Socom 2

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Xizor » 13 Apr 2004, 18:06:16

ik heb dat ook een paar keer gehad,maar na opnieuw laden deed ie het gewoon.

add me anders ff op msn: xizordpc@msn.com ik weet alleen niet wanneer ik je kan helpen aangezien ik meestal wel \'online\' ben maar dan op away sta en niet achter de PC zit.

Overigens,die tests zeggen niets; kan best (en zal ook wel) dat je een DNS moet opgeven,maar daar kom je snel genoeg achter.

btw, heb je kabel/adsl? Zo ja, dan svp even alle details vermelden (is het modem/router, zit ps2 op de pc of rechtstreeks op router e.d.).
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Speedy » 13 Apr 2004, 18:38:48

Zal je ff adden

Vast de setup;

Heb @Home kabel internet (breedband abbo), dat komt hier binnen op het modem. Vandaar gaat een kabel naar m\'n router/dhcp server (FreeSCO machine met daarachter een switch) en vandaar wordt het verdeeld over alle clients en ook de PS2. Via DHCP krijgt hij mooi z\'n interne IP van de Router en de trace route laat ook zien dat de verbinding er wel is.

Net nog even na wat zoeken op de playstation forums de netwerkconfig verwijdert, vervolgens Socom II erin gedaan en via de game de netwerkinstallatie gedaan. Dat ging goed, ik zag de server. Maar toen ik een naam wou registreren kon hij die niet opslaan. Een eerder gekozen naam gaf hij aan dat die al in gebruik was (username/password not correct) dus hij ziet wel iets.
Vervolgens die config ook maar verwijdert en Hardware Online Arena de handel laten installeren, zelfde verhaal als met Socom.

En ik zie dus wel het aantal mensen dat online is met Socom en HOA.
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Appie » 13 Apr 2004, 18:58:44

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Speedy</i>
<br />
Maar heb nu mijn BBA eindelijk, ding erop geschroefd en geinstalleerd (alle tests een groen lampje). <b>Nu wil ik verbinden naar Central Station, hij lijkt ook verbinding te maken (al duurt het erg lang), vervolgens krijg ik een zwart scherm met een wit pijltje en that\'s it [:(!]</b>Nu kan ik nog niks met dat ding, want Socom verwacht ook een CS naam en password.

Iemand iets soortgelijks gehad? Want kan pas morgen Sony bellen [:(]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Waarom verbaasd me dit niks?
Ja ik had/heb hetzelfde probleem. 1 tip: doe geen moeite met het lezen van guides op Playstation.nl, helpt geen zak! (spreek uit ervaring) Ik moet ze ook nog steeds bellen voor het FUBAR zooitje dat ze CS noemen.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Xizor » 13 Apr 2004, 19:53:03

och appie,vooralsnog was jij de enige die dit probleem had hoor... en hij doet het wel gewoon [;)] alleen zoals jij reageert maak je van een mug een olifant. probeer eens niet altijd zo populair te doen,kerel...

Als je een router hebt, dan kun je het beste het volgende doen:

1 - check van je PC het ip-adres,Subnet mask, gateway en DNS-servers. Als je een goede router hebt, dan wijzen die allemaal naar het ip-adres van je router (m.u.v. het IP-adres van je PC)

2 - gebruik bovenstaande instellingen en zet deze config in je PS2-netwerk config. Gebruik als ip-adres wel een ander opeenvolgend nummer (bijv> PC = 192.168.0.10 dan maar je de ps2 192.168.0.11)

probeer dit maar eens; kan ook nog de firewall in je router zijn overigens,maar ik ken je routertype niet (qua config) dus kan je daar niet direct mee helpen...
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Speedy » 13 Apr 2004, 20:12:08

Ongelovelijk maar waar, ik heb m\'n eerste multiplay kill gemaakt op een console [:D]
Helaas alleen met Hardware Online Arena, daar lag het probleem dat mijn naam (Speedy, SpeedyNL) niet geaccepteerd werd om een of andere reden, Hsdh34uy o.i.d. werkte wel.
Socom blijft komen met een registration failure, loging out (ook al ram ik zomaar wat letters/cijfers in als naam)
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Appie » 13 Apr 2004, 20:18:42

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Xizor</i>
<br />och appie,vooralsnog was jij de enige die dit probleem had hoor... en hij doet het wel gewoon [;)] alleen zoals jij reageert maak je van een mug een olifant. probeer eens niet altijd zo populair te doen,kerel...<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Haha van een mug een oflifant maken? Helemaal correct, maar die mug hoort er niet te zitten in de eerste plaats, dus maak ik er een olifant van. En wellicht doe ik populair of arrogant, maar ik ken wél meer mensen met dit probleem (zoals ik zei, ik heb de FAQ\'s, forums gelezen van Playstation.nl en weet dus dat ik niet de enige ben)

Edit:
<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Speedy</i>
<br />Ongelovelijk maar waar, ik heb m\'n eerste multiplay kill gemaakt op een console [:D]
Helaas alleen met Hardware Online Arena, daar lag het probleem dat mijn naam (Speedy, SpeedyNL) niet geaccepteerd werd om een of andere reden, Hsdh34uy o.i.d. werkte wel.
Socom blijft komen met een registration failure, loging out

<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Je hebt CS dus nog steeds niet online? Xi, zie ik hier (in jou telling dan) gevalletje nr2? [:D]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Xizor » 13 Apr 2004, 20:28:52

@Speedy: Bij SOCOM II kun je pas online als je een CS-account hebt gemaakt. Wat je ook invult bij het aanmaken of creeeren van een nieuw profiel,dat blijft niet werken.

Daarnaast heb je volgens mij na je CS-registratie een PIN-code nodig. die krijg je toegestuurd per post en dat is dan je bevestiging voor je registratie. vanaf dat moment kun je dan ook meteen online.

Bij menno duurde het een paar dagen voor hij die PIN had, dus dat viel redelijk mee...

btw, H.O.A. heb ik helaas niet [:(] ik had mijn adapter gekocht in de UK in een bundel met Twisted metal black:online...

heb je niet toevallig SSX3?
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Speedy » 13 Apr 2004, 20:49:09

Ja ... op de GameCube [V]

Mooi balen van Socom, morgen maar is bellen met Sony. En dat je dan ook nog is moet wachten op een PIN code. Hmmm, nou ja als het de frustraties maar waard is straks.
Weet iig dat het aan CS ligt en dat de verbinding werkt, nog maar een potje HOA dan maar.
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Menno » 13 Apr 2004, 21:36:26

Speedy je hoeft niet op je PIN te wachten hoor. Je moet alleen een CS account hebben om SOCOM te spelen. Ik wacht ook nog steeds op mijn PIN, maar dat is meer een bevestiging voor Sony. En heeft dus helemaal geen invloed op SOCOM.

En ik heb goede ervaringen met hun callcenter dus misschien zit je binnen no-time online...
User avatar
Menno
 
Posts: 853
Joined: 31 Aug 2001, 21:58:43

Postby Speedy » 14 Apr 2004, 12:33:10

Ongelovelijk, heb net geprobeerd de PS2 rechtstreeks aan het modem te hangen, mislukt ... zet de instellingen via m\'n router weer terug en pak de telefoon al om Sony te bellen, maar probeer nog 1x om te connecten naar CS en tadaa!!

*doet een vreugdedans*

Handel geregistreerd, nu ff Socom erin [:D]

Bedankt voor de support en wie weet tot frags (Retro Rob is /me)
Kan jou trouwens niet toevoegen Xizor onder NTony, vindt hij niet [8)]
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Xizor » 14 Apr 2004, 15:17:10

ja net ff heeeeeeeeeeeeeeeeeel snel met speedy gespeeld omdat de kleine eigenlijk wakker was..

hopenlijk vanavond na 21:00 (zal wel rond 21:30 worden) nog ff fraggen [:D]
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Menno » 14 Apr 2004, 16:16:02

Speedy, Green Velvet dat ben ik dus... [;)]
User avatar
Menno
 
Posts: 853
Joined: 31 Aug 2001, 21:58:43

Postby Xizor » 14 Apr 2004, 17:33:01

nu nog een Clan [;)]
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Speedy » 14 Apr 2004, 18:27:38

[:D]

Eerst maar is raak schieten (welgeteld 2 kills gemaakt meen ik in de paar potjes die ik heb gespeeld). Wel een erg toffe game.
Werkt trouwens elk willekeurig USB keyboard met de PS2 of moet ik dat 50 euro kostende ding van Logitech aanschaffen?
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Xizor » 14 Apr 2004, 18:32:31

ik heb een USB keyboard van 6 euro.. werkt prima [:D] elk keyboard werkt er dus op (met USB).

waar je wel op moet letten is om het kb aan te sluiten voor je de ps2 aanzet, anders werken niet alle toetsen (althans, bij mij... kan ook aan het feit liggen dat \'t maar 6 euro kostte)
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Previous

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group