De Sonic advance serie.

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

De Sonic advance serie.

Postby Donny K. » 16 May 2007, 11:23:09

Ik kwam ermee in aanraking nadat ik een hele tijd geleden de gba van Stepz leende samen met Sonic advance 1. Ik vond 'm erg vet en heb 'm toen ook meteen gehaald (tenminste, Sonic N voor de N-Gage die precies hetzelfde was) en helemaal uitgespeeld. Ik heb nu deeltje 2 uitgespeeld en die was echt fantastisch. Snel en spectaculair van de eerste tot de laatste seconde. De muziek was nog beter dan in 1, level design was geniaal en de gameplay was Megadrive goed!

Maar hoe zit het nu met deel 3? Daar hoor ik toch wat gemengde reacties over. Is ie beter? Slechter of net zo goed als deel 2? Wat is het verschil? Wat vinden jullie eigenlijk van de Sonic advance serie? In mijn ogen zijn Sonic advance 1 en 2 waardige opvolgers van de Megadrive Sonics.
Last edited by Donny K. on 16 May 2007, 14:29:41, edited 1 time in total.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Razelim » 16 May 2007, 11:35:38

Ik heb ze alle 3, en ook Sonic N. Nu moet ik zeggen dat SOnic N best wel zonde is in vergelijking met Advance. Geluid is blikkiger, en het spel gaat langzamer. Die Chao Garden kan me gestolen worden.

Sonic Advance 2 is perfectie, en verslaat in mijn ogen netaan Sonic 3 & Knuckles. alleen die ringen verzamelen voor de bonus stages is echt een kriem.

Sonic Advance 3 heeft een tag optie. Dus je speelt met 1 iemand, en heb een sidekick. Natuurlijk is dat in het begin Sonic met Tails. maar later heb je ook Knuckles, Cream en Amy. De gene waarmee je speelt en je sidekick hebben invloed op elkaar. Speel je met Knuckles en heb je Sonic als sidekick, dan kan knuckles sneller rennen en in plaats ie zweeft lanceert hij zichzelf. Speel je met Sonic, en heb je Amy als sub, dan is je secundaire aanval sterker (door de Pico hamer) maar maak je geen spindash als sprong (vooral leuk voor de outgedienden die het al vanaf het begin de tijden zo doen). Heb je weer Cream als Sub, dan heb je een Chao (cheese) die vijanden voor je aanvalt als secundaire aanval in plaats je eigen en ga zo maar door.

Wat is het eufel? het spel is trager, heeft een beetje een sonic-crackers gevoel. Het is leuk dat ze fans van Chaotix/Crackers een lol willen doen, maar werk het dan wel goed uit. niet half glitchy en superonduidelijk wat nou eigenlijk de hele bedoeling is.

Kortom, spel is origineel, maar werkt niet als een Sonic game. Hadden ze er een Wonderboy of Alex Kidd spel van gemaakt, dan hadden we hele andere verwachtingen en was het spel misschien wel goed uitgepakt.
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Razelim » 26 May 2007, 14:13:09

Ik ben nu in het trotse bezit van Sonic Rivals,
Hoewel je nu hier wel in een race bent, geeft het eigenlijk een beter gevoel aan de sonic serie. je moet echt nu zo snel mogwelijk rennen en reageren.

De laatste levels haalt de rivaliteit er uit, maar is het een race tegen de klok.
Als je van Sonic Advance 2 houd, raak ik hem echt zeker aan!
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Mier » 27 May 2007, 00:15:11

hmmm, een game die je binnen een uurtje uitspeelt raad ik niemand aan als ik eerlijk moet zijn.
Hij is veel te makkelijk, en iedere stage haal je in hooguit 2 try's.
De eindbazen versla je standaard in 1 keer.
Ok, daarna kan je alle levels nog een keer doorlopen met alle andere karakters, maar dat geeft de game niet echt een meerwaarde.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Donny K. » 27 May 2007, 14:56:29

Mier wrote:hmmm, een game die je binnen een uurtje uitspeelt raad ik niemand aan als ik eerlijk moet zijn.
Hij is veel te makkelijk, en iedere stage haal je in hooguit 2 try's.
De eindbazen versla je standaard in 1 keer.
Ok, daarna kan je alle levels nog een keer doorlopen met alle andere karakters, maar dat geeft de game niet echt een meerwaarde.


Over welke sonic heb jij het nou?
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Razelim » 27 May 2007, 15:30:22

Ik denk Rivals,

Komt het verzamelen van de kaarten bij, het Unlocken van de laatste speler. en natuurlijk de races
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Frankhulscher » 28 May 2007, 12:14:03

Wist niet dat de sonic advance games zo goed waren... Toch maar eens wat scoren voor m'n DS dan.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Razelim » 28 May 2007, 14:26:38

Ik durf het te zeggen, Advance 2 is beter dan Rush
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Donny K. » 28 May 2007, 15:46:34

Dat durf je te zeggen? Da's niet zo heel gek. Het is namelijk gewoon zo. Begrijp mij niet verkeerd. Sonic rush is SUPERVET! Echt fantastisch!

Maar Sonic advance 2 is gewoon nog net ietsje vetter (en sneller).
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48


Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group