shining force neo

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

-

Postby RMW » 19 Jan 2005, 12:12:21

-
Last edited by RMW on 29 Sep 2014, 16:45:23, edited 1 time in total.
RMW
 
Posts: 2008
Joined: 02 May 2001, 20:38:36

Postby Sen » 19 Jan 2005, 14:00:42

Ziet er best mooi uit, maar ik houd mijn hart vast, volgens mij is dit een game die de naam shining force uitbuit. Van de oorspronkele gameplay lijkt niets over te zijn. Maarja, we zullen zien.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Franks » 19 Jan 2005, 14:22:38

Het ziet er wel mooi uit en ben ook benieuwd hoe dit spel in de Shining serie gaat passen. Volgens mij is er een aardige kans dat deze ook naar Europa komt. De meeste Shining spellen heb het tot nu toe gered(op 3 na) en Shining Tears zou hier ook ergens in maart worden gereleased. Neemt niet weg dat ik liever een remake van Shining Force III wil en daarna een Shining Force IV zodat het verhaal weer verder gaat.
Franks
 
Posts: 319
Joined: 07 Sep 2001, 12:27:00
Location: Enschede

Postby Sen » 19 Jan 2005, 16:39:45

Ja ik ook veeeeel liever. Maarja, als Shining Tears en shining force neo hoge cijfers krijgen overweeg ik een ps2 te kopen.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Fonzi » 27 Jan 2005, 22:30:58

Ik had de trailer vandeweek al op de mainpage gepost maar aangezien de site aan het verhuizen is, zet ik even de link voor de trailer hier neer. Het ziet er toch wel heel erg goed uit:

http://www.sega.jp/segachan/ch2/sforceneo_pr.html
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Sen » 28 Jan 2005, 09:36:36

Best mooi, maar dit is gewoon geen shining force...
Het heeft meer weg van een soort japanse Baldur\'s gate dark allience.
Ik wil gewoon turn based strategische gevechten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby F-zero » 02 Mar 2005, 16:06:48

Shining tears krijgt echt super lage cijfers. Ik wachtte al een tijdje op de game maar zelfs de Sega fans vinden het spel over het algemeen erg matig. Enorme slowdowns, laad tijden en andere issues plagen het.

jammer jammer jammer.

Ik houd dan ook mijn hart vast bij Neo.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby arjen » 02 Mar 2005, 17:45:42

Sen wrote:Best mooi, maar dit is gewoon geen shining force...
Het heeft meer weg van een soort japanse Baldur\'s gate dark allience.
Ik wil gewoon turn based strategische gevechten.


dan zit je met de ps2 helemaal goed ^_^ deze heeft een paar hele prachtige turned based strategische rpg's

disgaea en la pucelle mag je echt niet missen!

ik ben nu al wel een hele lange poos uitgekeken op sega games (ik houd dan ook niet van arcade)
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby killik » 08 Mar 2005, 12:14:09

ik heb nogal wat moeite om leuke rpg's te vinden op de ps2. Ik heb na FFX, die me redelijk beviel, FFX-2, Breath of Fire V, Dark Chronicle, en Kingdom Hearts geprobeerd, maar deze bevielen me allemaal niet echt. Ik wil gewoon lekker met riddertjes knokken, dorpjes bezoeken, wapens upgraden ect, zoals ik deed met shining Force3. Verder beviel ook Skies of Arcadia me zeer. Nog aanraders?
.....
killik
 
Posts: 1693
Joined: 03 May 2001, 12:20:52

Postby arjen » 08 Mar 2005, 18:05:26

hoezo ben je blind ofzo??????@@@@@!!!!!!???????? O_O

als ik een top 10 maak dan zijn dit mijn fav ps2 rpg's (die ik heb gespeeld):

1 final fantasy XI
2 suikoden 3
3 Ys: The Ark of Nepishtim (nu bijna uit)
4 Shin Megami Tensei
5 Disgaea
6 Xenosaga
7 Xenosaga 2 (nog mee bezig)
8 Kingdom Hearts
9 Final Fantasy X
10 La Pucelle

(en de lijst met goede rpg's gaat zo nog wel even door)

kijk het meest uit naar:
Dragon Quest VIII
Final Fantasy XII

(en de lijst met wat er aankomt is ook nog echt heel groot alleen van veel is nog niet zeker of het buien japan komt)

rpg's als FFX-2, Breath of Fire V, Dark Chronicle zijn ook niks. kingdom hearts moet je van houden. ik vond hem erg moi maar houd ook van disney. de pooh wereld is geweldig. misschien dat iemand van ff-x2 kan houden als je into dat soort dingen bent maar vond ik zelf ook helemaal niks. maar Breath of Fire V en Dark Chronicle zijn naar mijn mening gewoon echt slechte games. maar waarom ga je dan ook niet gewoon voor titles als suikoden, Shin Megami Tensei of disgea. Helemaal suikoden 3 als je ridders en gezelige dorpjes vind. persoonlijk vind ik het 3e deel nog beter dan de eerste 2 op de psx.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 09 Mar 2005, 12:01:59

Je vergeet Digital Devil Saga: Avatar Tuner :evil:
Ik vind de RPg's op de Ps2 echt zwaar tegenvallen. De Playstation 1 had echt vele betere Rpg's.

Voorbeelden

De gevechten uit Star Ocean zijn erg kut (en niet te vergeten die Uber Lange Tutorial)

.hack/ was te verwachten dat het zo slecht zou worden, maar het hele spel is niks aan.

Kingdom Hearts, Gaaaap, niet echt mijn stijl en die Sora is ook zon Gaylord, verder zijn er niet echt interresante character's.

Final Fantasy XI, ik hou niet echt van MMORPG's, maar het kan me niet echt boeien (heel even gespeeld btw bij een kameraad)

De mooiere naar mijn mening:

Digital Devil Saga: mijn favoriete Rpg op de ps2 (echt een Shin Megami Tensei Spel)

Shin Megami Tensei Nocturne Niet zo leuk als Digital Devil Saga, maar het blijft wel leuk.

Xenosaga: Vond ik interresante characters hebben.

Wild Arms 3: vele vonden hem tegenvallen, maar ik vond het echt heel leuk (ik kan al bijna niet meer wachten op de nieuwe Wild Arms)

Ik heb ook Megaman X Command Mission gespeeld op de cube (er is ook wel een ps2 versie) en die vond ik ook wel erg leuk, vooral de gevechten, een lekker ouderwetse dungeon crawler.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby arjen » 09 Mar 2005, 17:52:42

je moet de ps2 nog niet met de psx gaan vergelijken. aangezien het ontwikkelen van de ps2 rpg's er nog zeker niet op zit.

en oke ik vind ook dat de ps2 geen game heeft als chrono cross (mijn fav psx rpg) maar persoonlijk vind ik zelfs suikoden 3 beter dan 2 en 1. das toch wel een enorme prestatie?


probeer ook eens suikoden 3, Ys: The Ark of Nepishtim en Disgaea. want dat zoijn echt top rpg's die zeker niet onderdoen voor de psx rpg's in dat genre. ik weet echt geen betere actie rpg op de psx dan ys the ark of nepishtim op de ps2. en ook weet ik geen betere srpg op de psx die beter is dan disgaea op de ps2. ik hoor ze graag van jou?

misshcien nog niet de beste rpg console ooit. dat zal misshcien de psx snes of misschien wel de msx zijn. maar de ps2 is zeker de beste console voor rpg's in deze huidige generatie. daar is gewoon geen discussie over mogelijk. enige niet ps2 rpg die kwalitatief goed is is paper mario 2. een andere weet ik niet eens te noemen.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 09 Mar 2005, 21:25:08

Maar op de andere Next gen console's komen niet echt Japanse Rpg's uit.
Maar ja Mn favoriete rpg blijft Phantasy Star VI of II.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby F-zero » 10 Mar 2005, 14:15:58

Nah Ps2 heeft zeker geen RPG's van Ps1 kaliber. Star ocean 3? Minder dan SO2 (en ja die battles in 3 zijn afgrijselijk). Front mission 4? Minder dan 3, Xenosaga, ook veel minder dan Gears.. enzovoorts. Suikoden 3 vond ik ook de leukste Suikoden dus dat kan wel kloppen ja..

Chrono Cross, Xenogears, FF7, FF8 en zelfs Parasite en Vagrant Story dat is kwaliteit die ik mis op de Ps2. Ik heb dan ook maar 2 of 3 Ps2 RPG's en een stuk of 10 voor de Ps1 die ik nog steeds speel.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby arjen » 10 Mar 2005, 16:35:31

ja oke ieder heeft zo zijn mening daar over. parasite en vegarant vind ik weer helemaal niks ^_^ en ik ben het ook eens dat Chrono Cross, Xenogears en FF8 betere rpg's zijn dan degene op de ps2. Maar de ps2 heeft daarom geen slechte rpg's in tegendeel zelfs zat hele goeien en als je maar 2 of 3 ps2 rpg's hebt dan zal ik ook snel nog wat meer proberen.

en eerlijkgezecht snap ik ook niet dat er nog mensen zijn die star ocean3 of frontmission 4 spelen? als je een anatal reviews hebt gelezen of gezien dan weet je voor je zelf toch al dat er andere veel betere rpg's zijn om te halen. zoals disgaea, suikoden 3 en Shin Megami Tensei.

zelf ben ik ook helemala weg van ffxi en ys vi maar er zijn redenen om die 2 niet te willen spelen omdat ze maar net in de smaak moeten vallen.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Next

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group