GT4 Prologue

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Drax » 06 May 2004, 14:44:05

Ja een platinum prijs vind ik ook normaal maar 20 euro is wel erg weinig. Ik bedoelde overigesn niet ten opziichte van de prijs maar meer het woord demo dan constant wordt gebruikt.
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby Appie » 06 May 2004, 15:16:09

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Drax</i>
<br />Ja een platinum prijs vind ik ook normaal maar 20 euro is wel erg weinig. Ik bedoelde overigesn niet ten opziichte van de prijs maar meer het woord demo dan constant wordt gebruikt.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
De prijs van dit warmhoudertje ontstijgt iig het woord \"demo\" zwaar en de \"demo\" zelf ook, maar 75% van een full game prijs voor een zwaar opgewaardeerde \"demo\"?! Weggegooid geld (IMHO).
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Speedy » 06 May 2004, 15:32:23

Voor mij is het een veredelde demo, maakt het niet minder om naar uit te kijken maar ok. Het bevat 10% van de auto\'s in het spel en bij lange na niet alle tracks en geen GT mode. Nu is 10% van het aantal auto\'s in GT nog wel veel (meer dan in de gemiddelde race game), maar dat neemt niet weg dat het niet compleet is voor een bijna complete prijs (bedoel een full game als Transformers kost hier ook 45 euro).
Net als Concept Tokyo Geneva dik overpriced was toendertijd, alleen de arcade mode met een beperkt aantal (geen nieuwe) banen en hoppa weer 50 euro.
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Drax » 06 May 2004, 17:00:22

Normaal gesproken is de advies verkoop van Transformers 59 maar vanwege de concurentie met mediamarkt verkoopt de gameshop ze voor 45... Verwacht dus maard at ze GT prologue ook voor leuke prijs weg doen.
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby NiGHTS » 06 May 2004, 17:46:34

weggegooid geld lijkt me wat overdreven, 95% van de games die nu voor 60 euro in de winkel liggen zou ik veel minder plezier aan beleven.

Eigenlijk is er helemaal geen andere game die al (bijna) uit is en die ik op dit moment wil, alleen Legend of Zelda: Four Swords+ volgende maand.

En 35 euro vind ik nog wel te doen, lijkt mij een prima koop. Ik heb meestal toch 1 favouriet parkoers die ik de hele tijd achter elkaar doe, dus met 5 banen ben ik wel een hele tijd bezig.

En als bijkomstigheid heb ik heel Juni tentamens, waardoor ik niet veel kan gamen. Dus met deze ene game kan ik een hele tijd vooruit. [:D]
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Appie » 06 May 2004, 19:06:20

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door NiGHTS</i>
<br />weggegooid geld lijkt me wat overdreven, 95% van de games die nu voor 60 euro in de winkel liggen zou ik veel minder plezier aan beleven.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Laat ik het anders zeggen: GT4 (Full Version) ligt dus zo in de winkel (ok \"zo\" is nog behoorlijke tijd in dit geval) voor 60 euro. En dat maakt een \"demo\" die dus maar 10% van het spel bevat en maar 15 euro gekoper is dan zijn uiteindelijke grotere broertje weggegooid geld IMHO. Betaal je voor 90% extra game dus in wezen 15 euro. Dan laat ik die Prologue dus zitten en wacht dan op een versie (hij is nog ver weg ja) die iig wat meer biedt dan 10% voor 45 euro. Op korte termijn is Prologue geweldig, maar uiteindelijk zit ik dan gewoon met een game die me 45+60 euro kost als dat prima 60 only had kunnen wezen. Geduld is soms een schone zaak [;)]

Ja, ik kan Prologue vergelijken met andere racegames, maar laten we wel wezen er is maar 1 waardig voor de vergelijking en dat is GT3 en 4(full version) zelf [:)] En beide ownen ze deze hele disc keihard qua tracks en auto\'s.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Speedy » 06 May 2004, 20:58:59

Ja daarom, aan GT3 zoveel plezier beleefd ... daar heb ik 1200 gulden voor betaald en dat was het elke cent waard! Daarom ga ik Prologue ook zeker wel halen, ben te benieuwd [:)] En buiten dat koop ik zat spellen die ik niet eens speel, weggegooid geld is Prologue dus zeker niet hier, al blijf ik het een fors bedrag vinden in vergelijk met de full (ze hadden er iig online gamen in moeten doen imho)

Mjah en advies prijzen laten zakken omdat de Mediamarkt er zit is alleen maar beter natuurlijk, hopelijk krijg ik Prologue dan ook voor een heel stuk minder [:D]
(btw Drax zit je ook in Enschede eigenlijk? Aangezien je de aanbieding van de gameshop hier weet)
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Appie » 06 May 2004, 21:34:43

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">ze hadden er iig online gamen in moeten doen imho<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Dat sowieso!
Nu krijg ik het gevoel van: \"Waarom zou ik 45 euro betalen voor iets dat t.o.v. GT3 niks toevoegd?\". Betere graphics, 900 graden draaicirkel is leuk allemaal, maar als ik voor zulke kleine fratsen was gegaan had ik ook wel GT2 in me collectie.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Drax » 06 May 2004, 22:17:47

Maar je betaald wel veel geld om FFXI te kunnen spelen.. terwijl je die ook goedkoper kan krijgen als je op de PAL versie wacht... Dat is dan toch ook weg gegooid geld???
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby Appie » 06 May 2004, 22:47:46

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Drax</i>
<br />Maar je betaald wel veel geld om FFXI te kunnen spelen.. terwijl je die ook goedkoper kan krijgen als je op de PAL versie wacht... Dat is dan toch ook weg gegooid geld???
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
LOL leuk voorbeeld, maar wel een ontzettend slecht voorbeeld (al is het alleen al omdat FFXI een full game is en geen Trial/Demo). Dat hele pakketje inclusief shipping kost 350 euro (PS2 Online Pack+FFXI+HDD) das idd veel geld. Maar even het feit terzijde dat ik er nog zo\'n 5-10 games later bij haal (die zo\'n aankoop van een US console dus al heel wat meer rechtvaardigen in mijn boekje dan dat ik het alleen zou halen voor FFXI).

Komt nog bij dat mijn verwachting van FFXI is dat ik daar zoveel uren in stop, dat ik 350 euro met dat spel alleen al in zoveel genot heb omgezet dat ik het nooit zonde ga vinden en er dus spijt van ga krijgen.

GT4 Prologue daarintegen ga ik net zoveel spijt van krijgen als me aankoop van GT2 (die ik 1 dag heb gehad en meteen heb geruild). Prologue voegt niks toe t.o.v. GT3. Prologue mist online en dat is feitelijk de enige belangrijke toevoeging in een rijtje dat voor de rest IMO minor upgrades zijn t.o.v. van GT3. GT2 zat ook alleen vol met minor upgrades (IMO). Zulke spellen pomp ik geen honderden uren in (zoals FFXI), maar leg ik na 1 middag al weer weg. GT3 had eigenlijk ook alleen maar minor upgrades t.o.v. GT1, ik heb die game ook alleen maar gekocht voor de graphics en niks anders [:)]

Maar als iemand denkt dat die er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lol aan Prologue kan beleven en veel uurtjes in gaat steken (zoals NiGHTS), vooral kopen, maar in mijn boekje is Prologue nog suffer dan GT2 (en die staat al heel laag in mijn boekje, maar dat mag inmiddels wel duidelijk zijn [:)])

edit:
En idd de PAL versie van FFXI komt over een maandje of 7 als het goed is. Maar ik haal een USA PS2 niet alleen voor FFXI, maar ook een stel games die hier niet uitkomen en oude psx titels die ik wil spelen, maar ook nooit verder zijn gekomen dan de USA
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby NiGHTS » 07 May 2004, 08:23:22

nou mijn eigenlijke reden om GT Prologue te halen is om mijn aankoop van mijn Driving Force Pro al enigzins te rechtvaardigen. Wanneer ik deze niet had gekocht, had ik Prologue zeker ook <b>nooit</b> gekocht aangezien ik GT 3 al meer dan genoeg banen vind bevatten (en op gamplay gebied is de Driving Force Pro toch de enige grote toevoeging).
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Drax » 07 May 2004, 10:05:51

Hahaha ik kon het niet laten Ap;) Maar ik heb de japanse witte PS2 gehaald vanwege GT4 prologue en Initial D. Ik wilde spellen die perfect werken bij me playseat en die spellen leken mij perfect. (Initial D is ook een dikke aanrader)
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby sonicR » 07 May 2004, 13:24:52

ik haal prologue gewoon voor de \"collectie\" en vind em dan ook niet te duur [;)] immers er zijn zat racegames die dat aantal banen en/of auto\'s niet eens heeft terwijl het een \"full version\" is.....
sonicR
 
Posts: 312
Joined: 23 Jan 2003, 10:51:36
Location: Netherlands

Postby Speedy » 26 May 2004, 12:19:06

Nou heb de Prologue binnen, moet zeggen dat hij me prima bevalt tot nu toe. 5 erg toffe banen in de arcade mode (de driver school heb ik even over geslagen toen ik zag dat je met een snelheid van 50km/h in een Mazda 2 rondjes moest rijden [:o)]). Vooral Citta di Aria vind ik erg tof, lekker smalle straatjes en met een beter snelheidsgevoel dan in GT3 maakt dit een erg toffe race. ff verder gamen hoor [;)]

En ik neem terug wat ik eerder zei, de 36 euro die ik er voor betaalde is het zeker wel waard, heb nu al wel gezien dat ik hier weer uren in kwijt kan.
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Xizor » 26 May 2004, 12:31:57

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Speedy</i>
<br />Nou heb de Prologue binnen, moet zeggen dat hij me prima bevalt tot nu toe. 5 erg toffe banen in de arcade mode (de driver school heb ik even over geslagen toen ik zag dat je met een snelheid van 50km/h in een Mazda 2 rondjes moest rijden [:o)]). Vooral Citta di Aria vind ik erg tof, lekker smalle straatjes en met een beter snelheidsgevoel dan in GT3 maakt dit een erg toffe race. ff verder gamen hoor [;)]

En ik neem terug wat ik eerder zei, de 36 euro die ik er voor betaalde is het zeker wel waard, heb nu al wel gezien dat ik hier weer uren in kwijt kan.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

jaja ik wil \'m ook [:D] ik ga zometeen maar ff naar de mediamarkt [;)]
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

PreviousNext

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group