Hoe een Wifi omgeving maken voor PSP/DS?

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Hoe een Wifi omgeving maken voor PSP/DS?

Postby mrtweak » 14 Jan 2006, 10:40:45

Is het mogelijk en zo ja hoe om een wifi omgeving te creeeren zonder dat je een draadloze modem hebt? is het bijvoorbeeld mogelijk om met een of ander USB aparaat iets dergelijks te doen? Waar zou ik zoiets kunnen vinden.

dank dank dank
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby Gungrave » 14 Jan 2006, 10:53:10

Image

Bij psxshop.nl te koop ;) Kan je voor alles gebruiken, DS of PSP of evt andere shit. Het is dus een WiFi Acces Point =D
User avatar
Gungrave
 
Posts: 250
Joined: 29 Dec 2005, 08:21:48
Location: Assendelft, Noord-Holland

Postby Giel » 14 Jan 2006, 11:25:16

Je kan er met 5 mensen tegelijk online op, met je PSP en je DS, en je kan d.m.v. dit apparaat ook bestanden op je PSP zetten ipv kabel/mem card reader gebruiken. Hij kan ook snelheden aan tot 5x zo snel als Nintendo's apparaat, en hij is nog goedkoper ook!
EDIT: ik moet voortaan beter het plaatje lezen >_<
User avatar
Giel
 
Posts: 697
Joined: 19 Apr 2005, 14:32:43
Location: Amsterdam

Postby ricepuppet » 14 Jan 2006, 11:32:42

De vraag die rijst, is alleen of dit wel goed beveiligd is...
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Razelim » 27 Jan 2006, 10:44:33

Verder is een draadloze router ook niet zo heel duur meer,
die kan je gewoon WEP en IWAP beveiligen,
die van mij was 20 euro en werkt gewoon met mijn PSP, met mijn DS heb ik alleen nog niet uit kunnen proberen...
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Xizor » 27 Jan 2006, 11:17:23

bij je keuze tussen een AccessPoint of dit apparaatje moet je met een paar dingen rekening houden:

Wireless access point sluit je aan op een Switch/Hub; als je een ADSL/kabelmodem hebt die met USB op je pc aangesloten zit, heb je er niks aan zonder dat je je ADSL/kabelmodem vervangt door een met een ethernet-poort
Voordeel is dat je PC niet aan hoeft te staan.
zo'n access point is ook makkelijk en eenvoudig te configureren qua beveiliging etc.

De hierboven getoonde adapter steek je op je PC in en maakt dan gebruik van Internet COnnection Sharing van je PC; staat je PC uit, dan werkt hij dus ook niet. Hoe je deze kan configureren/beveiligen zou ik niet weten. Wanneer je ADSL/kabelmodem met USB op je PC aangesloten zit, zou dit de goedkoopste en makkelijkste oplossing zijn.

Voorkeur zou uitgaan naar de optie met het AccessPoint; mijn access-pointje was maar 16 euro (linksys WAP) maar is 'maar' 11mbps (is dus de b ipv de g); voor PSP/DS is dat ruimschoots voldoende.
Je hebt hiervoor dus wel een switch nodig waarop je je adsl/kabelmodem aansluit, je pc en dan het access point.
Een switch kost gemiddeld 15 euro (Sweex, 5 ports).

Hopelijk heb je wat aan deze info.
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56


Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group