PSP vs NDS line up

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

PSP vs NDS line up

Postby sherudo » 15 Oct 2005, 10:04:23

Welke is het beste?

Bij handhelds draait het net als bij consoles om goede games. Inmiddels zijn beide handhelds al langer dan een half jaar uit. De NDS krijgt inmiddels al heel wat exclusieve toppers, maar de PSP krijgt alleen maar poorts, buiten Lumines is er eigenlijk niks psp exclusive..

Ik heb zelf Virtua tennis, WE9 (PES5) wat hele goede poorts zijn met wel extratjes maar echte PSP exclusives zijn er niet. De vooruitzichten zijn eigenlijk ook alleen maar ports, op Loco Roco en GTA:LCS..(hoewel je dit ook een poort/add on zou kunnen noemen) na. Ik heb release lijsten bekeken en er zijn meer dan honderd games aangekondigd, allemaal bekende titels die al eerder op consoles zijn gereleased.

De PSP wordt naar mijn mening niet serieus genomen door developers en de NDS wel. De NDS heeft al zat exclusieve games: Nintendogs,Meteos,Castlevania:DoS,Kirby,Advance Wars, Project Rub en binnenkort een vette sega game: Sonic Rush.

Als PSP bezitter begin ik wel steeds meer "jaloers" te worden op de NDS. Ik wil gewoon nieuwe vette titels spelen en niet alleen maar poorts! Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mn PSP en vermaak me er echt heel erg goed mee. VT en PES5 zijn echt super goed, maar straks als ik een 360 heb speel ik de nieuwe versies van deze beide games die nog zoveel keer zo goed zijn.

De NDS ruleerd de PSP, hoewel ik er nog niet eentje heb :D Als sonic rush uitkomt komt daar verandering in :)
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby klz_98 » 15 Oct 2005, 11:04:01

Ik deel je mening.
Ik heb het gevoel dat het gros van de spellen op de psp er ook gewoon op de ps2 zijn. Dan speel ik ze liever op mijn tv. Niet dat er niets mis mee is. Bijvoorbeeld een lekker potje tennis of voetbal is bij uitstek geschikt om mobiel te doen.
Als je dan naar de DS kijkt is het spel aanbod echt veel meer toegespitst op mobiel gamen.
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby blackdragon » 15 Oct 2005, 11:54:53

Ik deel de mening overigens ook, heb ze beide niet maar wel op allebei gespeeld. En hoe mooi de grafische kwaliteiten van de PSP ook zijn de meeste spellen kan je ook wel op de PS2 spelen, maar vergeet niet dat het zometeen misschien ineens heel anders is als de PS3 er is.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby ricepuppet » 15 Oct 2005, 12:10:17

Ik vind de line up ook geen shit aan. Ik twijfelde zelfs nog om GTA : LC te halen, omdat het meer van hetzelfde is. Intussen ben ik nog aan het twijfelen. Ik vind de emulators en roms veel leuker dan een PSP spel. Het is wel raar, want ik speel liever Nintendo games op mijn PSP dan een Sony spel :)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby arjen » 15 Oct 2005, 12:30:29

ik vind Lumines zelf beter dan Meteos maargoed. met de jp psp zit ik dus al zo'n bijna een jaar met dit probleem ;)

ik heb 2 games nintendogs en lumines en daar stopt het eigenlijk kwa andhelds op het moment.

voor de psp wil ik straks locoroco en voor de ds animal crossing. volgens is het vrij normaal dat er gewoon nog weinig is. ik zie ook maar 2-3 titels als ik kijk naar de gehele lijst van xbox 360 games die nu zijn aangekondigd die ik zal willen proberen. ps3 zo'n 5.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby sherudo » 16 Oct 2005, 12:55:57

Er zijn toch wel aardig wat 360 exclusives aangekondigd? Ik kijk al uit naar: Kameo,Gears of War, Perfect Dark, Halo3! :P

Je hebt wel gelijk, misschien moeten we wat meer geduld hebben. Maar voor het komende jaar staat eigenlijk nog niets nieuws aangekondigd buiten de bekende (console) games.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby Cyberbeast » 16 Oct 2005, 16:50:26

Ik vind de PSP leuker eerlijk gezegd.
DS heb ik ook, maar de games spreken me minder aan.
Ik heb dan ook de hele Playstation plaag aan mij voorbij laten gaan zodat de meeste games eigenlijk min of meer nieuw zijn voor mij.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby arjen » 16 Oct 2005, 18:04:21

sherudo wrote:Er zijn toch wel aardig wat 360 exclusives aangekondigd? Ik kijk al uit naar: Kameo,Gears of War, Perfect Dark, Halo3! :P


ja maarja voor geen van de spelen die jij noemt interesseer ik mij. ik heb zeker interesse in ffxi misshcien [em] -enchantarm-, fantasy live online, wow remake (rumor), de nieuwe mmorpg in ontwikkeling door SE, blue dragon (heel maybe) maar daarnaast meer nog niet eigenlijk. games van us developers is in de meeste gevallen gewoon niet mijn ding omdat ik deze op een pc speel. om die reden is de xbox ook nooit wat voor mij geweest. maar ms belooft met de 360 meer jap developers naar zich toe te trekken dus ik hoop dat, dat uit komt. enige wat japanse dev voor ms zijn console in het verleden maakte waren shooters beat am ups en arcade games en das wel het alle misnte waar ik interesse voor heb ;) ik wacht op een game als shadow of the colossus een katamari damarcy of en steen goede rpg vandaar dat het vaak niet mijn ding is op een console als dit ;) maar hoop dat het met de 360 wat veranderd en ook ik heb mijn pre order al gedaan ;)


maar ik ga of topic :P
op de ds zijn er best wel wat interesante titels die mij aanspreken zoals: final fnatasy III, electro plankton, egg monster hero, animal crossing, pokemon, phoenix wright, super mario bross, mystical ninja en ys. maar ook hiervan zijn ffIII en AC eigenlijk ook de enige zekere voor mij ;)
Last edited by arjen on 16 Oct 2005, 18:20:32, edited 1 time in total.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby Xizor » 16 Oct 2005, 18:09:06

Om eerlijk te zijn is dit een kansloze topic.

Waarom? smaken verschillen nou eenmaal! Persoonlijk vind ik de line-up van de DS helemaal niet mijn smaak (te hoog 'kiddy' gehalte) en na wat filmpjes van Mario Kart DS gezien te hebben ben ik ERRUG blij met mijn PSP!

en in feite zijn Mario-kart en Advance wars ook 'ports' alleen dan wat extras toegevoegd, dus tsja...

Het klopt wel dat de line-up van de PSP momenteel niet je van het is,maar er komen zeker interessante titels uit. Hoewel gta:lcs een 'port' is, wil iedereen hem toch! Waarom? wat is er nou cooler dan GTA op je PSP te spelen op de plee/tram/trein/bus/whatever!!

Mijn smaak is totaal niet de DS: Iedere keer als ik erop speel ben ik er in no-time op uitgekeken en kijk ik vol liefde en trots naar mijn PSP, waar nog genoeg (oude) games op zijn die ik graag wil hebben.

Nogmaals: PSP vs NDS is onzin; elk hebben hun krachten en hun publiek, en smaken verschillen. Is net alsof je McDonalds met Burger King gaat vergelijken...
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby sherudo » 16 Oct 2005, 18:38:33

Het is inderdaad een kwestie van smaak, als jij de NDS te kiddy vind blijf je lekker bij de PSP.

Echter zoals ik al vermelde ik ben heel erg blij met mn PSP. Maar ik vind dat de PSP een groot tekort heeft aan
nieuwe vette titels. Ik zie dit ook als een groot gemis, waar de NDS niet aan lijdt.

En ja een titel als sonic rush is net als mariokart een 'sequel' maar wel geheel vernieuwd(nieuwe graphics,verhaal,gameplay enz). Dit zou je niet kunnen zeggen bij b.v. GTA:LCS(wel verhaal :) ),VT,PES5, wat niet weg neemt dat het hele vette titels zijn. Eigenlijk is het gewoon heel erg goedkoop dat alle developers lekker meedoen met het poorten van console games naar de PSP. Nieuwe games maken ze eigenlijk niet. Dit neemt niet weg dat de PSP geen toppers heeft want dat heeft hij wel..

En, vergelijken kan altijd :D Mcdonalds>Burger king
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby arjen » 16 Oct 2005, 19:11:39

ja en zelfs dan nog is het iets van bijden ^^ de friet is beter bij mc donalds en de burgers bij de king ^^ zo is het ook met de psp en ds. maar eigenlijk eet ik daar nooit :P
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby mrtweak » 17 Oct 2005, 07:56:33

ik heb beide maar de DS gaat binnenkort de deur uit: ik heb het er helemaal mee gehad. Daarnaast ben ik een graphics whore
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby Silent Shadow » 17 Oct 2005, 08:04:28

Ik vond dat de psp in het begin erg vet en veel op gespeeld maar ik pak hem nu bijna nooit meer op alleen om soms een beetje op het web te surfen.

Mijn mening: de ds is leuker.
Silent Shadow
Sega Saturn liefhebber._0_
 
Posts: 1406
Joined: 02 Dec 2004, 12:00:57

Postby Stepz » 17 Oct 2005, 10:39:01

arjen wrote:ja en zelfs dan nog is het iets van bijden ^^ de friet is beter bij mc donalds en de burgers bij de king ^^ zo is het ook met de psp en ds. maar eigenlijk eet ik daar nooit :P


Ik vind alles lekkerder bij de King! ;)

ff on-topic: ik heb ze ook allebei, maar gebruik m'n psp veel meer. Ik vind de titels voor de DS ook errug kiddy en ik wil helemaal niet met digitale honden spelen! Ik wil omaatjes overvallen met een uzi!
Ook word er bij de DS vaak geen optimaal gebruik gemaakt van de touchscreen... Bij de psp hebben we een heel groot scherm en die gebruiken we wel! En dat speelt gewoon errug lekker. Ook de analoog op de psp vind ik een heel goed idee.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby koekiemonster » 20 Oct 2005, 14:40:01

Gadver, ik dacht dat hier redelijk volwassen mensen zaten, beginnen ze hier ook al over kiddy.... HOE triest!!!!

Gasten, kijk door de kleurtjes en ga dan kijken of iets leuk is.
Overigens komt resident evil en andere stoer/ kijk mijn eens een geile geweldadige flikker zijn, spelletjes naar de NDS.

.. zucht... nu maar weer snel een digitale hoer neuken en dan kapot schieten, vet stoer man!!!!1
____________________________________
webhero.nl
koekiemonster
 
Posts: 930
Joined: 09 May 2001, 15:10:32
Location: Mongolia

Next

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group