Sony's Arrogantie.

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby markdegeweldenaar » 04 Sep 2006, 11:09:56

Mwoah, ik vind dat hij wel een punt heeft. De playstation luidde inderdaad een nieuwe generatie spelcomputers in. De Saturn deed leuk mee, maar de playstation had toch echt de overhand.
Hetzelfde geld voor de playstation 2. De dreamcast was leuk, maar de playstation 2 had een dvd speler.
De playstation 3 heeft blu ray, terwijl de concurrentie het nog op de oude manier doet.

Uiteindelijk licht het er natuurlijk maar aan wat je definitie is van 'next generation', maar zijn standpunt is zeker te verdedigen.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby twisted » 04 Sep 2006, 11:36:06

ik zie het zo, de vorige generatie: DC (was er vroeg bij), playstation, nintendo, xbox. Deze generatie is dus begonnen bij DC.

Nieuwe generatie: xbox360, wii, ps3. xbox is de nieuwe generatie begonnen sony waggelt achter aan.

Het gaat mij er niet om welke de sterkste is, sony zecht dat ze de nieuwe generatie beginnen wat dus flinke bullshit is.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby RinusMaximus » 04 Sep 2006, 11:51:05

twisted wrote:ik zie het zo, de vorige generatie: DC (was er vroeg bij), playstation, nintendo, xbox. Deze generatie is dus begonnen bij DC.

Nieuwe generatie: xbox360, wii, ps3. xbox is de nieuwe generatie begonnen sony waggelt achter aan.

Het gaat mij er niet om welke de sterkste is, sony zecht dat ze de nieuwe generatie beginnen wat dus flinke bullshit is.


Misschien bedoelt Sony wel dat de x360 en de WII niet next-gen zijn...
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby markdegeweldenaar » 04 Sep 2006, 11:54:50

En wanneer is iets precies next generation? De xbox 360 biedt niks dat de xbox niet had, hij is alleen krachtiger. Allebei hebben ze een dvd-speler en allebei ondersteunen ze hdtv. Als alleen een krachtigere processor al betekent dat een nieuwe generatie is uitgebracht, dan zijn er al wel 100 generaties geweest.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby RinusMaximus » 04 Sep 2006, 11:57:25

markdegeweldenaar wrote:En wanneer is iets precies next generation? De xbox 360 biedt niks dat de xbox niet had, hij is alleen krachtiger. Allebei hebben ze een dvd-speler en allebei ondersteunen ze hdtv. Als alleen een krachtigere processor al betekent dat een nieuwe generatie is uitgebracht, dan zijn er al wel 100 generaties geweest.


Dat vind ik ook. En Sony blijkbaar ook.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Donny K. » 04 Sep 2006, 15:05:01

markdegeweldenaar wrote:Mwoah, ik vind dat hij wel een punt heeft. De playstation luidde inderdaad een nieuwe generatie spelcomputers in. De Saturn deed leuk mee, maar de playstation had toch echt de overhand.
Hetzelfde geld voor de playstation 2. De dreamcast was leuk, maar de playstation 2 had een dvd speler.
De playstation 3 heeft blu ray, terwijl de concurrentie het nog op de oude manier doet.

Uiteindelijk licht het er natuurlijk maar aan wat je definitie is van 'next generation', maar zijn standpunt is zeker te verdedigen.


Sony was echt niet de eerste met 3d games en al helemaal niet de eerste met cd-roms. In dat interview komt het over alsof zij dat wel zijn.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Ophyr » 04 Sep 2006, 16:03:26

Mja we zien wel he, ze hadden ook een grote mond voordat de PSP uit was, en die zien we ook niet echt terug in de top-10's :?

Had de 360 niet een betere videokaart ? Dat is minstens zo belangrijk als een snelle processor. En als Blue-ray dan toch aanslaat zal ome Bill vast een USB blue-ray speler releasen. Mocht ik de PS3 toch interessant vinden op den duur dan koop ik er wel een, maar voorlopig wacht ik wel tot na de release, net als bij de X360.

Dit vind ik trouwens ook wel een goed punt
De uitspraken van Sony zijn arrogant. Maar daar staan minstens zo arrogante uitspraken van Microsoft en Nintendo tegenover. Waarom hoor ik daar niemand over?
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby ricepuppet » 04 Sep 2006, 16:16:20

En, nog belangrijker; het draait allemaal om de games, dus ik weet niet waar jullie allemaal om zeiken.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby twisted » 04 Sep 2006, 16:27:38

nah ja, al ik een kind krijg begint een nieuwe generatie. Microsoft komt met z'n nieuwe kindje, nintendo komt met z'n nieuwe kindje, die van sony moet nog geboren worden. Dit is voor mij dan een nieuwe generatie consoles.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby DSfanboy » 04 Sep 2006, 17:30:58

reageren op dergelijke arrogant uitspraken vind ik alteid maar stom. wat maakt het uit?

bij sony zitten heust ook de mensen wel. mensen die prachtige visionen over gaming en game gangres in de toekomst hebben. ideen die vaak zelf achteruit worden gepushed.

1:
bush is ook een arrogante eikel en vertegenwoordigd amerika. is dan heel amerika arrogant? voor wes anderson zijn werken heb ik vlink veel respect hoor.

2:
hirai is dan nu misshcien arrogant en vertegenwoordigd sony is dan heel sony arrogant? het Sony team verantwoordelijk voor ico en shadow is zonder meer een onderdeel dat binnen Sony vlink veel respect verdiend.

hoewel mij nick DSfanboy is heb ik sony nog alteid erg hoog zitten. ik geloof deze uitspraak zelfs wel ;)
DSfanboy
 
Posts: 9
Joined: 04 Sep 2006, 17:00:47

Postby General Wong » 04 Sep 2006, 18:18:23

DSfanboy wrote:reageren op dergelijke arrogant uitspraken vind ik alteid maar stom. wat maakt het uit?

bij sony zitten heust ook de mensen wel. mensen die prachtige visionen over gaming en game gangres in de toekomst hebben. ideen die vaak zelf achteruit worden gepushed.

1:
bush is ook een arrogante eikel en vertegenwoordigd amerika. is dan heel amerika arrogant? voor wes anderson zijn werken heb ik vlink veel respect hoor.

2:
hirai is dan nu misshcien arrogant en vertegenwoordigd sony is dan heel sony arrogant? het Sony team verantwoordelijk voor ico en shadow is zonder meer een onderdeel dat binnen Sony vlink veel respect verdiend.

hoewel mij nick DSfanboy is heb ik sony nog alteid erg hoog zitten. ik geloof deze uitspraak zelfs wel ;)


Lijkt me verstandig als je een keertje niet spijbelt bij de Nederlandse les, de gemiddelde ama spelt nog beter. Hier is echt geen doorkomen aan. Overigens is dat hele generatie gelul best wel bullshit. Een voorbeeld hiervan is dat de NeoGeo CD volgens 99% van de mensen niet tot de Saturn, N64 en PlayStation generatie behoorde. Maar als een spel van de NeoGeo CD naar de PlayStation gepoort werd, dan moest wel de helft van de animatie geschrapt worden omdat de PlayStation het niet aankon.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby blackdragon » 04 Sep 2006, 19:27:22

RinusMaximus wrote:
blackdragon wrote:
RinusMaximus wrote:
General Wong wrote:Bron?


With the PlayStation 2, we correctly said that the next-generation starts with PS 2, not Dreamcast.



Belachelijk natuurlijk, de PS2 speelt DVD's af en voor de rest is die kast nog steeds inferieur aan de Dreamcast.


Bijzonder dat een aantal mensen op het forum door hun haat richting Sony alle feiten uit het oog verliezen.

Op het moment dat de PS2 uit kwam was dit de krachtigste console en de PS3 is vele malen krachtiger dan de X360 en de Wii.


Dat vele malen krachtiger dan de Xbox 360 is nog afwachten volgens vele verschilt het kracht nauwelijks.

Overigens las ik ook een bericht dat de laadtijden van de PS3 wel langer zijn door de nieuwe media vorm.


http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4242447.stm

1e resultaat dat ik op google krijg. De cell processor is superieur aan huidige pc processoren (lees ook x360).


The Cell processor, which will drive Sony's PlayStation 3, will run 10-times faster than current PC chips, its designers have said.

Ja maar goed die zeggen wel meer, maar goed mij maakt het verders ook niet uit van mij mag hij nog krachtiger wezen en nog duurder of nog goedkoper. Ik hou het deze generatie bij 2 console's en niet meer bij alle 3. Die Wii is gewoon leuk om erbij te hebben aangezien die lekker goedkoop wordt. Maar 10x sneller dan de huidige chips van de PC kan en weiger ik gewoon niet te geloven. Dit is gewoon mooie praat, maar reken er maar op dat de PS3 qua kracht verschil niet zo enorm veel groter is dan de huidige PC's of Xbox 360.


reageren op dergelijke arrogant uitspraken vind ik alteid maar stom. wat maakt het uit?

bij sony zitten heust ook de mensen wel. mensen die prachtige visionen over gaming en game gangres in de toekomst hebben. ideen die vaak zelf achteruit worden gepushed.

1:
bush is ook een arrogante eikel en vertegenwoordigd amerika. is dan heel amerika arrogant? voor wes anderson zijn werken heb ik vlink veel respect hoor.

2:
hirai is dan nu misshcien arrogant en vertegenwoordigd sony is dan heel sony arrogant? het Sony team verantwoordelijk voor ico en shadow is zonder meer een onderdeel dat binnen Sony vlink veel respect verdiend.

hoewel mij nick DSfanboy is heb ik sony nog alteid erg hoog zitten. ik geloof deze uitspraak zelfs wel


Veel respect voor ICO en Shadow tuurlijk zijn dat prachtige games, maar dan verdienen zoveel ontwikkelaars zoveel respect bijna teminste de meeste ontwikkelaars hebben wel eens een game gemaakt die zeker respect verdient.

En ja dat laatste dat jij die uitspraak geloof is mooi en vooral een persoonlijke mening maar als je alle marketing stunts en gelul wil gaan geloven moet je zelf weten, maar dan kan je alles wel kopen aangezien een ontwikkelaar of developer hun console via praat meestal 10x beter maakt dan het ook daadwerkelijk is. En er is geen 1 die dat niet zou doen en tuurlijk kan ze geen ongelijk geven ze gaan hun eigen product niet naar beneden halen.

Overigens wat Rice zegt ben ik het helemaal mee eens het gaat nog steeds om de games die verkopen de console en niet andersom. Geen goede games dan verkoopt zo'n console ook niet. Aan de eind van de rit wanneer dat ook mag wezen 2010 of later zullen we wel zien welke het beste was of het beste heeft gedaan.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby RinusMaximus » 05 Sep 2006, 06:33:28

Ja maar goed die zeggen wel meer, maar goed mij maakt het verders ook niet uit van mij mag hij nog krachtiger wezen en nog duurder of nog goedkoper. Ik hou het deze generatie bij 2 console's en niet meer bij alle 3. Die Wii is gewoon leuk om erbij te hebben aangezien die lekker goedkoop wordt. Maar 10x sneller dan de huidige chips van de PC kan en weiger ik gewoon niet te geloven. Dit is gewoon mooie praat, maar reken er maar op dat de PS3 qua kracht verschil niet zo enorm veel groter is dan de huidige PC's of Xbox 360.


Ik reken daar helemaal niet op en de rest van de wereld ook niet. Het lijkt me slim om eens te googlen op cell-processor en dan zie je wat ik bedoel.

Er zijn hele groepen wetenschappers die aangepaste PS3's willen hebben om wetenschappelijke berekeningen te doen, die ze met hun huidige pc's bijna niet uit kunnen voeren.

Eigenaars van een PS3 kunnen er straks voor kiezen hun PS3 in te zetten voor de wetenschap door, als de PS3 door hun niet gebruikt wordt, deze zware wetenschappelijke berekeningen uit te laten voeren. Wederom omdat de cell processor zo krachtig is.


Ik vind het heel valide om te zeggen dat je geen 3e spelcomputer wilt aanschaffen en zeker als je 600,- voor dat ding moet neertellen, maar probeer je wel een beetje aan de feiten te houden. De PS3 is, of je Sony nou arrogant vind of niet, de krachtigste van de drie consoles.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Mirg » 05 Sep 2006, 07:00:12

Het ding kan zo krachtig zijn als het maar wil, maar zodra er ook maar één spel gepatcht gaat worden is het voor mij geen console meer. De 360 heeft voor mij ook echt helemaal afgedaan. Tuurlijk, de spellen zijn best leuk, maar ik ben overgestapt van PC naar consoles omdat de games op consoles wél af zijn en ik niet patch na patch moet installeren om het einde te kunnen halen.

Tot nu toe is de huidige generatie wat spellen betreft sowieso huilen met de pet op, en ik denk eerlijk gezegd niet dat dat met de PS3 gaat veranderen. Deel 4 van dit, deel 3 van dat, deel tig van zus, deel laat-maar-zitten van zo...

Ik koop de Wii nog voor de paar spellen die ik echt de moeite waard vind (ik ben erg benieuwd naar die controller, hoewel ik niet denk dat ik erg veel spellen leuk ga vinden), en dan hou ik het voor gezien denk ik. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby DSfanboy » 05 Sep 2006, 08:10:26

het gaat inderdaat om de spelen. de psp viel/valt wat dat betreft echt tegen maar ik geloof niet direct dat de ps3 dit daarom
ook meteen doet. op tgs (3 weekjes) is veel speelbaar.

http://www.gamespot.com/features/615614 ... t;action;5

is toch wel waar ik naar uitkijk om eerlijk te zijn ^^
DSfanboy
 
Posts: 9
Joined: 04 Sep 2006, 17:00:47

PreviousNext

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group