time crisis 3

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

time crisis 3

Postby Mier » 19 Oct 2003, 23:18:42

damn,hier kan ik toch bijna niet op wachten,deze game heb ik in de arcade al meerdere malen gespeelt en ik zat al te duimen dat ie uit zou komen op de ps2,maar nu komt het dan toch erg dichtbij[^]

http://timecrisis3.namco.com/
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Yoda » 20 Oct 2003, 11:34:42

ik ga deze ook zeker halen. 5/11!
Yoda
 
Posts: 9512
Joined: 03 May 2001, 18:56:18
Location: Netherlands

Postby Drax » 25 Oct 2003, 06:29:58

Het spel is per 31 oktober al verkrijgbaar... Maar goed heb het spel in arcade gespeeld en de nieuwe strategische aan pak is erg leuk! Vond het alleen grafisch erg tegen vallen in vergelijking met andere arcade shooters. Hier mijn review:

INLEIDING

Na het enorme succes van de eerste twee delen kon een derde niet uitblijven. De vraag is echter of dit deel het succes van de voorgaande delen kan evenaren. Om dit te bekijken ben ik samen met mijn partner \"against crime\" de arcadehal voor jullie ingedoken.

GRAFISCH

De eerste keer dat ik Time Crisis 3 zag staan in de arcade bleef ik een aantal minuten stil staan alvorens te gaan spelen. Dit deed ik om het titelscherm te zien en zeker te zijn dat dit het derde deel was. Grafisch stelde het niet veel voor vergeleken met de nieuwste arcade spellen zoals House of the Dead 3. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat het een soort van special edition was van deel 2. Op zich was deel 2 grafisch niet slecht maar het is nu 3 jaar later en dan mag je toch wel verwachten dat het er een stuk beter uit ziet. Helaas is dit dus niet het geval en de reden hiervoor zit in het arcade systeem (System 246 hardware). Dit is erg verouderd vergeleken met b.v. Naomi 2. Alle krachten zijn echter uit het verouderde System 246 gehaalt waardoor dit deel veel sneller en vloeiender is dan deel 2. Positief punt aan het system 246 is dat het makkelijk is om te zetten naar de PS2.

GELUID

De soundtrack lijkt rechtstreeks uit de eerdere delen te komen al is het in de arcadehal moeilijk te beoordelen vanwege de andere games waar ook muziek en sound effects uitkomen. De sound effects zijn ok en in tegenstelling tot bijna alle andere \"gun games\" zijn de stemmen goed. Eindelijk een game met goede voice actors!

GAMEPLAY

De gameplay is waar Time Crisis in uitblinkt vergeleken met soortgelijke spellen. Dit komt natuurlijk door het pedaal. Nieuwe toevoeging in Time Crisis 3 is het kiezen uit verschillende guns. De guns waar men uit kan kiezen zijn de: Handgun, Machine gun, Shotgun, en Grenade Launcher. De handgun heeft wederom onbeperkte ammo en ammo voor de andere guns krijg je door de terroristen neer te schieten. Het kiezen van een bepaalde gun doe je door de voet van het pedaal te halen (herladen/weg duiken) en vervolgens de trigger over te halen. Hierdoor gaat er een cursor over het gun icon onderin het scherm. Door meerdere en vooral sterkere wapens in het spel te programmeren was Namco in principe wel verplicht om de terroristen een levenslijn te geven. Dit was eerder al te zien in Crisis Zone*. Het derde deel lijkt hierdoor, gameplay gewijs, meer op Crisis Zone dan op Time Crisis. Dit is overigens goed in de snelheid te merken. De levenslijn geeft ook een nieuwe tactiek aan het spel want welke gun moet je nu voor welke vijand gebruiken??? Ondanks alle pluspunten in de gameplay is er toch iets wat ik mis. Ik mis namelijk de multiple routes. In spellen als House of the Dead en voornamelijk Confidental Mission is dit een geweldige feature en het vergroot de replay waarde. Het is natuurlijk wel mogelijk een andere route te nemen door inplaats van met player 1 met player 2 te gaan spelen. In deel 2 kon je de andere route doen in de solo mode door de oranje terroristen neer te schieten en dit gaf toch een andere wending aan de game. De replay waarde kan natuurlijk ook vergroot worden door het level design. Het level design is in 2 van de 3 stages erg goed. Level 1 viel me een beetje tegen (bestaat voornamelijk uit strand en loopgraven). Vooral level 2 zit subliem in elkaar, zo is daar een waterval waar damp/mist vanaf komt waardoor de vijanden slecht zijn waar te nemen. Je moet hier een aantal speedboten neerschieten maar doordat je weinig kan zien moet je een strategie bepalen van veel wegduiken of juist snel de boten uischakelen. De levels zijn overigens een stuk langer dan in de voorgaande delen en de moeilijkheidsgraad een stuk hoger. Dit is natuurlijk een \"boost\" voor de replay waarde.

*Crisis Zone is een arcade kast uit 1999 die het idee van Time Crisis overnam en inplaats van een normale gun een machine gun gebruikte.

CONCLUSIE

Al met al een waardige opvolger van de eerste 2 (officiele) delen met een aantal leuke toevoegingen. De directe concurrent van Time Crisis 3 is Virtua Cop 3 die binnenkort ook in de arcades staat. Het wordt afwachten wie de titel beste gun game op zich mag nemen; Virtua Cop 3 of Time Crisis 3? Wat ik jullie nu al kan zeggen is dat Virtua Cop 3 een moeilijke taak op zich heeft...
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby Fonzi » 25 Oct 2003, 08:02:05

Thx,voor de review Drax. Ik had hem ook al eens gespeeld in de arcade en ik ga hem zeker ook halen. Je review is spot-on alleen over die mutipele routes valt te discusieren. De replay in Time Crisis zit voor mij in het verbeteren van je beste tijd, dus ook je high scores.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Duplicate » 25 Oct 2003, 08:57:44

Bij media markt met lightgun wordt hij €74 dus daar gaat ik wel ff voor kijken [:D]
User avatar
Duplicate
 
Posts: 366
Joined: 01 Aug 2003, 23:07:37

Postby Mier » 25 Oct 2003, 16:48:43

hmmm,je kan alleen de arcade versie niet echt vergelijken met de uiteindelijke ps2 versie,moet je het grafische verschil eens zien tussen de arcade en ps2 versie van tc2.
daarbij komt natuurlijk dat de home version volgepropt zit met extra missies,minigames en nog veel meer lekkers.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Drax » 25 Oct 2003, 21:04:52

Ja idd Mier maar het is wel goed om te zien wat de veranderingen in de gameplay zijn.
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby Xizor » 25 Oct 2003, 21:43:31

bij de nieuwe PS2 magazine zit een demo van TC3...

ik zal hem zo een checken.
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Mier » 13 Nov 2003, 16:42:50

ik heb alleen nog maar de arcade mode gespeelt,de rest moet ik nog unlocken,maar hij is wel weer te gek(vind ik).
al maakt het kiezen tussen de wapens de game volgens mij wel wat makkelijker.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby sonicR » 16 Nov 2003, 12:30:35

was gister bij de dixons, en daar hadden ze ook time crisis: 67.99 euri en met gun 79,99 [:(] dat kan je toch niet meer maken, om em los voor maar 12 euro minder te verpatsen ?????

tevens hadden ze bij de dixons nog een grandioze aanbieding: gta dubbelpack (3 en vc) voor 54.99, ligt er naast vice city los voor 59,99 [:P] de dixons is echt een winkel met prijzen van niks bleek weer, op zich al oud nieuws, want ze hebben er bij wijze van spreken nu nog psx games voor de volle prijs van 139.95 gulden (games van toen de psx net uit was) [:P]
sonicR
 
Posts: 312
Joined: 23 Jan 2003, 10:51:36
Location: Netherlands

Postby NiGHTS » 18 Sep 2004, 21:36:19

ik krijg volgende week ook eindelijk een Time Crisis 3 setje [:)]

iemand die Crisis Zone al heeft gehaald?
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Drax » 19 Sep 2004, 09:31:18

crisis zone speel ik al een jaar of 5 ind e arcade... Vind het eigenlijk best cheap dat ze deze nu pas op de ps2 uit brengen... Het spel is ook veel minder goed dan de Time Crisis serie.
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby JTfragger » 20 Sep 2004, 09:00:01

het spel zal wel weer veelste snel uitgespeeld zijn op de ps2 en wwer in de kast verdwijnen daarna dus ik ga hier niet voor!!
JTfragger
 
Posts: 60
Joined: 17 Sep 2004, 02:16:46
Location: Netherlands

Postby jdrijgas » 21 Sep 2004, 14:29:05

jongens tc3 is al lang uit hier hor
User avatar
jdrijgas
 
Posts: 1518
Joined: 08 Aug 2004, 11:21:23
Location: gorinchem

Postby NiGHTS » 21 Sep 2004, 14:32:24

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door jdrijgas</i>
<br />jongens tc3 is al lang uit hier hor
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

ja kijk maar naar de datum van de 1e post, ik had alleen een oud topic omhoog gehaald [;)]
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22


Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group