PSX op PSP

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

PSX op PSP

Postby Markam » 14 Aug 2007, 18:05:52

Nope dit topic gaat niet over roms, maar wel over psx games op je psp.
Ik had namelijk begrepen dat je in de toekomst psx games zou kunnen spelen op je psp. Dit zou dan mogelijk dmv een legale download of zo iets. Ik kan hier alleen niets over vinden op i-net.
Toen ik laatst de meest recente firmware downloadde stond hier ook iets in over psx games. Weet iemand hier al iets meer van?
Je kan nu geweldige dingen met je psp in combi met je ps3, maar daar heb ik geen flikker aan, het zal toch niet zo zijn dat deze functie straks alleen maar mogelijk is met een ps3?!
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Ophyr » 15 Aug 2007, 05:30:38

Je kan PSX games downloaden op de PS3, en die kopiëren naar je PSP geloof ik... In ieder geval heb je er een PS3 voor nodig :)
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Markam » 15 Aug 2007, 07:26:49

Dat vind ik dus een dikke fles dan! Zo maakt sony je dus verplicht een "docking station" van 600 eurie te kopen!
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Cyberbeast » 15 Aug 2007, 09:33:11

Markam wrote:Dat vind ik dus een dikke fles dan! Zo maakt sony je dus verplicht een "docking station" van 600 eurie te kopen!


Na een van de volgende firmware upgrades zal die ps3 niet meer nodig zijn. Beloofde Sony.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Mier » 15 Aug 2007, 10:06:10

Je kan ook zelf je psx games omzetten naar psp formaat, ik heb zelf al een zooi van mijn psx games omgezet (oa crash bandicoot 1,2,3 FF7, fear effect) en die werken perfect op mijn psp.
Ik neem aan dat als je de originele psx game hebt, dat hier niks illegaals aan is.
Ook zullen niet alle toppers ter download verschijnen, dus kan je op deze manier toch je eigen favoriete games spelen op je psp.

De psx games zien er ook nog eens retestrak uit op zo'n klein schermpje.
Je moet wel homebrew kunnen draaien om deze games te kunnen spelen wat dus weer minder legaal is.
De rest zal je dus zelf moeten uitzoeken.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Markam » 15 Aug 2007, 13:19:07

Je moet wel homebrew kunnen draaien om deze games te kunnen spelen wat dus weer minder legaal is.


Ja dat is dus een beetje het probleem. Ik heb geen zin om m´n psp te slopen door em proberen te downgraden.
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem


Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group