[PSP] Load times from Hell

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

[PSP] Load times from Hell

Postby Ophyr » 12 Jul 2006, 09:37:17

User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Mhajonides » 12 Jul 2006, 17:53:04

LOL vooral die relaxte lines van de maker van het filmpje zijn droog.
Mhajonides
 
Posts: 1992
Joined: 19 Sep 2001, 15:50:00
Location: Netherlands

Postby Sen » 12 Jul 2006, 18:54:21

Melig!
Echt een goede. Ze proberen duidelijk nog slechter te zijn dan WWF attitude!
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Donny K. » 12 Jul 2006, 19:57:44

Nou, ik moet zeggen dat ik niet helemaal verbaasd ben. Ik heb nu sinds een paar weken een ps2 en ik moet zeggen dat ik helemaal gek word van die laadtijden. Ja ook andere games hebben daar last van. Misschien niet zo erg als deze game maar wel irritant lang. Om nog maar te zwijgen over het saven op je memorycard! Dat duurt bij sommige spellen echt veel te lang. En dan heb ik het echt niet over obscure spellen. Eye toy play bijvoorbeeld. My goodness, hoe halen ze 't in hun hoofd. Toen ik deze game voor het eerst speelde dacht ik dat ie m'n memorycard bijna helemaal vol aan het schrijven was omdat ik gewoon MEERDERE MINUTEN moest wachten tot ie klaar was met saven. Als je dan in het menu van je ps2 kijkt en je ziet dat z'n savegame nog niet eens 300K in beslag neemt, vraag ik mij toch echt af hoe dat gegaan zou zijn als een game als 7th cross evolution was uitgekomen op de ps2 (Deze game maakt saves aan van om en nabij de 1 MEGABYTE)

Misschien ben ik wel gewoon een verwend nest omdat ik natuurlijk de Dreamcast, Gamecube en Saturn gewend ben, maar dat was het eerste wat mij opviel aan de ps2. Blijbaar heeft de psp hier dus ook last van. Beetje jammer.

Ben ik de enige die dit zo voelt? D'r zijn hier genoeg ps2 eigenaren, ik ben benieuwd of jullie die laadtijden en savetijden ook zo lang vinden.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Ophyr » 12 Jul 2006, 20:01:01

Ik vind inderdaad dat Sony hier es op mag letten, bij m'n PSX gaat 't nog wel, maar bij de PSP heb ik b.v. met sommige games m'n zin verloren om te gamen omdat ik constant laadschermen voor mn neus krijg :( Andere games hebben dit weer niet, dus het *is* mogelijk om iets snel te laden...
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby ReinieR » 12 Jul 2006, 20:07:44

Donny K. wrote:Nou, ik moet zeggen dat ik niet helemaal verbaasd ben. Ik heb nu sinds een paar weken een ps2 en ik moet zeggen dat ik helemaal gek word van die laadtijden. Ja ook andere games hebben daar last van. Misschien niet zo erg als deze game maar wel irritant lang. Om nog maar te zwijgen over het saven op je memorycard! Dat duurt bij sommige spellen echt veel te lang. En dan heb ik het echt niet over obscure spellen. Eye toy play bijvoorbeeld. My goodness, hoe halen ze 't in hun hoofd. Toen ik deze game voor het eerst speelde dacht ik dat ie m'n memorycard bijna helemaal vol aan het schrijven was omdat ik gewoon MEERDERE MINUTEN moest wachten tot ie klaar was met saven. Als je dan in het menu van je ps2 kijkt en je ziet dat z'n savegame nog niet eens 300K in beslag neemt, vraag ik mij toch echt af hoe dat gegaan zou zijn als een game als 7th cross evolution was uitgekomen op de ps2 (Deze game maakt saves aan van om en nabij de 1 MEGABYTE)

Misschien ben ik wel gewoon een verwend nest omdat ik natuurlijk de Dreamcast, Gamecube en Saturn gewend ben, maar dat was het eerste wat mij opviel aan de ps2. Blijbaar heeft de psp hier dus ook last van. Beetje jammer.

Ben ik de enige die dit zo voelt? D'r zijn hier genoeg ps2 eigenaren, ik ben benieuwd of jullie die laadtijden en savetijden ook zo lang vinden.


Ik ben het volledig met je eens. Ik had eerst een Game Cube en kreeg 1,5 jaar later een Ps2. Ik speelde toen erg veel met me PS2, maar toen ik later me Xbox kreeg, heeft me PS2 echt neit meer aangestaan. Misschien een paar keer, maar toen ergerde ik me echt zo erg aan de laadtijden dat ik me xbox maar weer had aangesloten.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Sen » 12 Jul 2006, 21:28:51

Ja ik vind de laadtijden bij sommige, PS1, PSP en PS2 games ook storend. Maar dat is niet bij alle games. Het is wel duidelijk een zwak punt van de Sony systemen.
Zo extreem als het spel van het filmpje heb ik het nog niet meegemaakt though.

Wat ik ook irritant vind aan de ps2 is het gebrek aan grafische filtering (AA), op 1 of andere manier heeft de PS2 heel veel last van lelijke kartels, veel meer dan de DC bijv.

Maarja, de PS2 heeft erg veel leuke exclusives, dus ik speel er zeker wel op. De PSP is gewoon veruit de meest geavanceerde portable, dus dat is toch voor mij wel een winner. Ook al laat het games aanbod te wensen over voor mensen die er veel op spelen...
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby ricepuppet » 13 Jul 2006, 07:50:48

'It's still loading!'

:lol:
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Mirg » 13 Jul 2006, 08:17:01

"At some point, somebody at THQ said, "It's fine, we can ship this."

Hahahahaha. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby BDT » 13 Jul 2006, 10:52:08

what the fuck.

Ik moet zeggen dat over het algemeen de tijden wel meevallen. Dit is diep diep diep triest man!
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby sherudo » 13 Jul 2006, 14:25:09

"uh hello?..."

20 seconds later

"OH they were loading the loading screen!" :lol:
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby ricepuppet » 13 Jul 2006, 16:57:48

Neuh, toen ik de PSP had, ergerde ik me ook aan de laadtijden. Ook al is dit spel wel het dieptepunt in de historie van 'loading', de PSP heeft er daadwerkelijk last van. Mede dankzij het laden van een cd'tje neem ik aan. Als je snel wilt spelen, dan neem je een DS :P (die ouwe lekkere cartridges..)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Skyghene » 15 Jul 2006, 21:50:11

Dit spel is echt erg ja, maar dat ligt gewoon aan de makers.
Tekken 5 voor de PSP ziet er supervet uit en een battle laadt in no time.
Image
User avatar
Skyghene
 
Posts: 517
Joined: 26 Mar 2003, 21:35:22
Location: Haarlem

Postby music_maniac1965 » 15 Jul 2006, 23:11:02

Skyghene wrote:Dit spel is echt erg ja, maar dat ligt gewoon aan de makers.
Tekken 5 voor de PSP ziet er supervet uit en een battle laadt in no time.


snelle laad tijden staat tekken bekend om. was al met tekken 1 op de gewone playstation.

ik vind de laad tijden over het algemeen ook wel mee vallen. ik heb de volgende game's:

- daxter: korte laad tijd, en als je aan het gamen bent, zelfs helemaal geen laadtijden meer, want dat gebeurt tijdens een animatie. je merkt er niks van. thumbs up voor de ontwikkelaar !

- lumines: tsja, voor een puzzle game heeft deze eigenlijk best wel lange laadtijden. zeker voor het menu komt. maar het is niet super iritant lang.

- ridge racer: lekker kort. net zoals met daxter is dit zoals portable gaming hoort te zijn.

- wipeout pure: ook deze game laad best vlot. niet zo vlot als ridge racer, maar echt wel dragelijke laad tijden.

- gripshift: ook dragelijke tijden hier. zeker de velden zijn snel klaar, maar dat is omdat de velden niet al te groot zijn, en de omgevingen best wel leeg eigenlijk.

- burnout legends: lange laad tijden. best jammer. soms duurt het laden bijna net zo lang als het racen. als je samen speelt, dan zit je ook nog eens supersnel door je batterij heen. en dan heb je maar 50% van de tijd gespeeld, en met menu's gewerkt. triest, want dit houd in dat een lading dus ongeveer anderhalf uur spelen betekend, en anderhalf uur wachten (als je deze game achtereen zou blijven spelen)

- grand theft auto liberty stories: hier had ik het ergste van verwacht, maar nee ! net zoals met de ps2, duurt het ff voor je in de game zit, maar eenmaal aan het spelen heb je alleen laadtijden als je een bepaalde grens over gaat, en zelfs dat is nog dragelijk.

- outrun 2006 coast to coast: net zoals wipeout, best redelijk korte laadtijden.

nou, dat waren tot nu toe al mijn games. ik moet zeggen dat ik mij over het algemeen niet echt druk maak om de laad tijden. omdat het op UMD staat wist ik toch wel dat het niet zo "instant gaming" zou zijn als op de GBA en de DS.

maar dit filmpje is het bewijs dat er ook echt vuilnis games uitkomen. man, dat dit anno 2006 nog kan ! die quallity controll van zowel sony als THQ mogen wel een serious wake up call krijgen. en anders "the boot".
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Ophyr » 15 Jul 2006, 23:46:08

Wipeout heeft bij mij onnoemelijk veel tijd nodig om in 't hoofdmenu te komen, waarschijnlijk omdat ik al die levelpacks etc op mn memorystick gepropt heb. Niet doen als je niet tegen laden kan dus (Of 1 per keer ;)).
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Next

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group