RS-MMC Dual Voltage/mobile vraag

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

RS-MMC Dual Voltage/mobile vraag

Postby Xizor » 29 Apr 2006, 10:57:58

Ik ben op zoek naar een geheugenkaartje voor mijn Nokia N70.
Deze maakt gebruik van RS-MMC Dual Voltage.

Tijdens mijn zoektoecht zie ik toch een aantal dingen die mij opvallen en niet helemaal begrijp. Ik zie mega-veel prijsverschil in de zogenaamde 'dual voltage' en 'mobile' kaarten, en ergens anders lees ik weer dat RS-MMC Mobile, die vaak als 'dual voltage' aangeduid worden, eigenlijk geen dual voltage zijn maar geschikt zouden moeten zijn voor mobiele telefoons.

Kan iemand mij hier uitleg over geven hoe het nu precies zit? En kan ik een Mobile kaart ook gebruiken ipv een echte Dual Voltage?

Alvast bedankt!
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Donny K. » 29 Apr 2006, 12:54:13

RS-MMC Mobile en Dual voltage zijn beide hetzelfde. Je hebt ook RS-MMC (zonder dual voltage of mobile erachter) Die doen het niet in de nieuwere telefoons. Omdat het nog niet echt lang bestaat, zijn er veel misbruikers die de prijs hoog houden. In principe kan je elk rs-mmc mobile of rs-mmc dual voltage kaartje zonder problemen kopen (ook als daar een + achter staat) Alleen de gewone rs-mmc (zonder mobile of dual voltage) zullen niet werken in de N70

Kan je 't allemaal nog een beetje volgen? :P

En dan te bedenken dat de bedrijven achter MMC sony en hun memory stick afkraakten omdat het zo'n zootje werd met al die verschillende soorten memory sticks (memory stick, Memory stick pro, memory stick duo, memory stick pro duo). Nu doen zij precies hetzelfde.
(mmc, mmc plus, RS-mmc, RS-mmc plus, Rs-mmc dual voltage/mobile, RS-mmc plus dual voltage/mobile) Het enige verschil is dat de mmc kaartjes 100% backward compatible zijn. Dat scheelt tenminste.

Misschien moet iedereen maar weer gaan voor de Compact flash of Smartmedia kaartjes.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Xizor » 29 Apr 2006, 14:50:44

AAaaah zoo!! Helemaal duidelijk, thanks !

Ik had namelijk deze gezien bij opus:
http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?l=ned&pdid=6156

Hij voldoet eigenlijk aan de omschrijving,maar vond het verhoudingsgewijs een laag bedrag voor zo'n grote capaciteit!

Maar gezien de omschrijvingen van Donny K. denk ik dat ik deze wel met een gerust hartje kan kopen :)
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby ReinieR » 08 Jul 2006, 18:50:10

Tis oude topic, sorry voor het omhoog kicken.
Maar ik ga deze week misschien een Nokia 6680 kopen.
Ik heb nu in me Ngage een 512mb RS-MMC zitten.
Ik weet niet of het dual voltage is oid.
Er zit wel zo een ijzer dingetje aan met daar op 'push'.
Ik ben der n00b in, i know, maar zou ff willen weten of die er in werkt, of hoe ik kan zien hoeveel volt die is?
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Xizor » 08 Jul 2006, 18:59:07

als het dual-voltage is, staat het erop (1.8 / 3.3v).

Als je nu weet welk merk enzo het is, kun je wrsch. via Google er wel achter komen.

mijn ervaring met zoeken levert eigenlijk op dat RS-MMC anders is dan een DV-MMC / RS-MMC Mobile, dus waarschijnlijk heb je pech.

En dat ijzeren dingetje is denk ik het adaptertje wat je bedoelt; daarmee past ie in een SD/MMC cardreader of telefoon die dat formaat accepteren.

Anderzijds: een 1 gig DV-MMC kost circa 32 euro incl. verzenden, dus dat is het geld allemaal niet meer (ik heb mijn kingston 1gb bij http://www.one2remember.nl vandaan; snel geregeld, goed (ook via PayPal) en rekenen heeeeeeeeeel weinig verzendkosten!)
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby ReinieR » 08 Jul 2006, 19:03:53

Er staat alleen 'silicon power (denk dat dat t merk is) 512MB RS-MMC' op
Dus denk niet dat ie dual-voltage is :(
Damn heb ik weer hoor.
Edit: Dit is em:

Image
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Xizor » 09 Jul 2006, 14:07:09

nee dan is 't geen dual voltage/mobile. wordt namelijk altijd vermeld.
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby ReinieR » 11 Jul 2006, 21:50:34

Aight ik heb der nu een voor me 6680.
Alleen dat PC Suite is fokking sloom, en heb geen cardreader.
Kan ik die dual voltage/mobile ook gewoon in me Ngage doen, zodat ik alles via dat er op kan kopieren? Zal stuk sneller gaan iedergeval -_-

Edit: PC Suite loopt nog steeds vast ook, wat een KUT programma!

Edit 2: Oke ik heb ff gegoogled, die dual voltage past in ngage en werkt ook. Maar als ik een mp3 wil openen sluit ie gelijk real player af. Ga me asjeblieft niet vertellen dat ik het via PC Suite moet doen!
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Donny K. » 12 Jul 2006, 09:31:18

Dat ga ik je niet vertellen. Vreemd. Het zou moeten werken. De N-Gage kan inderdaad zonder problemen dual voltage mmc tjes aflezen. Misschien moet je de mp3's in een andere directory stoppen voor die 6680?
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby ReinieR » 12 Jul 2006, 14:53:32

Ik heb inmiddels al gevonden, ik moet rechter muisknop en dan verkennen drukken bij me 6680 in deze computer. Alleen hij kopierd het alsnog met Pc Suite, waar ik echt sago van word xD
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands


Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group