ds lite halen jah of neeh?

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby blackdragon » 04 Jul 2006, 10:11:24

RinusMaximus wrote:
blackdragon wrote:
RinusMaximus wrote:Ik vind de PSP de ultieme handheld, de DS komt niet eens in de buurt. De stylus is leuk voor 2 dagen en daarna is de lol er vanaf.


Dat vind ik dus totaal niet, vind over het algemeen tot zover de DS betere spellen krijgen en hebben dan de PSP. Hoewel ik liever gewoon op een console speel maar dat achterwege gelaten. Ik was eerder op de PSP uitgekeken dan op de DS iig, dat vooral omdat de meeste spellen voor de PSP ook wel op de console te spelen zijn.


Je bent eerder op de PSP uitgekeken omdat deze spellen ook op de console te spelen zijn? En neem jij je console wel eens mee in de trein dan?

En betekend dit dan niet gewoon dat de spellen voor de PSP beter van kwaliteit zijn? Anders zouden ze immers niet ook voor de console uitgebracht worden.

De PSP is trouwens ook gewoon veel meer dan alleen een handheld. Ik kijk bijvoorbeeld ook elke dag Anime op mijn PSP.


Ik heb een auto dus maak geen gebruik van de trein ;) maar jij doelt nu op het grafische aspect en ik niet. Kan mij het nou schelen dat de DS geen 128 bit grafische kwaliteiten heeft. Een handheld is voor mij voor erbij en zijn kort en krachtige spellen voor mij het beste. Bovendien speel ik nog graag 2d spellen en daar zit denk ik het verschil in daarom is de DS voor mij een betere handheld. Maar goed ieder zijn smaak he jij vind de PSP beter of gamed er graag op en ik de DS, maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft anders zou het een saaie boel worden ;)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Droomkast » 04 Jul 2006, 11:19:12

Ik hang doorgaans ook de 'graphicshoer' uit, hoor :)
Maar in dit geval gaat mijn voorliefde voor compacte gadgets toch voor.. ik vind de PSP net wat te lomp en te onhandig en dus ook te 'gewoon'

En ik moet ook eerlijk toegeven dat mijn vooringenomenheid tegen Sony ook meespeelt.. zal wel te maken hebben met het feit dat de PS2 de ondergang van de DC en Sega heeft ingeluid... :(
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54

Postby RinusMaximus » 04 Jul 2006, 11:23:03

Ben eigelijk wel blij met het formaat van de PSP. Hij heeft een mooi, groot scherm waardoor hij ook gebruikt kan worden om films op te kijken.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Ophyr » 04 Jul 2006, 12:07:43

Ik vind ze beide leuk, en de games vullen elkaar goed aan. Films/MP3 opties op de PSP gebruik ik niet, mede doordat wanneer ik aan 't reizen ben, ikzelf achter 't stuur zit :)

De laatste tijd heb ik helaas niet echt veel met de PSP gedaan omdat er veel goeie DS games zijn uitgekomen, maar zo nu en dan speel ik graag een potje Lumines. Of je wel of niet een DS koopt is je eigen keuze, de DS heeft een flink arsenaal aan goeie games die niet duur zijn. Of de games jou smaak zijn, kan ik niet voor je beslissen :D Ik heb nooit een PS2 gehad dus ports boeien me niet zoveel, zolang ze de goeie games maar porten.
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby BDT » 10 Jul 2006, 15:29:26

Bovendien vind ik dat de DS al over een veel breder(en goed) assortiment beschikt.

De PSP blijft vooralsnog achter met killer apps...(op een paar toppers na dus-> Ridge Racers, Lumines, Outrun 2006, GTA:LCS en Loco Roco)
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Previous

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group