Sony psp slechtste handheld ooit?

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Sony psp slechtste handheld ooit?

Postby Silent Shadow » 05 Feb 2006, 14:18:47

Ik zat laatst zo eens te denken, ik heb nu zo'n halfjaar mijn psp (JPN) waar ik in het begin erg veel plezier mee had en veel gebruik maakte van de leuk mogelijkheden zoals filmpjes, mp3 en natuurlijk emulators.
Nu alleen zit mijn psp al een paar maanden stof te vangen. Wat doe ik er nou eigenlijk mee? Weinig eigenlijk...

Ik heb zo'n vijf spellen er voor namelijk Burnout legends, Midnight club 3, Need for speed rivals, Tony hawk's underground 2 remix en nog steeds mijn eerste psp spel Wipeout pure maar er mee spelen, nee.
Eigenlijk heb ik bij elk spel die ik voor de psp gehad heb dat ik hem een paar daagjes speelde en daarna weglegde om nooit meer te (her)spelen.

Waar ligt dit nou eigenlijk aan vraag ik me af? Wellicht aan de volgende dingen:

-Spellen die ik al honderd keer heb gezien en niks nieuws bieden en ook niet lang boeien.
-Batterij die nog sneller op is dan de gemiddelde ''Made in China'' batterij.
-Laadtijden die gewoon niet verteerbaar zijn voor op een handheld. (ik kan er maar niet aan wennen)
-Klein stickje om 3d games te spelen die TE laag zit en te onhandig handelt.

Mischien is dit een beetje gezeur maar ik vind de psp eigenlijk de minst leukste handheld die ik ooit heb gehad.
Mischien zie ik het fout en mis ik een paar belangrijke games in mijn verzameling die het wel de moeite waard zijn maar tot nu toe ben ik nou niet echt tevreden eerlijk gezegd... en moet ik me ervan weerhouden om hem te verkopen.

Wat vinden jullie hiervan? Heb ik gelijk of lul ik gewoon slap? Deel je mening in dit topic.

greets,Shadow
Silent Shadow
Sega Saturn liefhebber._0_
 
Posts: 1406
Joined: 02 Dec 2004, 12:00:57

Postby Donny K. » 05 Feb 2006, 14:22:51

De redenen die jij noemt, zijn precies dezelfde redenen waarom ik er nog geen heb. Misschien dat dit in de toekomst nog verandert, maar op dit moment heb ik geen behoefte aan een psp. Maar goed, misschien heb ik er nog gewoon te weinig op gespeeld. Maar als ik titels moet opnoemen waarvoor ik een psp zou moeten kopen, kom ik niet ver.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby ricepuppet » 05 Feb 2006, 14:23:46

:)

Ik deel je mening compleet. Ik was razend enthousiast, maar na een ong. 2 maanden had ik het wel gezien. De reeks spellen die er waren - en nu zijn - boeien me totaal niet. Daarom heb ik hem ook verkocht, en een GPX2 besteld. Ik deed er echt niks anders mee dan ROMS op spelen en MP3's luisteren. Dat kan ik net zo mooi met een GPX2.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby mrtweak » 05 Feb 2006, 14:33:58

ik vind de psp super. Steeds als ik op vakantie ga dan pak ik hem weer koop een game en wat films en kom de reis perfect door. Bovendien, als ik wil kan ik er ook nog mee internetten op het vliegveld. Het is nu eenmaal niet de bedoeling met de psp dat je hem dagelijks 3 uur gebruikt, maar als je het alleen doet tijdens langere reizen dan is het absoluut een top apparaat.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby blackdragon » 05 Feb 2006, 15:27:25

Tsja ik heb de PSP nog maar een aantal dagen dus mijn mening zou ik nog op kunnen terugvallen.

Maar tot zover ben ik echt wel tevreden over de PSP. Grafisch is het echt geweldig, maar goed dat is nog niet het belangrijkste. Qua bediening heb ik er tot zover ook niet echt moeite mee, behalve met PES 5 aan het begin even.

En ja spellen die je al honderd keer hebt gezien, heb je wel gelijk in ookal zijn er ook nieuwe games zoals Untold Legends. Maar goed waar is het anders de afgelopen periode komen er haast op geen enkel systeem meer echt nieuwe games uit haast alleen meer vervolgen of rip-off van goed verkochte games. Is niet echt een reden om de PSP op af te rekenen.

De batterij ja die is gewoon slecht je kan er veel te kort mee gamen en daar kan ik je dus alleen maar gelijk mee geven. En heb nu 5 spellen en moet zeggen vind de laadtijden opzich wel meevallen, ja sommige moeten idd best lang laden. Dit is op de Nintendo DS wel anders, maar ook daar komen haast alleen maar games uit die je al tig keer hebt gezien of gespeeld. Welliswaar met een andere manier van gameplay maar toch. Toch zal het wel veranderen ben ik van mening met de spellen aangezien ze nou gauw PS2 titels porten, maar als de PS2 zometeen afgelopen is denk ik toch wel dat dat gaat veranderen.

Maar goed het blijven meningen over iets en ieder heeft daar dus een andere kijk op.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby arjen » 05 Feb 2006, 15:33:56

ga nu gewoon eens een keer tokobot spelen. die is echt heel leuk...
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby Gungrave » 05 Feb 2006, 15:50:12

De echt goede PSP games komen nog, mark my words. Killer-games komen pas in 2006 en ik heb zeker een lijstje dat ik nog wil voor de PSP die echt de moeite waard zijn.

Ikzelf heb de PSP sinds 2 september(inderdaad, postbode was een dag te laat.. Zit ik daar een dag bij de brievenbus voor niks..) en ik ben er erg tevreden mee. Soms heb ik periodes dat ik er weken niet op speel en soms dagen non-stop. Dit ligt totaal niet aan de PSP of de games want ditzelfde heb ik met een GBA, PS2 of een ander apparaat.

Al met al ben ik toch zeer tevreden met het apparaat en zal ik hem echt nog een tijd niet wegdoen, zeker niet.
User avatar
Gungrave
 
Posts: 250
Joined: 29 Dec 2005, 08:21:48
Location: Assendelft, Noord-Holland

Postby Giel » 05 Feb 2006, 16:10:10

Ik heb de PSP 2 maanden kunnen gebruiken voor hij kapot ging (don't ask), en was er diep teleurgesteld in eigenlijk. Elk spel(heb er 5 gehad, allemaal de ''so called'' toppers) was wel leuk enzo, maar gewoon niet interessant. Mijn DS speel ik sinds de zomervakantie(toen ik hem kocht) non stop mee, en krijg ik dat bijzondere gevoel weer bij :)
User avatar
Giel
 
Posts: 697
Joined: 19 Apr 2005, 14:32:43
Location: Amsterdam

Postby Lan Di » 05 Feb 2006, 17:13:59

mrtweak wrote:ik vind de psp super. Steeds als ik op vakantie ga dan pak ik hem weer koop een game en wat films en kom de reis perfect door. Bovendien, als ik wil kan ik er ook nog mee internetten op het vliegveld. Het is nu eenmaal niet de bedoeling met de psp dat je hem dagelijks 3 uur gebruikt, maar als je het alleen doet tijdens langere reizen dan is het absoluut een top apparaat.


Kan je dan niet gewoon beter een laptop meenemen?
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Gungrave » 05 Feb 2006, 20:15:15

Lan Di wrote:
mrtweak wrote:ik vind de psp super. Steeds als ik op vakantie ga dan pak ik hem weer koop een game en wat films en kom de reis perfect door. Bovendien, als ik wil kan ik er ook nog mee internetten op het vliegveld. Het is nu eenmaal niet de bedoeling met de psp dat je hem dagelijks 3 uur gebruikt, maar als je het alleen doet tijdens langere reizen dan is het absoluut een top apparaat.


Kan je dan niet gewoon beter een laptop meenemen?


En voor welke prijs heb je een echt goede laptop? En een laptop neem je niet zomaar mee lijkt me.. :roll:
User avatar
Gungrave
 
Posts: 250
Joined: 29 Dec 2005, 08:21:48
Location: Assendelft, Noord-Holland

Postby Frankhulscher » 05 Feb 2006, 22:53:40

Ik was eerst aan het denken om een PSP aan te schaffen, maar nadat ik me eens had verdiept in wat er te koop is aan spellen heb ik besloten dat niet te doen. Misschien dat ik het alsnog eens doe wanneer er meer titels uitzijn. Met name de kracht van de PSP vind ik interessant. Ik heb ook even gedacht aan de DS, maar daarbij houden niet de software op zich me tegen maar de alternatieve manier van spelen en de 2 schermen, en ook de uitwerking van de spellen. Nu ben ik dus zwaar aan het denken over de aanschaf van een GP2X, met name omdat ik ook graag met emulators speel en de oudere pc games er waarschijnlijk ook op kunnen draaien.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Xizor » 05 Feb 2006, 23:01:57

voor mij maar een alesomvattende zin:

PSP for life.

gebruik hem sinds september nagenoeg elke dag,en dat hebben andere handhelds nog nooit gehaald.

i love my psp.

een ding moet ik wel zeggen; vind het wel storend dat er veel ports of 'look-a-likes' zijn, dat mag best veranderen, maar qua multimediaplatform, HEERLIJK!

En die batterijduur heb ik weinig last van moet ik zeggen,maarja ik reis dan geen uren per dag dus ben niet de aangewezen persoon om dat af te doen.
De laadtijden vind ik ook reuze meevallen, dus ik snap dat punt niet; het analoge stickje meot je aan wennen; ik gebruik hem nagenoeg altijd (vooral met ridge racers).
Ik denk trouwens dat je de verkeerde spellen hebt; dat zijn idd mindere ports van de grote broers,maar speel maar eens SOCOM, Tokobot, SSX on tour (oke, semi-port maar wel goed uitgevoerd!) en ridge racers, en ik denk dat je dan toch wel een andere kijk erop na zal houden.

btw vind de topic-titel best verkeerd: Omdat jij niet tevreden bent met het produkt, wil het niet zeggen dat het slecht is. Sterker nog, volgens mij had de New York Times laatst nog de PSP als beste gadget van 2005 uitgeroepen, maarja die weten het vast niet zo goed als jij ;).

voor wat betreft de DS: ik vind hem persoonlijk niks, eigenlijk om de redenen die Frank noemt. Ik zal ook niet zeggen dat het niks is,maar niet voor mij iig.

Ik verwacht in 2006 ook veel betere en andere games voor de PSP dan nu; minder ports,meer originele games,maar tot die tijd vermaak ik me prima met wat ik nu heb (en krijg).
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Mier » 06 Feb 2006, 02:43:31

ik ben superblij met de psp,waarom?
omdat ik er wel iedere dag series,films en voornamelijk skatevideo's op kijk.
tijdens het skaten ff pauze wat drinken,een vet videopart checken om weer inspiratie op te doen en dan weer verder skaten,dat doe je niet met een laptop.
als ik in het skatepark moet staan en er is nog niemand ff lekker uurtje gta of ape escape spelen.
en treinreizen lijken gewoon zo kort met een vette handheld erbij.

ik denk dat je gamekeuze verkeerd is.ik heb expres variatie gezocht in de games die ik gekocht heb,een beetje van alle genres iets.

virtua tennis - sport
ridge races - race
lumines - puzzle
tony hawk undergound 2 remix - skate
gta - tja
ape escape - platformer

en dan komt deze week ook nog tokobot binnen,omdat ik platform freak ben moest ik die op aanraden van Arjen gewoon kopen.

de games zijn ook goed te betalen mits je over een cc beschikt en ze dus importeerd,een us versie scheelt me gewoon dik 20 euro met een pal versie.
tokobot 25 euro incl. dat kan je toch niet laten liggen???

maar aan de andere kant,met mijn gba kan ik me net zo goed vermaken,ik vind 2d games nog steeds erg leuk om te doen.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby bebi vegeta » 06 Feb 2006, 09:50:18

@ Mier, waar importeer je voor die prijs??
-= Paseo driver =-
bebi vegeta
 
Posts: 1268
Joined: 25 Nov 2001, 21:19:26
Location: R'dam

Postby Silent Shadow » 06 Feb 2006, 16:35:45

Ik zie dat de meningen nogal verdeeld zijn. De een vind net als ik een apparaat waar niet veel speciaals voor uitkomt en de andere vindt het een te gekke handheld.

Dat mag natuurlijk ieder zijn eigen mening. Ik kan namelijk begrijpen dat als je skateboard (Mier) dat het natuurlijk leuk is om even tussendoor te doen, ik heb zelf ook geskateboard en ik had anders ook mijn psp meegenomen als ik het nog deed.

Om nog even te reageren op Xizor
btw vind de topic-titel best verkeerd: Omdat jij niet tevreden bent met het produkt, wil het niet zeggen dat het slecht is. Sterker nog, volgens mij had de New York Times laatst nog de PSP als beste gadget van 2005 uitgeroepen, maarja die weten het vast niet zo goed als jij .

Hoe bedoel je ''maarja die weten het vast niet zo goed als jij''?
Silent Shadow
Sega Saturn liefhebber._0_
 
Posts: 1406
Joined: 02 Dec 2004, 12:00:57

Next

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group