ds lite halen jah of neeh?

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

ds lite halen jah of neeh?

Postby manhunter » 30 May 2006, 23:16:13

heb nu qua handhelds een psp, is een ds lite een qua games een aanvulling of niet? zijn er echt vernieuwende games op te vinden?
manhunter
 
Posts: 79
Joined: 24 May 2006, 21:36:18

Postby WithAttitude » 31 May 2006, 03:07:53

Nou, ik vind het aanbod op de DS ook niet zo denderend maar igg wel een heel stuk beter dan die van de PSP dus ik zou zeggen, verkoop je PSP en koop er een DS lite voor.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby manhunter » 31 May 2006, 05:06:56

me psp verkopen?! :shock: nohnoh
een ds lite erbij misschien, maar wordt nix verkocht....
manhunter
 
Posts: 79
Joined: 24 May 2006, 21:36:18

Postby mrtweak » 31 May 2006, 05:45:28

ik had een ds en een psp: ik heb mijn DS verkocht omdat ik er geen ene hol aan vond door het spelaanbod. Een ridgeracer wint het voor mij van een mariokart, een Daxter van Mario en voor SOCOM is er geen eens concurrentie.

Er zijn nu wel een aantal titels die me aardig lijken, maar als ik naar de release lijst kijk dan komt daar weinig bij wat zo interessant is dat de aanschaf gerechtvaardigd is. Als ik jou was zou ik van het geld nog een paar goede PSP titels kopen, er komen er nog voldoende aan!
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby Ophyr » 31 May 2006, 06:24:45

Ligt eraan hoeveel geld je hebt he... je kan ook wachten op de DS lite en dan op marktplaats een 2e hands 'regular' DS kopen (Zal er wel mee vol staan, 30 tot 50 euro ofzo ?). Kwa spellen ligt 't er helemaal aan wat je leuk vind, mrTweak vind Ridgeracer kennelijk vet, maar ik ga toch voor Mariokart ;) (W.m.b. is Daxter idd veel beter dan Mario trouwens :P)

Binnenkort komen er trouwens nog een aantal leuke DS games uit zoals Yoshi's Island 2 en Starfox Command :D

Ik vind zelf dat de PSP en de DS elkaar prima aanvullen... PSP voor shooters/racing, DS voor strategy/platform/gadgetzooi.
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Droomkast » 31 May 2006, 06:39:00

Tja.. ik heb geen PSP dus ik kan niet aangeven of een DS echt meerwaarde heeft.

Wat ik wel zo snel kan bedenken: games die goed gebruik maken van touchscreen etc. zoals Pac Pix, Yoshi Toch'n Go, Brain Age (die is erg apart) etc.

Verder snap ik ook wel dat de PSP betere specs heeft op grafisch gebied maar de DS en dan dus vooral de lite is veel compacter en daardoor in mijn opinie de betere handheld. Als je voornamelijk thuis speelt en het ding zelden meeneemt maakt dat natuurlijk weer minder uit...
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54

Postby manhunter » 31 May 2006, 07:33:04

speel graag op me psp en ps2, maar mis gewoon spellen die one of a kind zijn, zoals op de dc rez cosmic smash, marine fishing(binnenkort met me hengeltje van droomkast :) )crazy taxi, alleen de katamari reeks op de ps2 en psp kreeg ik dat gevoel...
dus ben eigenlijk benieuwd of de ds wel dat soort games heeft die echt vernieuwend zijn qua gameplay....heeft iemand die trauma center gespeeld? of ace attorney? lost in blue?
manhunter
 
Posts: 79
Joined: 24 May 2006, 21:36:18

Postby Droomkast » 31 May 2006, 09:57:01

manhunter wrote:speel graag op me psp en ps2, maar mis gewoon spellen die one of a kind zijn, zoals op de dc rez cosmic smash, marine fishing(binnenkort met me hengeltje van droomkast :) )crazy taxi, alleen de katamari reeks op de ps2 en psp kreeg ik dat gevoel...
dus ben eigenlijk benieuwd of de ds wel dat soort games heeft die echt vernieuwend zijn qua gameplay....heeft iemand die trauma center gespeeld? of ace attorney? lost in blue?


Ehm nee.. wel brain age.. waar een geinige handschriftherkenning in zit..
En Pac Pix waar je pacmannetjes moet tekenen die tot leven komen..

En nog een reeks games die de touch screen interface gebruiken zoals feel te magic (project rub) etc.
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54

Postby manhunter » 31 May 2006, 12:01:51

mannetjes tekenen die tot leven komen? ben bezig met een studie om mensen die dat zeggen weer beter te maken :)
manhunter
 
Posts: 79
Joined: 24 May 2006, 21:36:18

Postby music_maniac1965 » 18 Jun 2006, 21:04:16

ik zou voor beide gaan. zodra de ds lite er is ga ik ff checken voor de prijs.

en de psp gaat nooit meer de deur uit. de reden ? outrun 2006 coast to coast :)
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Mhajonides » 04 Jul 2006, 09:05:11

DS lite is echt een heel flex apparaatje en het spellenaanbod valt wel mee hoor. Metroid Prim, MarioKart, New Supermario Bros, FF3 (komt nog maar wordt heel vet) en leuke 'gimmickgames' zoals braintraining, yoshi tough and go e.d.

BOvendien werkt het wifi van nintendo briljant op bijna alle stations en in alle Mcdonaldsen van Nederland kun je gratis het wifi op en met 'click and go' jappanertjes met MarioKart ownen.
Mhajonides
 
Posts: 1992
Joined: 19 Sep 2001, 15:50:00
Location: Netherlands

Postby RinusMaximus » 04 Jul 2006, 09:15:12

Ik vind de PSP de ultieme handheld, de DS komt niet eens in de buurt. De stylus is leuk voor 2 dagen en daarna is de lol er vanaf.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby blackdragon » 04 Jul 2006, 09:17:37

RinusMaximus wrote:Ik vind de PSP de ultieme handheld, de DS komt niet eens in de buurt. De stylus is leuk voor 2 dagen en daarna is de lol er vanaf.


Dat vind ik dus totaal niet, vind over het algemeen tot zover de DS betere spellen krijgen en hebben dan de PSP. Hoewel ik liever gewoon op een console speel maar dat achterwege gelaten. Ik was eerder op de PSP uitgekeken dan op de DS iig, dat vooral omdat de meeste spellen voor de PSP ook wel op de console te spelen zijn.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby RinusMaximus » 04 Jul 2006, 09:25:52

blackdragon wrote:
RinusMaximus wrote:Ik vind de PSP de ultieme handheld, de DS komt niet eens in de buurt. De stylus is leuk voor 2 dagen en daarna is de lol er vanaf.


Dat vind ik dus totaal niet, vind over het algemeen tot zover de DS betere spellen krijgen en hebben dan de PSP. Hoewel ik liever gewoon op een console speel maar dat achterwege gelaten. Ik was eerder op de PSP uitgekeken dan op de DS iig, dat vooral omdat de meeste spellen voor de PSP ook wel op de console te spelen zijn.


Je bent eerder op de PSP uitgekeken omdat deze spellen ook op de console te spelen zijn? En neem jij je console wel eens mee in de trein dan?

En betekend dit dan niet gewoon dat de spellen voor de PSP beter van kwaliteit zijn? Anders zouden ze immers niet ook voor de console uitgebracht worden.

De PSP is trouwens ook gewoon veel meer dan alleen een handheld. Ik kijk bijvoorbeeld ook elke dag Anime op mijn PSP.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Droomkast » 04 Jul 2006, 10:11:09

Voor mooie graphics heb ik mijn xbox360, voor films mijn dvd-speler en voor vernieuwende addictieve games de ds ;)
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54

Next

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group