PS2 Mars Chip

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

PS2 Mars Chip

Postby Zeo » 02 Mar 2004, 18:20:53

Ja jongens, ik heb ff jullie hulp nodig. Nu wil ik mijn Ps2 laten chippen en weet ik niet welke chip ik moet gebruiken. Ik heb een Silver Edition PS2 SCPH-50004.

Nu kan ik hem laten chippen voor met een Mars chip, maar ik wil wel zekerheid hebben dat die werkt op mijn PS2. Ik wil alles kunnen afspelen zonder eerst iets te hoeven booten en ik wil uiteraard een betrouwbare chip hebben. Dus is dit een (goede) optie?

Zoniet, wat zijn de andere mogelijkheden?

Er zijn hier vast mensen op het forum die hier ervaring mee hebben.

Thnx...

NOTE: Dit is niet bedoeld om copy\'s oid af te spelen, maar bedoeld voor de Winning Eleven Patches!
User avatar
Zeo
 
Posts: 2032
Joined: 29 Mar 2003, 11:46:32

Postby Xizor » 02 Mar 2004, 18:34:11

hmm je begeeft je op glad ijs met modchipping [;)] maar vooruit....

Ik heb zelf geen ervaring met chippen,dus ik kan je niet helpen.
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Robert » 02 Mar 2004, 18:57:58

volgensmij kan je op http://www.psxshop.nl en http://www.plexor.nl ombouwschema\'s vinden en chips informatie. ik denk dat je er dan wel uit komt.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby NiGHTS » 02 Mar 2004, 19:03:18

stop d\'r dan gewoon een Messiah 2 in, dan weet je zeker dat je goed zit, voor zo\'n 35 euro ben je dan al klaar
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Mier » 02 Mar 2004, 19:37:57

yep,vriend van mij heeft ook de silver edition met messiah 2,werkt perfect!
ik zou geen risico nemen met een andere chip.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Zeo » 02 Mar 2004, 19:38:10

\'t Probleem is dat ik het zelf neit aandurf om het erin te solderen. Ik heb zoiets nog nooit gedaan en ben bang dat ik iets kapot maak.

@Xizor, i know....maar de enige mogelijkheid om die WE patches te runnen is een gemodificeerde PS2...[:S]
User avatar
Zeo
 
Posts: 2032
Joined: 29 Mar 2003, 11:46:32

Postby NiGHTS » 02 Mar 2004, 20:41:15

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Mier</i>
<br />yep,vriend van mij heeft ook de silver edition met messiah 2,werkt perfect!
ik zou geen risico nemen met een andere chip.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

ik zat er ook wel aan te denken om mijne eens te chippen voor wat import spul, maar d\'r zijn nog niet echt import only games die ik perse wil hebben, dus ik laat mijn ps2 lekker zoals die is

en Zeo kan je \'t niet laten ombouwen met een Meshiah 2 dan??
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Zeo » 02 Mar 2004, 20:48:41

Ja, ik zou er volgens mij ook een Messiah 2 Pro laten inbouwen, alleen nog steeds durf ik het niet aan om hem zelf erin te zetten [:(]
User avatar
Zeo
 
Posts: 2032
Joined: 29 Mar 2003, 11:46:32

Postby hoofdletterp » 02 Mar 2004, 21:29:02

Ik wil het ook wel voor je doen hoor :) je moet gewoon bij een goede elektronicazaak (Conrad?) een 12 volt soldeerapparaat kopen met een hele kleine punt. Dan gaat alles zonder probs. Of je moet het door een pro laten doen.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby samba de amigo » 03 Mar 2004, 01:17:52

Als je, je met het praten of info op vragen over chippal al op \"glad ijs\" bevindt :/

Messiah Lite, zou k voor gaan.
samba de amigo
 
Posts: 691
Joined: 28 Aug 2001, 13:40:52

Postby Xizor » 03 Mar 2004, 09:34:47

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door samba de amigo</i>
<br />Als je, je met het praten of info op vragen over chippal al op \"glad ijs\" bevindt :/

Messiah Lite, zou k voor gaan.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

precies,want een modchip gaat voor 80% over het afspelen van copies, en die discussies zijn hier niet toegestaan.

Gelukkig zijn de meesten hier niet zo happig op copies en begrijpen we ook wel dat het chippen ook voor het afspelen van imports gebruit word, wat hier het geval is.

gaat deze discusse echter over op copies, dan moeten wij hem helaas sluiten,maar ik hoop niet dat dat nodig is.
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby hoofdletterp » 03 Mar 2004, 10:21:10

Okey,, genoeg nu.. Laten we het topic niet verpesten met WEER een discussie.

Back on track: Heb je al bedacht wat je gaat doen? welke chip en of je hem zelf gaat installeren of niet?
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Zeo » 03 Mar 2004, 14:28:30

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"> precies,want een modchip gaat voor 80% over het afspelen van copies, en die discussies zijn hier niet toegestaan.

Gelukkig zijn de meesten hier niet zo happig op copies en begrijpen we ook wel dat het chippen ook voor het afspelen van imports gebruit word, wat hier het geval is.

gaat deze discusse echter over op copies, dan moeten wij hem helaas sluiten,maar ik hoop niet dat dat nodig is.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Daar heb je helemaal gelijk in, maar als je mijn aankopen van de afgelopen tijd een beetje hebt bijgehouden op bv. Segamarkt, zul je zien dat ik aardig wat heb gekocht de laatste tijd, en dat daar niet één copy bijzit....maargoed...

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Okey,, genoeg nu.. Laten we het topic niet verpesten met WEER een discussie.

Back on track: Heb je al bedacht wat je gaat doen? welke chip en of je hem zelf gaat installeren of niet?<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ik ben er nog niet uit, maar ik neig sterk naar de Mars-II chip aangezien ik dan Imports/Mods kan afspelen zonder dat ik het hoef te booten. Ik weet dat dit met de Messiah ook mogelijk is, maar omdat ik hem met de Mars chip voor 100 euro kan laten chippen, lijkt dat me een aardig aanbod. De inbouw van Messiah chips is over het algemeen een stuk duurder.

Zelf chippen durf ik nog steeds niet aan, als iemand(met ervaring!) het zou willen doen graag, het enige probleem is dat ik geen vervoer heb. Dus het liefst regio Utrecht [:)]
Het is natuurlijk altijd goedkoper om zelf een chipje te bestellen en die in te bouwen(dan kan je voor 30-40 euro al klaar zijn) maar ik heb gehoord dat de PS2\'s gechipt moeten worden met chips die op veel plaatsen gesoldeerd moeten worden. Aangezien ik zelf niet al te veel ervaring met solderen heb, durf ik het dus echt niet aan om zo\'n chip er zelf in te zetten.

NOTE: Het gaat wel om een Satin Silver Ed PS2 he, type SCPH-50004, ik heb nml begrepen dat niet elke modchip hier zomaar in kan.
User avatar
Zeo
 
Posts: 2032
Joined: 29 Mar 2003, 11:46:32

Postby Xizor » 03 Mar 2004, 14:44:41

als je goed zoekt vind je op de meeste plaatsen wel schemas van welke kabels je waar moet aansluiten. Misschien dat die MARS voor mij ook een uitkomst is (ivm spelen imports)

PS: nog even over dat verhaal van mij; ik zeg ook niet dat jij het met het oogpunt op copies vraagt, maar er kunnen nog altijd anderen zijn die het voor je verpesten. Ik houd het tuurlijk een beetje in de gaten dus ik weet wel wanneer iemand iets vraagt en met welke reden [;)]
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Appie » 03 Mar 2004, 14:46:16

Komen die modchipjes van de PS2 tegenwoordig (zoals die van de Xbox al enige tijd) met een Aan/Uit schakelaartje? Is leuk als je nog online wil met je PS2 op het legale netwerk.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Next

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group