DS applications & Homebrew stuff.

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

DS applications & Homebrew stuff.

Postby Donny K. » 13 May 2007, 19:04:47

Via de Dreamcast emulation website kwam ik terecht op de DS emulation website. Ik zag dat daar nog aardigs wat leuks tussenstaan. Pda applicaties, Skype achtige applicaties (Voip) IM programma's, Snes, Megadrive, Nes, Gameboy emulatoren etc. en interpreters (Scummvm, Agi etc) Bijna hetzelfde wat er ook allemaal te krijgen is voor de DC

Ik wist niet dat de DS homebrew scene al zoveel te bieden had. Vooral omdat de drempel, om deze software te gebruiken, iets hoger ligt. Wie doet hier wat mee? Is het de moeite waard?
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Razelim » 13 May 2007, 19:07:37

Ik heb al; de hele tijd DoomDS in de gaten.. alleen tja, volgens mij zijn de carts echt walgelijk duur voor echt een paar MB, en wil dan toch nadat ik ben uitgekeken ook ScummVM er op zetten, wat dan weer niet past.

Dus mocht iemand info hebben en prijzen, graag
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Skyghene » 13 May 2007, 19:27:07

Er is echt heel veel op homebrew gebied. Ikzelf gebruik ircDS (voor irc chat) en een MSN clone. Beiden maken gebruik van wifi en het werkt allemaal erg goed.
Moonshell is ook erg gaaf (nieuwste versie heeft volgens mij voice chat), een mediaplayer die mp3s, plaatjes en video's kan openen.

Hexen voor de DS werkt ook prima (je hebt wel de originele CD nodig voor een paar bestanden). DoomDS heb ik zelf nog niet geprobeerd.

edit: helaas wordt de hardware vaak ook voor roms e.d. gebruikt, dus ik ga maar geen links plaatsen. Jekan tegenwoordig microSD kaartjes gebruiken om de homebrew op te plaatsen.
Image
User avatar
Skyghene
 
Posts: 517
Joined: 26 Mar 2003, 21:35:22
Location: Haarlem

Postby BOP » 14 May 2007, 21:37:47

Ik heb zelf een R4DS i.c.m. een 1GB kaartje. De R4DS is zeer goedkoop te verkrijgen als je een beetje zoekt.

MoonShell (homebrew) is erg fijn en werkt prima bij mij. Heb ook wat ervaring met SNES emulatie en dat werkt ook goed.
BOP
 
Posts: 618
Joined: 26 Aug 2003, 01:57:20
Location: Netherlands

Postby zendar » 15 May 2007, 15:18:30

Ik had ook een keer gehoord dat je je bios moest flashen om het te kunnen gebruiken.
Of is dat alleen voor illegale shit?
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40


Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group