Welke handheld vind jij het best en waarom?

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby WithAttitude » 28 Dec 2005, 02:37:15

Ik vind de psp nog vrij weinig spellen hebben die de moeite waard zijn. Ik kan me alleen Virtua tennis en Guilty gear X bedenken en beide heb ik allang een keer ergens anders gespeeld.

De DS heeft tenminste nog enkele echt coole spellen zoals Viewtiful Joe, Elektro plankton, Where do baby's come from en nog wat van dergelijke shit.

Het is allemaal bij mekaar niet veel maar wel meer dan wat de psp te bieden heeft naast ps2 graphics.

Wie heeft er trouwens een GP2 x en kan daarover vertellen want dit leek mij nou juist een interessante handheld om aan te schaffen?
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby klz_98 » 28 Dec 2005, 09:27:42

Ik denk dat de PSP veel potentie heeft. Alleen is hij mij nog te duur. Je bent minimaal 350 Euro kwijt en dat vind ik teveel voor de tijd die ik hem gebruik. De multi media functionaliteit vind ik echt een wassen neus zolang de memory stick zo duur blijft.
Het spel aanbod is ook nog mager. Maar er zijn goede vooruit zichten. Ik denk dat volgende kerst de PSP helemaal hot is. Prijs daling langs alle kanten. Games / handheld / memory stick.

Op dit moment is de DS gewoon het. Ten opzichte van de PSP goedkoop. Console met 2 a 3 games koop je voor 200 Euro. Spellen die je niet op je console wil of kan spelen.
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby arjen » 28 Dec 2005, 18:16:05

pssss kwwww grrrrr... :P

ok veel is er nog niet (veel komt wel, heel veel (heb geen zin om een lijst te maken)). maar tokobot is echt fun hoor ^_^

http://www.gamespot.com/psp/action/kara ... ?q=tokobot

en normaal gesproken speel ik geen eens platformers ;)
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby Skyghene » 28 Dec 2005, 22:02:48

Er zijn tijden dat ik constant op m'n PSP zit te spelen, maar dan komt er weer zo een game als Sonic Rush voor de DS uit...
Ook verschijnen er nog steeds veel RPGs op de GBA (FF4, Riviera, Tales of phantasia, etc) en deze kan je ook lekker op je DS spelen.

Maar ja, de PSP ziet er naar mijn mening gewoon beter uit (design), heeft ook andere mogelijkheden dan gamen alleen...en de graphics zien er mooier uit. De verschenen games zijn echter wat magertjes, maar al met al ga ik toch voor deze handheld.
User avatar
Skyghene
 
Posts: 517
Joined: 26 Mar 2003, 21:35:22
Location: Haarlem

Postby Frankhulscher » 29 Dec 2005, 00:53:28

Mijn favo handheld is de Nomad, omdat je er heerlijk alle MD games op kunt spelen waardoor oude tijden herleven.......

Ik heb geen huidige generatie handheld (alleen een Gameboy, Supervision en natuurlijk Game Gear en Nomad) maar ik denk dat ik voor de PSP zou gaan. De soort games trekken me meer aan, hoewel Mario Kart me ook erg leuk lijkt. Nintendo zou pas echt scoren als ze alle top N64 games zouden porten en dan voor budget prijzen op de markt brengen.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby maartenoud » 03 Jan 2006, 21:29:32

Ik heb zelf een psp, en me vriendin een ds, maar ik betrap mezelf erop dat ik toch meer op de ds zit dan op me psp.
FREE WILLEM
User avatar
maartenoud
Most wanted
 
Posts: 1003
Joined: 06 Mar 2005, 13:20:17
Location: Z.O.Beemster

Postby Fashion » 03 Jan 2006, 22:53:13

shin_remy wrote:ik vin de eerste gameboy die het eerste was uitgekomen :)


Woord!!!
ik speel nog steeds het meest op mijn oude game boy (final fantasy legends 1 tm 3 en final fantasy adventure en uitraardt zelda links awakening! gewoon een top handheld!

psp en ds heb ik ook als ik tussen dioe 2 moest kiezen ging ik voor de ds (tja je bent niets voor niets een Big N fanboy)
Image[/url]
User avatar
Fashion
Segaforum Medic
 
Posts: 1268
Joined: 31 May 2004, 07:57:43
Location: bergeijk

Postby koekiemonster » 04 Jan 2006, 14:29:26

Ik heb beiden, gebruik de psp meestal als browser voor naast me bed en de NDS voor de games. Animal crossing en mariokart >>>> alle psp games tot dusver.
____________________________________
webhero.nl
koekiemonster
 
Posts: 930
Joined: 09 May 2001, 15:10:32
Location: Mongolia

Postby music_maniac1965 » 16 Jan 2006, 00:02:07

tsja, ik ben van natuure een console/computer gamer. ik houd van race games, dus ik ga toch voor de psp. ridge racer is echt een top release voor een first generation spel, en outrun 3006 coast to coast komt er op, dat zijn al 2 arcade spellen die ik echt vaak spelen zal. en gran turismo mobile komt, dus als ik dan een sim wil, dan kan dat ook. nintendo loopt qua racegames wat achter. maar mariokart is idd een superbe game die qua speelbaarheid echt toont wat nintendo in huis heeft. toch niet voldoende redenen voor mij om hem te verkiezen voor de ds, dus voor mij is de winnaar dus de psp.

ff vermelden dat de ds wel qua batterij leven de kont schopt van de psp, man, wat is die psp snel leeg !
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby mrtweak » 16 Jan 2006, 06:20:55

ik heb beiden sinds de release in huis gehad, maar de DS weer verkocht. Hoewel ik het concept van de DS cooler vind, mis ik games die zo goed zijn als GTA en Wipe Out. Daarnaast reis ik met enige regelmaat en koop ik steeds op het vliegveld een UMD film, echt ideaal. Daarnaast is de internet browser ook ideaal.

Als de DS met aansprekende titels komt kom ik er wellicht nog op terug.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby Mier » 16 Jan 2006, 09:25:34

ik was echt super onder de indruk van de DS toen ie net verscheen.
mario64
yoshi touch 'n go
metroid demo

maar we zijn nu al een tijdje verder,en wat is er allemaal op verschenen?games die ook net zo goed zouden draaien op de gba.
de functie van het 2e scherm is vaak overbodig of toegevoegd om er toch maar gebruik van te maken.
multiplatform games zien er niet uit op de DS (need for speed).

na de launch samen met mario64 had ik dus wel meer mooie 3d games erop verwacht zoals deze maar ze komen maar niet.
sonic rush heeft hier en daar een 3d leveltje en maakt leuk gebruik van het 2e scherm.

bij mij komt het toch een beetje over alsof de developers niet echt weten wat ze ermee aan moeten.

als ik kijk naar DE topper op het moment,super mariokart,dan wordt ik er niet vrolijker van.
de gameplay is natuurlijk weer top en de fun ook,maar het ziet er zo verouderd uit.
nintendo heeft zich er te gemakkelijk van af gedaan zoals ze met alle handhelds hebben gedaan.

de nes was op markt,ze komen met een zwart wit versie als handheld
de snes was op de markt,ze komen met een nes handheld met kleur (gbc)
de 64 was op de markt,ze komen met een portable snes
en nu is de cube op de markt en ze komen met een portable n64.


daarom ben ik voor de psp gegaan.
het is gewoon bijna een ps2 op zakformaat,misschien is het wel een ps2 op zakformaat want er is nog lang niet alles uitgehaald wat erin zit.
qua games vind ik het ook nog een beetje zuur,ik weet dat er genoeg leuks aankomt,maar ik wil NU spelen op mijn psp en mijn huidige games ben ik al bijna zat.

films/series,muziek,foto's op de geheugenkaaart gooien vind ik ideaal en dat is ook waar ik de psp het meest voor gebruik.

als de DS alsnog met titels komt waarvan ik denk WOW,das vette shit,dan koop ik hem alsnog.
zoniet,dan komt ie er uiteindelijk ook wel 2e hands voor een goedkoop prijsje.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Razelim » 30 Jan 2006, 07:22:30

Eigenlijk heeft de PSP niet veel meer dan een nieuwere versie van de N64 processor (zelfde fabrikant, iets meer verwerkingskracht) het enige dat de PSP zoveel beter maakt is dat er nu geen kutkabeltje tussen je systeem en beeld zit (wie wilt er nog composiet in een RGB tijdperk?) en dat het opslagformaat een stuk groter is (wie wilt er nog Cartridge als cd's/dvd's meer kunnen en goekoper zijn) waardoor meer filmpjes mogelijk zijn.
Vergelijk PoP:WW maar eens met Revelations, als de PSP echt een portable PS2 is, zou het er echt wel beter uit moeten zien!
Wel goed zijn de multimedia mogelijkheden om het ding heen, het is niet alleen een Gameconsole, maar ook een MP3 speler/Portable DVD (UMD, ik weet het) speler/RSS Feed Reader/Webbrowser en een dure Presse Papier!

Maar ik dwaal af, mijn favo's zijn de Atari Lynx (groot, maar machtig), N-gage (klein, handig, en gewoon erg leuke spellen) en de PSP (ja, toch wel, al krijg ik door die 2.60 dus geen Lynx Emulator werkend)
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Mier » 30 Jan 2006, 12:32:49

Mier wrote:daarom ben ik voor de psp gegaan.
het is gewoon bijna een ps2 op zakformaat,misschien is het wel een ps2 op zakformaat want er is nog lang niet alles uitgehaald wat erin zit.


goed lezen hey,ik zei bijna.
en wat ik bedoel met misschien wel:
de psp maakt nog lang niet volledig gebruik van de kwaliteiten die het heeft.het KAN nog mooier en beter,maar vanwege de korte levensduur van de batterij gebruikt de psp nu nog niet alles.

het zal nooit een ps2 worden,maar het zit er wel erg dicht tegenaan.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby music_maniac1965 » 01 Feb 2006, 12:47:07

ik las dat iemand de psp een ietsje krachtigere nintendo 64 vind. maar waarom zie je dan bij bijvoorbeeld ridge racer of wipeout veel meer polygnen die de wereld zo gedetaileerd maken ? op de n64 vond ik alles nogal grof opgebouwd, erg driehoekerig, of vierkant. wat dat betreft vind ik de psp graphics toch meer afgerond, en niet zo veelhoekig als je op de n64 ziet.

dat neemt niet weg dat spellen zoals mario 64 en bijvoorbeeld golden eye niet supergaaf waren (en nog steeds zijn), alleen vind ik ze grafies niet zoveel voor stellen.

en, binnenkort krijgen we (31-3-2006) outrun 2006 coast to coast op de psp, en dat is voor een sega fan als ik natuurlijk al DE reden om de psp te verkiezen :P
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby ricepuppet » 01 Feb 2006, 14:49:10

Mijn GPX2 komt er binnenkort aan, fuck al die gare commcerciele troep! :P
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

PreviousNext

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group