Zit er over te denken een US PS2 te importeren ^_^

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Zit er over te denken een US PS2 te importeren ^_^

Postby Appie » 11 Apr 2004, 14:33:57

Sinds FFXI me aandacht trok voor de PC in Amerika zit ik er al te denken om de game te importeren, maar eigenlijk wil ik dat spel helemaal niet spelen op een PC, want ik heb een hekel om achter de PC te zitten voor een game. Dus viel mij oog op de PS2 versie. Waarvoor ik ook eerst natuurlijk een USA PS2 moet halen ^_^ maar goed dat ding is net zo duur als een grafisch card die ik zou moeten kopen om me PC te upgraden (en me PC kan ik geloof ik niet eens upgraden omdat het videocardje in het moederbord gebakken zit, maar dat zou ik nog us moeten checken). Maar goed PC is toch geen optie voor mij.
Nou weet ik dat Yoda zweert bij de USA PS2 en als die Japans kon een Japanse had gekocht, maar net als hij kan ik ook nog geen Japans. Dus wordt het de USA.
Ik zat nog met wat vraagjes:
- Zijn de FFXI servers van Japan en de USA linked?
- Is er iemand die zijn USA PS2 gewoon prima online heeft gekregen (of nog beter FFXI) of ben ik de eerste hier die het gaat proberen?
Tuurlijk haal ik kast niet alleen voor FFXI(+HD), andere games die nog bij aankoop worden gehaald zijn:
- ICO (ja deze game heb ik nog steeds niet [:0])
- Breath of Fire: Dragon Quarter
- Suikoden III
- Xenosaga
- Disgaea

En aangezien ik dan ook USA PSX games kan spelen zijn deze ook in het winkelwagentje gekomen:
- Chrono Cross
- Suikoden II
- Xenogears
Als iemand nog een site weet die Suikoden I verkoopt, hoor ik het graag [8D]
De enige site die ik vond was IGN en die heeft hem in \"back-order\". Misschien maar eens op ebay kijken, want dit spelletje is nogal zeldzaam geloof ik. (Edit: meer dan genoeg op ebay [:D], maar als iemand een importsite weet die hem nieuw heeft, plz post)

Nog suggesties voor games waarvan je denkt dat ik die moet halen vanuit de USA? (danwel voor PSX of PS2)

Dit hele pakket kost me eurootje of 550-600 (inclusief shipping, exclusief taxes [;)])
dus zal wel een paar maandjes duren voor ik hiervoor de knaken bij elkaar heb [:)]
Alhoewel, als ik (heel) veel mazzel heb, is dat volgende maand al [:D]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby CTX » 11 Apr 2004, 15:05:15

* Zijn de FFXI servers van Japan en de USA linked?

Wat ik gehoord heb is dit wel zo, maar kijk anders ff op de officiele site ( http://www.playonline.com/ff11us/index.shtml ).

* Is er iemand die zijn USA PS2 gewoon prima online heeft gekregen?

wat ik gehoord heb is dit geen probleem (pin me er niet op vast), alleen je hebt dacht ik wel een CC nodig om de abonoments kosten te betalen. Nogmaals, check het ff na (mail anders Sony hierover).

Ik heb zelf Suikoden III, Xenosaga, Crono Cross, de Final Fantasy\'s 7, 10 en 10-2, zijn allemaal prima spellen (10-2 verkloot alleen wel een beetje het einde van 10). Xenosaga & Suikoden III zijn idd erg goede keuzes [:D]. Final Fantasy X zou ik er ook bij kopen (zelfs al heb je de PAL versie al) dan heb je namelijk geen last van die klote balken in het beeld.

Welke game je ook nog kunt halen (hoewel ik hem zelf helaas niet heb [:(] is Thousand Arms, een dating-rpg mix. Lijkt me een geweldig spel, heb dr ook niets dan goeds over gehoord *maar dat kan natuurlijk mijn selectieve waarneming zijn [:P]* Het is wel een lastig aan te komen spel...
CTX
 
Posts: 317
Joined: 07 Aug 2003, 03:55:40
Location: Netherlands

Postby Appie » 11 Apr 2004, 16:21:39

FFX en FFX-2 zat ik al aan te denken, maar zit zover met die games in de PAL versies dat ik geen zin heb om opnieuw te beginnen. En de USA versies zijn niet gelijk aan de International versies, iets wat de PAL versies wel zijn. En dat betekent voor bijvoorbeeld FFX extra bosses zoals de Dark Aeons en dat is het enige wat er voor mij nog te doen is in dat spel. En de balken storen mij niet echt (met een 70cm tv is het beeld ondanks die balken nog groot [:D]). Maar goed als ik nog eens geld teveel heb en wil geilen op graphics koop ik ze nog wel, heel misschien.

Van de FF\'s heb ik deel VI tot en met IX op me PAL PSX en ik heb geen behoefte deze games nog eens te halen voor me toekomstige USA PS2.

En van Thousand Arms ga ik maar ff een reviewtje lezen. Thx voor de tip.

Ik heb een CC dus dat zit wel goed [:)]
Sony vragen over importzaken? [:D]
En op PlayOnline vind ik niet echt info dat de servers linked zijn, maar toch bedankt
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby CTX » 11 Apr 2004, 16:46:27

hehe ik heb hier een 35 cm (ofzo) tv staan, dus ik was wat blij dat die balken er niet waren :).

en sony mailen, ach... je kan het altijd proberen right? in het ergste geval krijg je een waarschuwing dat je beter geen consoles kunt importeren, veel meer kunnen ze niet doen, en met een beetje mazzel antwoorden ze ^^.
CTX
 
Posts: 317
Joined: 07 Aug 2003, 03:55:40
Location: Netherlands

Postby Drax » 12 Apr 2004, 19:01:24

@ Appie, ik zag dat mooie pakket ook al liggen met FFXI en harde schijf... Ik heb alleen net een japanse PS2 gehaald dus vond het nu nog te duur:(
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby Appie » 12 Apr 2004, 19:16:10

hehe I know the problem Drax. Ik sta ook een beetje droog op het moment [:D]
En moet ook nog boeken halen voor me studie van bij elkaar zo\'n 100 euro.
Toch ga ik alvast ff pogen via ebay een Suikoden te scoren (is toch niet zo duur zie ik),
vind het een beetje suf als ik deel 2 en 3 wel haal en dan deel 1 mis.
Ook voor het eerst dat ik een 2de hands spel koop.
Ach voor alles een eerste keer he? [:D]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Drax » 12 Apr 2004, 20:41:41

Ik vraag me af of er een engelse tekst optie in de japanse FF XI zit... Zo ja dan haal ik nog deze week de japanse versie...
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby nero5 » 12 Apr 2004, 23:22:32

-De servers zijn linked,JP/US/EU iedereen speelt met elkaar,je hebt net zoals in PSO een soort van translatorthingy.[See you again!] etc..

-Ja je kan met een US/JP PS2 buiten US/JP zonder problemen online...beetje overbodige vraag Ap. JP PSO[;)]


[edit] er zit GEEN engelse tekst optie in de japanse PS2/PC versie.
nero5
 
Posts: 619
Joined: 12 Sep 2001, 21:47:46

Postby nakkie187 » 12 Apr 2004, 23:47:36

vergeet la puchelle niet .. zeg maar het grote zusje van disgaea ... ik heb al een tijdje een us ps2 en ik vind het echt te gek .. suikoden 3, disgaea, ffx-2, xenosaga en .hack .. ik heb ze allemaal en het is nog goedkoper dan pal kopen ... Heel die pal markt van ps2 kan me gestolen worden .. alle goeie titels komen alleen maar us uit en komen ze pal uit dan heb je ze veel sneller .. zit nu ook te wachten op de nieuwe resident evil en la puchelle ..

maar ff on-topic .. KOOP EEN US SYSTEM !
ps. final fantasy tactics en castlevania kunnen niet op je ps2 afgespeeld worden
nakkie187
 
Posts: 377
Joined: 27 Jan 2002, 21:03:48

Postby Mier » 13 Apr 2004, 06:12:17

als je al een pal systeem hebt staan zou ik gewoon een 2e hands ps2tje erbij kopen en laten chippen,kan je zowel us als jap games spelen.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby NiGHTS » 13 Apr 2004, 07:45:49

ja maar Mier dan kan je toch niet online?? want je modchip moet dan aan staan om je import game te spelen [:p] of mag je bij Sony wel met een modchip online zolang je maar een officieel spel er in hebt zitten?
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Appie » 13 Apr 2004, 11:09:45

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door nero5</i>
<br />-De servers zijn linked,JP/US/EU iedereen speelt met elkaar,je hebt net zoals in PSO een soort van translatorthingy.[See you again!] etc..

-Ja je kan met een US/JP PS2 buiten US/JP zonder problemen online...beetje overbodige vraag Ap. JP PSO[;)]


<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Ah thx voor de info Nero5.
De reden waarom ik het vroeg met dat USA PS2 online is omdat die hoeren NAD disc van Sony al niet eens online wil voor de PAL versie. NFS:U (PAL) gaat wel prima online, maar die NAD, dus ik dacht check het ff. Gelukkig werkt FFXI via PlayOnline en niet dat hoeren CS zooitje van Sony [:)]

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Mier</i>
<br />als je al een pal systeem hebt staan zou ik gewoon een 2e hands ps2tje erbij kopen en laten chippen,kan je zowel us als jap games spelen.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door NiGHTS</i>
<br />ja maar Mier dan kan je toch niet online?? want je modchip moet dan aan staan om je import game te spelen [:p] of mag je bij Sony wel met een modchip online zolang je maar een officieel spel er in hebt zitten?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Volgens mij hoeft voor het online netwerk met DNAS van Sony alleen je game orgineel te zijn, wat je doet met de PS2 boeit niet.

En Mier thanks voor de tip. Maar ik heb geen zin in modden en iets 2de hands kopen doe ik alleen als ik echt niet meer nieuw kan krijgen. Het enige geval tot nu toe dat ik daarvan ben tegengekomen is Suikoden en zelfs daarvoor zoek ik nog. In de andere gevallen heb ik tot nu altijd wel een nieuwe versie van gevonden.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door nakkie187</i>
<br />vergeet la puchelle niet .. zeg maar het grote zusje van disgaea ... ik heb al een tijdje een us ps2 en ik vind het echt te gek .. suikoden 3, disgaea, ffx-2, xenosaga en .hack .. ik heb ze allemaal en het is nog goedkoper dan pal kopen ... Heel die pal markt van ps2 kan me gestolen worden .. alle goeie titels komen alleen maar us uit en komen ze pal uit dan heb je ze veel sneller .. zit nu ook te wachten op de nieuwe resident evil en la puchelle ..

maar ff on-topic .. KOOP EEN US SYSTEM !
ps. final fantasy tactics en castlevania kunnen niet op je ps2 afgespeeld worden



<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Thanks voor de game tip [:)] ff reviewtje lezen (btw niet dat ik het erg vind, maar ik zoek niet per se ALLEEN RPG tips voor de US PS2, andere genres mogen ook natuurlijk [:)])
En ff voor de duidelijkheid die US PS2 komt er (ok, de topic titel zegt anders), de vraag is meer: wanneer? [:D]

Mooi dat je ff zegt dat Castlevania en FF Tactics niet afgespeeld kan worden, niet dat ik van plan was die games te halen, maar altijd handig om te weten.

Edit: Ik zie dat La Puchelle nog moet uitkomen [:D] (mei ongeveer) dus een reviewtje lezen wordt lastig, maar we houden hem in de gaten [:)]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Drax » 14 Apr 2004, 11:15:35

Zonde dat de japanse versie geen US tekst ondersteund bij FFXI... NU moet ik dus echt overwegen een japanse te halen... Ik vind het alleen zo zonde om naat de PAL en JAP nog een us PS2 er bij te halen...
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby Appie » 14 Apr 2004, 11:40:34

Hehe 3 PS2\'s naast elkaar of boven elkaar, heeft wel iets [:D]
Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat ik op geen 1 site een leuk kleurtje kan vinden dan het basic zwart voor een US PS2, EU en JPN komen met een shitload kleuren maar US?
Niet dat ik zwart een ramp vind of zo, maar vind een ander kleurtje ook wel leuk.

FFXI zou ik persoonlijk niet halen voor je Japanse PS2, ik hoor dat het echt niet fijn speelt als je geen Japans kent, Nero5 kan dit wel bevestigen of ontkennen, die had de Japanse PC versie [:)]

Edit: heb hem zojuist besteld met FFXI (de rest komt later nog)
Nou wachten op me \"hij is shipped\" mailtje [:D]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Drax » 05 May 2004, 12:29:05

Heb je wel US netwerkadapter besteld??? DIe heb je namelijk ook nodig vanwege de US cd die er voor nodig is...
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Next

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group