JAK II - renegade

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

JAK II - renegade

Postby Mier » 18 Oct 2003, 22:46:17

heb het spel nu een stukje gespeelt en ik moet zeggen:LEKKER!
deel 1 vond ik zo fantastisch omdat je gewoon lekker onderuit op het gemakje kon zitten,beetje rondlopen,en de opdrachten kwamen vanzelf wel.
dit is nu wel iets veranderd,het verhaal is wel lineair dit keer waardoor je het spel echt opdracht voor opdracht moet spelen,maar het is niet hinderlijk.wel jammer vind ik dat het verzamelen is verdwenen,ik vond het zoeken naar die eieren en orbs juist wel leuk.
ook speelt daxter nu duidelijk een mindere rol in het spel,in deel 1 was hij de sfeermaker van het spel,nu merk je eigenlijk bijna niet dat ie aanwezig is.alleen in de cutscenes zorgt daxter natuurlijk weer voor de grappige uitspraken en blunders.
zeker een geslaagd spel tot nu toe.[^]
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby MakMan » 19 Oct 2003, 11:23:12

Ik ga deze zeker kopen, maar ik kijk persoonlijk meer uit naar R&C: Going Commando. Ik vond het eerste deel daarvan echt supervet, leuker dan de eerste Jak naar mijn mening.
Maar die was zeker ook zeer amuserend, maar dit tweede deel schijnt toch radicaal te zijn veranderd, klopt het niet?

Trouwens, had jij Sly Racoon nu ook? Ik twijfel over de aankoop van dat spel, omdat hij zo kort schijnt te zijn...
MakMan
 
Posts: 1736
Joined: 23 Jan 2002, 14:47:39

Postby Mier » 19 Oct 2003, 11:55:49

sly racoon is erg kort EN makkelijk,hij is wel superleuk en mooi,maar ik denk dat je hem beter eerst kan huren.
de grote verandering in jakII is toch de omgeving,in deel 1 speelde je op een vrolijk kleurrijk eiland,in jakII speelt het grootste gedeelte af in een grauwe futuristische stad,iets wat ik weer iets minder vind.
r&c2 zit ik ook op te w88,die lijkt me ook erg cool.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby MakMan » 22 Oct 2003, 15:08:07

En Mier, ben je al een beetje ver gevorderd in het spel?
Zo ja, hoe vind je hem (zonder te spoilen natuurlijk [;)] )?
MakMan
 
Posts: 1736
Joined: 23 Jan 2002, 14:47:39

Postby Xizor » 22 Oct 2003, 19:20:59

ik heb hem ook sinds gisteren, dankzij mier (Thanks!! [:D]) en mijn eerste indrukken zijn net zoals de demo -> SUPER!!!

Heb helaas nog niet zoveel kunnen spelen maar je word wel van begin af aan in de game gezogen, en dat is goed [:D]
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Mier » 22 Oct 2003, 22:08:43

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door sharky</i>
<br />En Mier, ben je al een beetje ver gevorderd in het spel?
Zo ja, hoe vind je hem (zonder te spoilen natuurlijk [;)] )?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

ja,mijn mening staat vast,dit is gewoon tot nu toe de beste platformer ooit.
ik vind de opdrachten weer gewoonweg cool,en daxters opmerkingen zijn echt weer hilarisch.
ook is de gameplay nu uitgebreider geworden door de hovers en wapens en natuurlijk jak zelf die nu in een soort van wolverine kan veranderen.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby F.Z.X » 25 Oct 2003, 13:47:46

Het spel ziet er vet goed uit en speelt super! Echt een aanrader dus. Ik denk dat ik hem binnenkort ook haal. Er zijn niet echt veel goede platformers op de psII, komt er ooit nog eens een Crash Bandicoot overigens?
F.Z.X
 
Posts: 30
Joined: 24 Oct 2003, 12:18:24
Location: Netherlands

Postby Mier » 25 Oct 2003, 16:44:56

tja,crash bandicoot is nu niet meer van naughty dog,en de laatste crash op alles consoles(wrath of cortex)was nou niet bepaald een succes,ik heb me er nog best mee kunnen vermaken,maar laadtijden waartijdens je een kop koffie kan zetten en matige graphics hebben de game denk ik de das om gedaan.
ik denk niet dat naughty dog nog iets met crash zal doen.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby F.Z.X » 26 Oct 2003, 21:48:34

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Mier</i>
<br />tja,crash bandicoot is nu niet meer van naughty dog,en de laatste crash op alles consoles(wrath of cortex)was nou niet bepaald een succes,ik heb me er nog best mee kunnen vermaken,maar laadtijden waartijdens je een kop koffie kan zetten en matige graphics hebben de game denk ik de das om gedaan.
ik denk niet dat naughty dog nog iets met crash zal doen.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Zou jammer zijn: op de psx waren dit toch echt DE platformers! Vette gameplay, veel afwisseling. Een goede vervolger zou toch echt op zn plaats zijn op de psII.
F.Z.X
 
Posts: 30
Joined: 24 Oct 2003, 12:18:24
Location: Netherlands

Postby Drax » 02 Nov 2003, 17:01:41

Wat een geweldig spel! Heb hele weekend gespeeld en echt super. Het blijft tot het einde spannend en leuk om te spelen. je wilt gewoon weten wat er gaat gebeuren als je verder speelt waardoor het ongelooflijk moeilijk is d econtroller weer neer te leggen.
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby Gandalf » 02 Nov 2003, 22:41:18

crash bandicoot heb ik nooit wat gevonden. Gewoon omdat het zo veel slechter is kwa gameplay dan bijv mario. Is gewoon een 2d game met 3rd omgevingen. Ik vind het daarom ook goed dat die serie weg is, jak en daxter is stukken beter, al ben ik teleurgesteld in de richting die naughty dog genomen heeft met deel 2. Ik vond het sfeertje van deel 1 veel leuker, nu lijkt het wel heel erg op de huidige gta trends in games. Jammer jammer..
Gandalf
 
Posts: 1528
Joined: 08 May 2001, 13:06:04

Postby MakMan » 04 Feb 2004, 21:01:42

Ik heb de game eindelijk sinds gisteren, en tja, de game is inderdaad...anders dan de vorige.
Wat zeg ik, complete make-over! Iets wat ik heel zonde vind...

Die eerste Jak was misschien wel een echte standaard platformer, maar vanwege die hele sfeer (levels, muziek) en super relaxte gameplay een toppertje. Dit hebben ze nu er helemaal uit gehaald, tot mijn verdriet...[:(]

Het spel is veels te lineair geworden, de flauwe grauwe stad met die lompe zwevende voertuigen vind ik maar niks en die guns hoefden van mij al helemaal niet. Want dat onderscheidde de eerste game juist van Ratchet & Clank, \'t was gewoon een lekker standaard platformer:rennen, srpingen en verzamelen!

Ook vind ik de afwerking van de game bijzonder matig van Naughty Dog: veel frameratedrops, clipping, saaie menuutjes, sound problems (dan weer hard, dan weer zacht)...waarom moesten ze in hemelsnaam het hele concept van GTA III copieren?!!

Nope, tot nu toe (20%; 3,5 uur) is het voor mij een van de grootste tegenvallers van deze generatie [:(]; ik hoop maar dat Ratchet & Clank 2 wel gewoon op het eerste deel voort borduurt...

Mier, je vindt dit toch niet echt de beste platformer ooit?
MakMan
 
Posts: 1736
Joined: 23 Jan 2002, 14:47:39

Postby Mier » 04 Feb 2004, 22:30:31

yep,toch wel,heb hem nu bijna uit,en de afwisseling tussen de levels wordt echt groot naarmate je verder komt,het hoverboard is ook heel goed uitgewerkt en de guns,tja,je hoeft ze meestal niet te gebruiken hoor,de meeste situaties kan je ook zonder gun aan.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby MakMan » 08 Feb 2004, 10:52:39

Nou, ik moet zeggen dat de game toch steeds leuker (en moeilijker) ben gaan vinden, Mier. Dat is eigenlijk begonnen nadat ik de hoverboard had gekregen. Je krijgt een aantal hele toffe missie\'s in buitengelegen gebieden. Vooral dat forest level is adembenemend mooi.

Maar ik zit nu wel vast bij een irritante missie (op 55 % van de game). Frustrerend moeilijk...Het gaat erom dat ik in een turret op rails 40+ van de vliegende pods moet neerknallen, maar dat lukt mij never nooit....Heb jij (of iemand anders) wat tips voor deze missie?
MakMan
 
Posts: 1736
Joined: 23 Jan 2002, 14:47:39

Postby Mier » 09 Feb 2004, 20:26:16

damn,dan moet ik toch weer ff denken,volgens mij heb ik die opdracht gewoon heel vaak gedaan en is ie uiteindelijk gelukt,de meeste moeilijk opdrachten heb ik zo gehaald omdat je hoe vaker jer ze doet,je een soort systeem of volgorde ontdekt.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Next

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group