PS2 Mars Chip

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby NiGHTS » 03 Mar 2004, 14:48:04

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Xizor</i>
<br />als je goed zoekt vind je op de meeste plaatsen wel schemas van welke kabels je waar moet aansluiten. Misschien dat die MARS voor mij ook een uitkomst is (ivm spelen imports)

<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

zo goed hoef je daar nou ook niet voor te zoeken: http://www.plextor.nl/OMBOUWINFO/OMBOUWINFO.htm
(trouwens wat een idiote prijzen vragen ze voor dat ombouwen [xx(])

en Xizor als je \'t zelf er in zet, waarom zou je d\'r dan een MARS in zetten (behalve dat die misschien een klein beetje goedkoper is) [?]

ik heb even onderzoek gedaan en \'t valt allemaal wel mee. Misschien dat ik het ook maar even doe dan als ik geld heb voor wat import games [:p] Iedergeval die nieuwe hebben ook een sleep function (om \'m uit te zetten eventueel voor online later, dus dat zit allemaal wel goed)
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Zeo » 03 Mar 2004, 14:54:39

@Xizor, ok dan....en inderdaad, anderen kunnen het ook verpesten, maar laten we maar hopen dat dat dan niet het geval zal zijn aangezien deze topic daar ook helemaal de intentie niet voor heeft.

@soniccinos, die site vond ik zojuist ook, maar ik hoopte erop dat iemand hier op het forum ook een gechipte PS2 zou hebben en me wellicht tips kon geven.

@Appie, ik weet niet of dat op de PS2 ook kan, maar ik heb ook een gemodde Xbox, en daarop zit geeneens een switch, maar 2x een verschillende BIOS, zodat je met de één online kan, en met de ander dus niet.
User avatar
Zeo
 
Posts: 2032
Joined: 29 Mar 2003, 11:46:32

Postby Xizor » 03 Mar 2004, 15:03:50

@soniccinos: Vanwege het spelen van imports; ik ken die mars-chip verder niet maar ik vond toendertijd erg prijzig om daar een messiah voor aan te schaffen.
Verder denk ik niet dat ik hem zelf erin zou zetten;ik zou het laten doen,hoewel ik verdoemd goed met een soldeerbout overweg kan. (heb zelfs SMD gesoldeerd en QFP\'s, dus...[;)]) gewoon vanwege het feit dat ALS ze het verknallen (uitschieten bijvoorbeeld) ze mij een nieuwe kunnen geven.
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby NiGHTS » 03 Mar 2004, 15:16:07

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Xizor</i>
<br />@soniccinos: Vanwege het spelen van imports; ik ken die mars-chip verder niet maar ik vond toendertijd erg prijzig om daar een messiah voor aan te schaffen.
Verder denk ik niet dat ik hem zelf erin zou zetten;ik zou het laten doen,hoewel ik verdoemd goed met een soldeerbout overweg kan. (heb zelfs SMD gesoldeerd en QFP\'s, dus...[;)]) gewoon vanwege het feit dat ALS ze het verknallen (uitschieten bijvoorbeeld) ze mij een nieuwe kunnen geven.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

ja dat solderen is inderdaad echt gevaarlijk, een 10x vergroot glas heb je wel nodig. Ook al vliegt er een klein soldeersplintertje weg dan heb je al een groot probleem. Bij mijn xbox moest ik nog \'t moederbord met zo\'n fibre glass pen bewerken, als dat bij de ps2 ook moet kan ik wel begrijpen dat je \'t laat doen.

ik heb net even een ondezoekje gedaan en \'t valt allemaal wel mee. Misschien dat ik in mijne dan ook maar chipje gooi als ik genoeg geld heb voor wat import games [:p] Die nieuwe modchips hebben ook een sleep function, dat je \'m uit kan zetten (dus eventueel voor online later zit \'t dan wel goed)
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Mier » 04 Mar 2004, 13:45:11

de messiah 2 werkt gewoon in de silver edition,je hebt GEEN bootdisc nodig,als je er meer dan 100 euro met inbouw voor moet betalen is het een afzetter.
en het laatste punt,je hebt geen schakelaar nodig om online te gaan,zolang de GAME maar origineel is,is er geen enkel probleem.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby NiGHTS » 30 Mar 2004, 09:11:23

hier lees dit is:
http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news//557

goede reden om m\'n ps2 toch eens open te maken en te ontstoffen en gelijk maar een chip er in te gooien (zelf heb ik een oude ps2 bijna helemaal aan het begin gekocht).

en dan even een verlanglijstje maken: Chrono Cross, Do Don Pachi Daioujou, Gran Turismo Prologue, Suikoden III zal wel een mooie start zijn [:p]
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Previous

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group