JAP PS2 importeren

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

JAP PS2 importeren

Postby BDT » 22 Apr 2004, 21:07:04

Ik wil graag een JAP PS2 gaan importeren bij Play Asia.

Maar voor ik dat ga doen wil ik weten of jullie ervaringen hebben met Play-asia en hoe dat met douanekosten gaat met Play-asia...

Ik wil de race pack keramiek wit...
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby BDT » 22 Apr 2004, 22:37:26

Ik kan ook de ASIA versie bestellen, die draait al op 220 volt en is ook nog iets goedkoper.

Play-asia of lik sang?

en hoeveel douanekosten zal ik ongeveer krijgen?
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Appie » 22 Apr 2004, 23:55:01

Ervaringen met Play-Asia heb ik zelf niet, maar ik niemand ooit horen klagen over die shop en ik ken wat mensen die er aardig wat bestellen en ook mensen van het forum en heb nooit klachten gehoord.

Invoerkosten kunnen aardig op lopen. Als ik mijn oranje JPN Cube herinner van Lik-Sang van 220 dollar (+60 dollar shipping) kwam ik met invoerkosten op zo\'n 350 dollar (1 euro was 1 dollar ongeveer in die tijd). Dus zo\'n 70 euro invoerkosten op een Cube van 220 euro. Me 2de JPN Cube kwam langs de douane (ondanks dat het met Donkey Konga in een HUGE box zat), dus heb geen vergelijkingsmateriaal.

Als ik een wilde formule de wereld in mag helpen (op basis van invoerkosten op games, controllers, consoles etc. die ik heb besteld in het verleden), denk ik dat je per 100 euro wel kan rekenen op zo\'n 30-40 euro invoerkosten als het bij de douane ligt. Misschien heeft de site van de belastingdienst wel een stukje staan over hoe ze die invoerkosten berekenen.

En wat betreft die Asia versie (die logisch bij een Hong Kong shop cheaper is) en JPN versie, ik heb geen idee. Die regio is naar mijn idee ook pas recent in het leven geroepen. Ik zou kijken of die Asia versie de games net zo snel krijgt als Japan en zelfde kwaliteit.
En aangezien het andere regio is, zitten er misschien ook andere oosterse talen in? Wat mogelijk de releases voor die regio later maakt dan die van Japan. In mijn onwetendheid zou ik gewoon voor JPN versie gaan. Een step down converter kost meestal een drol en krijg je er vaak bij voor nop bij Lik-Sang (geen idee of het geldt voor de JPN PS2).
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby BDT » 23 Apr 2004, 06:56:25

Ok. Nice.

Ik heb met Play Asia gemaild en ze kunnnen shippen met een lage waarde op het pakket als gift.

Dus das mooi. De Asia versie speelt JAP games af. Dus dat is gewoon goed. Maar de set kost ook 20 dollar minder. Met stepdown bij die andere zou dat al 30 euro meer zijn en daar kan ik een sega ages titel voor kopen [:)]

Ik denk dat ik dit weekend dus een asia versie ga bestellen. Tenzij iemand hier nog aanraad om voor de JAP te gaan.

Comments are welcome [:)]
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Appie » 23 Apr 2004, 10:52:05

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Ik heb met Play Asia gemaild en ze kunnnen shippen met een lage waarde op het pakket als gift.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
En mocht die in het ongelukkige geval verloren raken in de post, krijg je alleen die lagere waarde die op het pakket staat vergoed.

Maar als die Asia versie ook JPN games speelt, is het enige verschil met een JPN console de voltage?
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby BDT » 23 Apr 2004, 12:09:50

Jup, de voltage.

Met die shipping costs... tsja, je kan toch verzekerde post nemen. Dat je moet tekenen. Lijkt me sterk dat het niet aankomt.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Appie » 23 Apr 2004, 14:41:08

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door BDT</i>

Met die shipping costs... tsja, je kan toch verzekerde post nemen. Dat je moet tekenen. Lijkt me sterk dat het niet aankomt.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Ik ken ook geen verhalen van dat het nooit aankomt, maar het zou ooit kunnen gebeuren en als er dan een waarde op het pakket staat van 100 dollar terwijl je er 300 voor betaalde, krijg je 100 vergoed. En dat is dus verzekerde post, want zonder verzekerde post kan je gewoon fluiten naar je geld als het pakket weg is.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby BDT » 23 Apr 2004, 14:58:14

Jeah, maar ik heb ook al RARE spul laten komen en ik heb nooit problemen gehad.

Damn, waarom moest je het zeggen, nu ga ik twijfelen [;)]

Ik wil vanavond of morgenochtend. (in ieder geval het weekend) dat ding bestellen. Jij wilde een USA toch?

Maar op de, zeg, 250 euro moet ik rekening houden dat er 50 tot 100 euro extra opkomt aan douanekosten?
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Appie » 24 Apr 2004, 00:43:28

Mijn USA bestelling staat klaar ja. Ik zit te wachten tot ik de knaken heb om er 1 te halen met FFXI. De andere games van bestelling haal ik later [:)] Geld heb ik waarschijnlijk pas over 2 weken en dat is als ik mazzel heb (zo niet is het pas over 6 weken [:(])

En ik wil je niet aan het twijfelen brengen, ik heb nog nooit probs gehad met verzekerde post. Dus het zal niet snel gebeuren, want ik heb toch al aardig wat besteld bij sites al zeg ik het zelf. Maar de kans dat er wat misgaat, is er uiteraard wel altijd. Hij is gering, maar aanwezig.

En op 250 euro is een schatting van 50-100 euro wel terecht (het zal waarschijnlijk precies in het midden zitten naar mijn verwachting, dus zo\'n 75 euro)
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby BDT » 24 Apr 2004, 09:10:39

Ik bedacht me nog trouwens dat als het niet aankomt, je gewoon verzekerd bent met je CC.

Mocht het dus niet aankomen, kan je gewoon geld terugclaimen van de CC maatschappij.

Volgens mij is dat gewoon mogelijk. En dan is er dus niets aan het handje.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Drax » 24 Apr 2004, 12:22:06

Goede keuze NIels!. IK heb japanse versie gehaald omdat ik die limited witte mooi vond;)
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby Appie » 24 Apr 2004, 20:47:17

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door BDT</i>
<br />Ik bedacht me nog trouwens dat als het niet aankomt, je gewoon verzekerd bent met je CC.

Mocht het dus niet aankomen, kan je gewoon geld terugclaimen van de CC maatschappij.

Volgens mij is dat gewoon mogelijk. En dan is er dus niets aan het handje.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Good point! [:)]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby BDT » 25 Apr 2004, 10:03:25

Heb je niet de Asia? Die is precies het zelfde van buiten...

Waar had je hem besteld drax? En was je douanekosten kwijt?
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Drazic » 25 Apr 2004, 12:19:19

waarom niet gewoon een pal ps2?
User avatar
Drazic
 
Posts: 898
Joined: 16 Aug 2003, 19:55:53

Postby Appie » 25 Apr 2004, 13:52:20

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Drazic</i>
<br />waarom niet gewoon een pal ps2?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
PAL sucked?! [:D]
Nee ff serieus, JPN (en USA) krijgt een rits games die in de EU nooit het levenslicht zullen zien. En uiteraard zijn de gamepjes er veel eerder dan in Europa (Eyetoy is geloof ik de enige uitzondering en Ecco van de DC). Voor ongeduldige personen of complete freaks van bepaalde games dus een uitkomst om een console te importeren [:D]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Next

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group