ik ben nog niet zo ver. pas 3 colossi verslagen. maar heb de smaak al aardig te pakken ^_^
het spel mechanisme is simpel. stap op je paart en zoek de colussos op. dit doe je met behulp van je zwaard welke een straal licht schijnt naar de plek waar de colussos zich bevind. zoals ook in nausicaa of the valley of wind. het reiden op een paart heb ik niet eerder zo goed uitgewerkt gezien. aanmaal aangekomen is het jouwn taak om de colossus te verlslaan. in de meeste gevallen zul je eerst een paar keer neer gaan voor je zijn zwakke plek hebt gevonden.
de battles met de colossus eens je door hebt waar hun zwakke plekken zitten zijn als een droom zo goed. (ja ik heb wel van dei dromen

maar het mooiste van shadow of the colossus blijft nog de atmosfeer. als je ico hebt gespeeld weet je meteen waar ik het over heb. er geen spel op de mark en ook nooit een spel op de markt geweest imo die zo'n prachtige sfeer uitademt. ico vergeleek ik graag met een shunji iwai film. shadow of the colossus weet ik nog niet door het grote fantasy gehalte maar een spel als dit verklaart voor mij meteen waarom films als lord of the rings mij gewoon helemaal niks doen.