JAP PS2 importeren

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby BDT » 25 Apr 2004, 14:29:46

idd.

Wel even een tegenslag. Ik had een DVD box uit amerika laten komen en die was 35 dollar. Moet ik 7 euro betalen. Damn. Niet erg op zo\'n klein bedrag, maar wel klote bij een hoog bedrag....

toch maar vandaag bestellen.

@Drazic: een PAL PS2 heb ik al
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Xizor » 25 Apr 2004, 15:41:21

imho is het extra geld uitgeven voor een JAP ps2 (als je al een PAL hebt) totale waanzin voor die paar JAP-games die misschien niet in de EU uitkomen.

er komt ZO VEEL goeds uit PAL dat ik die games totaal niet mis. koop dan SOCOM II met een adapter ofzo [:P] daar heb je uuuuuuuuuuuuuuuren plezier van.


en dat de games in JAP/US eerder komen... SO FUCKIN WHAT!!! alsof je niks te doen hebt met de games die je nog hebt liggen (met \'je\' bedoel ik ons in het algemeen)

maargoed da\'s mijn mening [:)] maar toen ik die leeftijd had dacht ik ook zo,maar nu kan ik mij wel voor mijn kop slaan dat ik toen zoveel geld gewoon WEGGEGOOID heb aan dit soort fratsen....
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby BDT » 25 Apr 2004, 15:49:26

ik heb geen fratsen hoor.

Er zitten veel meer voordelen aan een JAP console dan dat.

BTW, SOCOM II boeit me niet, het gaat om de JAP shit.

Anyway, ontopic.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Xizor » 25 Apr 2004, 15:49:56

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door BDT</i>
Er zitten veel meer voordelen aan een JAP console dan dat.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

zoals...?? en waarom on-topic? vind dit wel een leuke discussie. Nogmaals ik kan me het voorstellen als je geen PS2 zou hebben,maar als je die al hebt dan vind ik \'t toch wel eeuwig zonde, helemaal als je altijd anti-ps2 bent en meer op de xbox gamed [;)]

maargoed...ik probeer \'jullie\' alleen maar de (on)zin ervan te laten inzien (en val jullie niet persoonlijk aan) want bijna 300 euro vind ik serieus veel geld, en geloof me, dat is geld wat je nog hard nodig gaat krijgen......
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby BDT » 25 Apr 2004, 16:06:12

besteld [:)]

Ik spaar genoeg [:)]
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Fonzi » 25 Apr 2004, 16:21:58

Ik vind dit ook een leuke discussie

Alhoewel ik er ook het geld voor heb, ben ik ook erg terughoudend om er één te halen. Met een Jap PS2 gaat er weeral een nieuwe wereld open. Ik denk dan alleen maar aan de talloze shmups die ik dan wil hebben en ik heb nu al zo weinig tijd om alles degelijk te spelen.

Maar als Sega van die Inital D grapjes blijft uithalen en weigert om die dingen hier uit te brengen, dan denk ik er toch nog eens over na.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Xizor » 25 Apr 2004, 16:26:10

gefeliciteerd en succes met je aankoop, BDT.

@Fonzi: Initial D is maar een middelmatige game naar ik weet... dus of het dan de moeite is...nah...

en welke shmups uit JP komen niet PAL dan op de ps2?
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Robert » 25 Apr 2004, 16:47:09

een van de redenen dat ik een japanse ps2 zou halen is omdat daar een shitload aan bemani games uitgebracht worden (Guitare freaks, beat mania, dance dance revolution, pop\'n music etc etc etc....) ...

maargoed ik ga volgende week als ik in de usa ben daar een amerikaanse ps2 halen (dat is mijn plan [:P]) en vervolgens waneer ik weer meer geld heb er een chip in laten zetten zodat ie regio vrij word. dan hoef ik niet nog weer een aparte ps2 voor pal/jap games [:D]
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Fonzi » 25 Apr 2004, 17:24:19

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">@Fonzi: Initial D is maar een middelmatige game naar ik weet... dus of het dan de moeite is...nah...<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ik heb initial D uitvoerig kunnen spelen op een Jap PS2 en is wat mij betreft één van de betere Sega games. Deed me heel hard denken aan Sega Rally en co. Zou het allereerste spel zijn dat ik zou bestellen voor een JAP PS2. Samen met VO: Marz.
<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">en welke shmups uit JP komen niet PAL dan op de ps2?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Mss moet je de redering omdraaien. Welke PAL shmups komen er <i>wel</i> uit ? R-Type Final en Psyvariar ? Dat is het dan ook.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby BDT » 25 Apr 2004, 17:47:15

Ik heb Virtua Racing Sega Ages erbij, maar ik zoek nu nog naar de Initial D versie die eerst is uitgebracht. De meeste shops hebben nu Sega the best versie [:(]

VO:Marz ga ik ook scoren deze week [:)]
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby NiGHTS » 25 Apr 2004, 17:59:21

ik zou zelf nooit een JAP ps2 halen, ik bedoel ik heb al 1000 gulden voor m\'n huidige ps2 betaald en ben niet van plan om door een eenvoudig regio lockje inprincipe 2 of 3 keer hetzelfde apparaat te moeten kopen.

En over jap games: Initial D is naar het schijnt een erg leuke game: http://www.ntsc-uk.com/review.php?platf ... e=InitialD (tenminste als je over een stuur beschrikt, wat tegenwoordig bij alle SEGA race games bijna een vereisde is voor optimaal plezier)

En d\'r is maar een shump op de jap ps2 die ik wil, dat is: Dodonpachi Dai Ou Jou (d\'r vanuit gaande dat Gradius V gewoon een wereldwijde release krijgt) voor de rest zie ik op dat gebied niet zo veel bijzonders.
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Appie » 25 Apr 2004, 21:45:34

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Xizor</i>
<br />imho is het extra geld uitgeven voor een JAP ps2 (als je al een PAL hebt) totale waanzin voor die paar JAP-games die misschien niet in de EU uitkomen.

er komt ZO VEEL goeds uit PAL dat ik die games totaal niet mis. koop dan SOCOM II met een adapter ofzo [:P] daar heb je uuuuuuuuuuuuuuuren plezier van.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Er komt idd heel wat leuks uit PAL en gaat er ook nog zeker meer van komen. Maar stel iemand importeert een console, al is het maar voor 1 game, en heeft er maanden, misschien jaren plezier met die ene game wellicht (*kijkt naar zijn PSO*, ja PSO is er ook in de EU, maar ga hier niet uitleggen waarom ik dan toch kies voor de JPN versie). Dan is de aankoop van zo\'n buitenlandse console in mijn boekje helemaal gerechtvaardigt, want in die tijd had ik wellicht voor me PAL console handel gekocht die ik meer koop om ff de tijd door te komen tot er weer echt wat leuks komt (*kijkt naar zijn N64 collectie*) of ik speel helemaal nix in die tijd en heb dan een PAL console die gewoon stof staat te happen (*kijkt naar zijn Xbox*). Beide gevallen is gewoon zonde. En dan vind ik de aankoop van een buitenlandse console \"zinvoller\".

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">
en dat de games in JAP/US eerder komen... SO FUCKIN WHAT!!! alsof je niks te doen hebt met de games die je nog hebt liggen (met \'je\' bedoel ik ons in het algemeen)
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Het is EEN argument en idd niet de meest sterke. Maar voor ongeduldig volk (zoals ik) zeker 1 die wel meeweegt.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">
maargoed da\'s mijn mening [:)] maar toen ik die leeftijd had dacht ik ook zo,maar nu kan ik mij wel voor mijn kop slaan dat ik toen zoveel geld gewoon WEGGEGOOID heb aan dit soort fratsen....
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Misschien haal ik dit soort \"fratsen\" ook niet meer uit als ik ouder ben (wellicht omdat ik dan van alles gewoon maar 1 console koop en dat is dan USA of JPN [:D]), maar spijt ervan krijgen van wat ik nu doe, zeker niet. Ik kan genieten van de games en dat ik wellicht over 10 jaar niet meer zoveel geniet van de console of game in kwestie als dat ik nu doe is natuurlijk de vraag, maar ik weet dat ik er iig ooit zeer van heb genoten en dat is mij meer waard dan het prijskaartje van 300 euro dat er aanhangt.
<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">
maargoed...ik probeer \'jullie\' alleen maar de (on)zin ervan te laten inzien (en val jullie niet persoonlijk aan) want bijna 300 euro vind ik serieus veel geld, en geloof me, dat is geld wat je nog hard nodig gaat krijgen......
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Ik mag dan wel voorbeelden gebruiken uit me eigen situatie xi, ik voel me niet door je aangevallen of zo [:)] het is idd een smak geld en het importeren van een console doe ik dus ook alleen maar als ik zeker weet dat ik er flink lol van gaan beleven. Ofwel dat het zijn bedrag in geld rechtvaardigt. Tot nu toe let ik daar erg goed op met elke console met hoeveel lol kan ik hier van verwachten. Zoals mijn toekomstige USA PS2 ik \"voel\" gewoon dat FFXI goed is voor heel wat uurtjes (PSO style hoeveelheid) en voor PSO alleen al kocht ik een JPN cube en nu heb ik voor de USA PS2 ook nog een rits games erbij die ook weer goed zijn voor heel wat lol(GT4 importeer ik ook in de toekomst of course[:D]). Met andere woorden: die kostprijs van een USA PS2 ik heb ik er zo uit qua genot die ik beleef aan de games (iets wat voor me PAL Xbox nog steeds moet gebeuren [:)])

Anyway congrats met je aankoop BDT, ik moet nog ff 8 daagjes wachten tot ik weet of ik een USA PS2 kan importeren [:)]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Drax » 26 Apr 2004, 08:06:10

Het importeren van een US PS2 heeft meer voordelen dan japanse... Zo komen daar veel RPG\'s uit die ook nog is leesbaar zijn. IK heb hem echter geimporteerd vanwege Initial D en GT4. Initial D is overigesn zeker geen middelmatig spel en is zelfs 1 vand e betere racegames op de PS2. Lees maare eens verschillende eviews om daar achter te komen. Denk dat jij hem helemaal goed vind Xi aangezien de verhjaallijn van de manga er helemaal in is verwerkt.
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby BDT » 26 Apr 2004, 10:02:13

Daarom heb ik dus ook de JAP gekocht. Ik heb Initial D in de Arcade gespeeld en man! It rocks! Er komt ook een nieuwe aan voor de PS2 he [:)]

En Virtual On: Marz natuurlijk. De Sega Ages titels zijn eeen mooie plus en ook bijvoorbeeld de game lowrider is niet PAL uitgebracht.

GT4 kan ik zo dus ook eerder spelen(ook online met JAP console???)


GT4 prologue heb ik er dan nu iig ook bij [:)]

En het is een mooie witte LE [:)]
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Speedy » 26 Apr 2004, 14:19:46

Een PS2 kan wel 500 euro waard zijn. Heb de mijne ook gekocht voor Gran Turismo 3, vond er voor de rest eigenlijk niks boeiends aan op die console (lees ik hate consoles, die-hard pc gaming freak toendertijd [:D]), maar dat spel moest ik perse spelen. Een jaar later kwam GTA III er dan op, maar daar wist ik tijdens de aanschaf van m\'n PS2. En nu dan Socom II gekocht ... dus in 3 jaar tijd dat ik dat apparaat nu heb heb ik er 4 spellen bij gekocht waarvan ik echt dacht goh dat is het waard, maar dat is het dan ook meteen dubbel en dwars waard.
Zelf zou ik ook wel een JAP PS2 willen, die Ceramic White edition met GT Prologue memorycard ziet er gewoon erg mooi uit, echter zo gek ben ik nog net weer niet dat ik om een kleurtje zo\'n ding zal halen aangezien ik nu al weet dat ik er nooit een game bij zal halen (GT4 en GTA 4 komen in europa en daarna zitten we wel weer aan PS3 [;)]).
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

PreviousNext

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group