrote:Ben ook wel benieuwd eigenlijk. ZItten Tekken 1,2 en 3 ook in de game? Das wel vet. Tekken 1 is echt te langzaam, maar Tekken 3 is nog wel OK denk ik. Ik denk echter dat Tekken het nog niet haalt bij VF4Evo. Ben wel benieuwd. Wanneer komt de PAL? Misschien is het beter om de JAP versie te kopen, aangezien die waarschijnlijk sneller draait.


Ennuh daar hoef je denk ik niet bang voor te zijn, uit ervaring weet ik dat Tekken 4 PAL (en SC2) gewoon een 60hz selector had, het LIJKT me dat Tekken 5 dat dan ook wel krijgt.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby BDT » 08 Mar 2005, 08:38:15

Jeah, maar op mijn JAP PS2 vind ik de games sowieso mooier draaien.

Maar F-Zero, heb jij die collector pack dus?
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby jdrijgas » 08 Mar 2005, 10:18:43

ik heb hem ook al
ik vind hem erg leuk en erg mooi,
veel characters en vele movies.

tekken 1 2 en 3 zitten er ook in ja ;)
User avatar
jdrijgas
 
Posts: 1518
Joined: 08 Aug 2004, 11:21:23
Location: gorinchem

Next

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group