Nintendo DSi

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Re: Nintendo DSi

Postby ManoRevolver » 20 Nov 2008, 22:45:05

Maken mensen zich nog steeds druk over het feit dat Nintendo om de zoveel tijd een verbeterde versie van hun producten uitbrengt?

Hoeveel Megadrive versies waren er ook alweer?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: Nintendo DSi

Postby ManoRevolver » 24 Nov 2008, 22:18:21

Overigens slaat de vergelijking met een PC in dit topic natuurlijk kant noch wal.
Op het gebied van PC's zijn wel tientallen bedrijven die elkaar af willen troeven, Nintendo is marktleider op het gebied van handhelds en hoeft wat dat betreft helemaal niets. Persoonlijk vind ik ook dat er niks mis mee is om je product te perfectioneren.

Dan vind ik de derde versie van de PSP, inclusief ingebouwde microfoon, een stuk minder interessant. Wie gaat er überhaupt met zo'n kolosaal ding bellen en welk product had vanaf dag één al een microfoon...? Tja.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: Nintendo DSi

Postby Markam » 25 Nov 2008, 07:45:30

het enige dat ik daar mee wilde zeggen, was dat men idd niet zo moet zeuren omdat er constant vernieuwing is in producten. De ps3 is er nu ook in een 160gb versie, maar daar hoor je niemand over zeuren....
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: Nintendo DSi

Postby kevin » 23 Mar 2009, 16:23:10

? wist het niet eens van die ps3 :mrgreen: Ps3elite ? prutsers bij Sony hehe.

anyway, DSI lijkt me nu toch wel erg vet gaan worden, heb 1 ent ander over gelezen, toch wel gaaf, iemand hier die hem al heeft?
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: Nintendo DSi

Postby Donny K. » 28 Mar 2009, 15:02:32

Ik denk dat de reden is dat mensen klagen het feit is dat de nieuwe dsi games niet backwards compatible zijn. Waardoor je uiteindelijk gedwongen wordt een dsi te kopen. Terwijl "megadrive 3" games ook speelbaar zijn op een megadrive 1.

Ik heb 'm al mogen testen en ik moet zeggen dat het inderdaad een leuk ding is. De grootte van de schermen is nauwelijks te merken tenzij je de oudere versies ernaast legt. De powerknop dubbelt nu ook als reset knop. Daardoor kan je met 1 druk op de knop terug naar het hoofdmenu gaan. De cartridges zijn hot swappable. Je dsi hoeft eigenlijk helemaal niet meer uit. De camera is een leuke gimmick, maar de gemiddelde mobiele telefoon maakt mooiere foto's en heeft een hogere resolutie (dsi camera is 0,3 megapixels) De speakertjes zijn beter en hebben meer power. De brightness heeft nu ook een vijfde stand. Het sd slot biedt leuke extra's (downloads van de ds store, opslag van foto's, muziek etc.) Over downloads gesproken, de Dsi ondersteunt nu ook wpa en wpa2 (psk/tkip) waardoor alle moderne draadloze netwerken nu eindelijk bruikbaar zijn. Dat scheelt een hele hoop. Er is helaas geen gba slot meer, maar doordat de dsi van zichzelf meer ram geheugen heeft, werken de memory hungry games/apps nu zonder ram expansion. Bovendien hebben de toekomstige dsi games dus ook meer mogelijkheden. dat geldt ook voor de processor die een stuk sneller is. De nieuwe browser kan gratis gedownload worden in het interne geheugen van de dsi. Scheelt ook weer. Bovendien zit er ook nog eens een ingebouwde muziekspeler in de dsi. Helaas lust deze alleen maar aac bestanden (en geen mp3).

De dsi heeft ook een betere beveiliging. Bootlegs en flashcarts kunnen niet meer gebruikt worden. Al zijn er inmiddels al wel weer kaarten beschikbaar die wel werken op de dsi. Alleen bestaat de kans dat deze bij de eerst volgende firmware update nutteloos worden. Dat is ook weer een nieuw ding. De dsi kan ook overweg met firmware updates.

Al met al een leuk apparaatje dus. Alleen zie ik voorlopig nog geen reden om over te stappen. De camera's boeien mij niet. De muziekspeler doet mij ook niks aangezien mijn muziekcollectie welgeteld 1 aac file bevat. De grootte van de schermen doen mij ook erg weinig. Misschien als ik heel veel online zou gamen zou ik met de wpa ondersteuning aan de slag kunnen. Uiteraard zullen er in de nabije toekomst games uitkomen die dsi only zijn (al is het alleen maar om gebruik te maken van het extra ram geheugen en de snellere processor) Als deze games ECHT de moeite waard zijn, wil ik het nog wel een keer overwegen, maar voor nu, blijf ik lekker bij m'n ds lite.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Re: Nintendo DSi

Postby zendar » 29 Mar 2009, 11:09:07

Ik denk zelf ook dat de japanners gek genoeg zijn om gelijk een nieuwe versie van de DS te kopen,
maar dat we hier in Nederland veel afwachtender zullen zijn.
Pas als er meerdere grote titels uit zullen komen, zal het misschien voet aan de grond krijgen,
maar ik denk dat het hier nog wel lang gaat uren eer het zover is.
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Nintendo DSi

Postby blackdragon » 12 Apr 2009, 20:18:53

Ik vind het toch wel een leuk apparaatje de DSi. Echt veel anders is het niet en de camera is inderdaad niet zo super scherp maar toch geinig dat het er nu inzit. Maar laat nu eerst maar eens games gaan komen die de DSi ten volle benutten en dat er geen GBA games in kan boeit mij niet zo heb ook wel een GBA of de oude NDS. En zo duur is een GBA ook niet meer...
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Previous

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group