N-Gage 2.0

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

N-Gage 2.0

Postby Razelim » 03 Dec 2007, 12:23:28

De nieuwe N-gage is in plaats een systeem nu een platform, het zal nu een stuk makkelijker spellen kopen worden en je hoeft geen speciaal systeem te hebben (al zit het tot nu toe nog enkel nog bij de Elite N-series)

Het wordt verwacht deze maand nog uit uit te komen
wie is hier (naast mij) ook enthousiast over? Donny?

in de nieuwe firmware voor de N95 (20.0.015) staat al een preview applicatie met 2 demo's (asphalt 3 en Fifa 07). dit samen met de System Rush Evo demo begint het platform toch flinke capaciteiten weer te geven :D
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Donny K. » 03 Dec 2007, 21:57:25

Ik heb er een dubbel gevoel bij. Het is leuk dat N-Gage 2.0 nu een platform is, maar volgens mij speelt het niet echt lekker. Het grote voordeel van de N-Gage was juist dat je dankzij de vorm en de "d-pad" echt lekker games kon spelen, dat lukt niet echt met de N95 of welke andere Nseries telefoon dan ook. Ik kan alleen maar hopen dat er een toestel tussen zit met N-Gage QD-like controls. Of tenminste zoiets als sommige htc toestellen. (landscape schuifmechanisme)

Voor de rest moet ik zeggen dat de huisstijl van de N-Gage een flinke opfrisser heeft gekregen, van Rood-wit-zwart naar oranje-wit-blauw.

Van:Image Naar:Image

Ik ben benieuwd of het wat gaat worden, ik vind het wel een cool concept.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Razelim » 04 Dec 2007, 06:34:21

nou ja, de N81 is eigenlijk weer gemaakt voor de N-gage spellen,
ook hoor ik rumoeren dat de N95 andersom kan worden gespeeld, om de Mediaknoppen als actieknoppen te gebruiken en de N93 is eigenlijk ook nog best wel te doen

Image
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby markdegeweldenaar » 04 Dec 2007, 10:30:06

Een groot nadeel van de N-gage was dat het zo'n gepiel was op zo'n klein dingetje. Dat hebben ze blijkbaar nog niet opgelost en, ik denk, dat zolang ze dat niet doen het nooit van serieus gamen komt op zo'n ding.

Het is leuk voor even, en bij hele goede spellen is het best wat langer vol te houden, maar als je onderweg graag speelt, ben je uiteindelijker beter af met een DS of PSP. Die zijn immers oneindig veel praktischer en bieden ook veel meer mogelijkheden.

Ik zie het dan ook meer als een gimmick die is toegevoegd aan een telefoon, dan een serieus spelplatform.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Donny K. » 04 Dec 2007, 22:52:13

De originele Classic N-Gage was zeer goed te doen als gaming platform en de QD ook nog wel, maar dit:

Image

Is mij inderdaad toch wat te krampachtig. Dat lijkt mij dus niet echt fijn spelen. Hopen dat er iets a la QD komt, dan ben ik om.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Stepz » 08 Dec 2007, 16:52:35

Ik zal dan nog niet om zijn, maar moet zeggen dat ik de modellen van de ngage en de qd wel gewoon goed vond.
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Mier » 08 Jan 2008, 15:24:27

Koop gewoon een ds of een psp, gamen op een telefoon is zo omslachtig.

Kijk nou wat er op de oorspronkelijke n-gage is uitgekomen qua games.
Wees eerlijk, het zag er toch niet uit?
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Stepz » 09 Jan 2008, 16:25:52

Wat zag er niet uit? De graphics? Die vond ik reuze meevallen.
Maar moet wel zeggen dat ik gewoon liever op een echte handheld speel.
Ligt gewoon wat lekkerder in de hand enz.
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby ManoRevolver » 09 Jan 2008, 18:25:53

Ik had een gewone N-Gage toen der tijd en ik snap het gezeik niet helemaal, je hebt er waarschijnlijk nooit één gehad Mier, dus waarom moet je weer op zoiets janken?

Ik had er maar een paar spellen voor, maar die waren echt wel good to do en zagen er ook nog eens prima uit zoals Tony Hawk, Sonic, Virtua Tennis, Puyo Pop en Bust-a-Move.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Razelim » 10 Jan 2008, 09:34:39

En dan moet je ook niet de Second en First Party titels vergeten, Pathway to Glory, System Rush, The Snakes, en Ashen.

Allemaal titels waarvan je niet hebt gehoord? misschien ook omdat je er niet voor intresseert?
Het systeem was zijn grote concurrent (de GBA) flink voor. en totop de dag van vandaag nog steeds de enige handheld met de mogelijkheid om OVERAL online te gamen.
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Mier » 11 Jan 2008, 21:00:16

ManoRevolver wrote:Ik had een gewone N-Gage toen der tijd en ik snap het gezeik niet helemaal, je hebt er waarschijnlijk nooit één gehad Mier, dus waarom moet je weer op zoiets janken?

Ik had er maar een paar spellen voor, maar die waren echt wel good to do en zagen er ook nog eens prima uit zoals Tony Hawk, Sonic, Virtua Tennis, Puyo Pop en Bust-a-Move.


Alle spellen die jij daar opnoemt (+ meer), draaiden ook op mijn 6600 :wink:
De andere games die hier worden genoemd ken ik zeker wel, ik heb altijd de n-gage in de gaten gehouden omdat ik er misschien wel een zou willen mits er in mijn ogen goeie titels op kwamen.
Voordat het zover was, was de n-gage al dood en werd ie weggeblazen door de DS en PSP.

Hiernaast had ik ook een gba, en om nou te zeggen dat de games op de n-gage beter waren dan op de gba, ehm nou nee.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Loempiavreter » 11 Jan 2008, 22:16:52

Mier wrote:Hiernaast had ik ook een gba, en om nou te zeggen dat de games op de n-gage beter waren dan op de gba, ehm nou nee.


Kwestie van smaak (niet dat ik enorme fan ben van N Gage, ben zelf eigenlijk wel een gba fan).
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Razelim » 12 Jan 2008, 01:44:08

ImageImage
System Rush

ImageImage
Pathway to Glory

ImageImage
Ashen


Hoezo niet beter dan de GBA?
Eerst je huiswerk doen voor je zomaar een mening uit!
Het is een gigantisch ondergesneeuwd dingetje onder de massa's van Nintendo en Sony, maar de N-gage was niet bedoeld om te gaan concurreren met de DS en PSP. Dat is hetzelfde zeggen als dat de SNES echt geen kans maakte tegenover de Playstation :S
Het heeft zeker een partij klassieke en goeie titels, die echt gillen om een beetje aandacht om gespeeld te worden. Dus voor je gata zeggen over dat ie 'dood' en 'weggeblazen' is, misschien wil je er eerst even op spelen.

Ik vind het nogal teleurstellend van iemand op een SEGAforum, je weet wel, de consolemaker waarvan de laatste 2 systemen supergoed waren, en ook 'dood' en 'weggeblazen' zijn door sony!
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Mier » 12 Jan 2008, 10:45:17

Bullshit, ik geef net aan dat ik die games WEL ken en WEL heb gespeelt.

Lees eerst voordat je replied.

En so what, een 3d game of een game die mooie ( ahum) graphics heeft op de n-gage is automatisch beter dan een gba game?
Kom op, neem nou tony hawk (1 nog wel liefst) en tomb raider (wow, ook al deel 1), die zagen er nauwelijks beter uit dan op de psx.
Evenals ashen, een 3d shooter met psx graphics.
Ik zeg niet dat het niet lekker speelt, maar in mijn ogen ziet het er niet uit.

En dan kom je vervolgens met screenshots van n-gage games, WTF!!!!
Ja, zo'n screenshot laat echt zien dat een game goed is. :shock:

Hier:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Hmmm, ik denk dat ik achteraf toch liever tomb raider 1(!!!) op de n-gage speel. :P

En dat laatste wat je zegt klopt inderdaad als een bus, die mening deel ik ook over de dreamcast.

Ik kan me ook doodergeren aan mensen die beweren dat de dc nog makkelijk langer mee had kunnen draaien met de ps2 en xbox.
Dat jij die mening van mij daarover jammer vind is jouw probleem. :wink
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Markam » 13 Jan 2008, 12:13:28

Mier wrote:Kom op, neem nou tony hawk (1 nog wel liefst) en tomb raider (wow, ook al deel 1), die zagen er nauwelijks beter uit dan op de psx.


los van de hele discussie/geruzie over het well of niet hebben gespeeld op de ngage en het andere gezeik.

Dit is dus wel de reden dat ik dacht wow! ps1 graphics op een mobiele telefoon... 2d is de gba superieur, maar 3d spellen op de gba zijn uitermate poep, daar ze dat op de ngage niet zijn (colin mcgrae anyone?)
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Next

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group