PSP vs NDS line up

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby kevin » 20 Oct 2005, 14:44:43

mja ieder zn ding...
ik vind de psp geen flikker aan, die spellen speel ik wel op mn console..
Ds is wel lachen, Nintendogs zit toch wel geniaal in elkaar, maar ook al zijn er op dit moment niet veel boeiende games, als ik die release lijst zo eens bekijk ( mario 2d, sonic rush, final fantasy's, Mario kart ds etc. ) begint het toch weer te kriebelen van binnen :wink:
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby ricepuppet » 20 Oct 2005, 15:05:49

Beide handhelds hebben in mijn ogen allebei een gare line up. Elke nieuwe console - wat voor een dan ook - heeft hier mee te maken. Toen de GBA uitkwam had deze ook 1st generation games die echt zogen, maar je gewoon kocht omdat er niks beters beschikbaar was. Zo kocht ik Kawaii Racing (of iets dergelijks) en Tony Hawk Pro Skater. Als ik er nu zo op terugkijk, waren me dat toch een stel gare games voor een beginnende console. Vooral omdat ik de hele Tony Hawk shit te gaar voor woorden vindt. En dat komende van een ex skater. Die shit is gewoon nep.

Bij mijn PSP heb ik ook Ridge Racer gehaald, was er blij mee. Maar ik speel liever Chrono Trigger ge-emuleerd dan een echte PSP game. Zelfs GTA : LC koop ik geeneens omdat ik allang zoet ben met m'n rommetjes. En het ironische wil dat het vnl. SNES rommetjes zijn. Juist ja, Nintendo games op je PSP.

Daarentegen, de DS heeft ook een zielige line up, die wel varieerender is dan dat van de PSP. Hoewel mensen lovend waren over Super Mario 64, kon ik er alleen maar om lachen. Wat moet ik nou met dat soort ouwe pleureszooi? En dan nog eens gecombineerd met slechte, slechte graphics. Ik kon alleen maar hard lachen om die meuk. Gepoorte 2D games, bijna allen waardeloos gebruikmakend van de functie waar het om draait.

Hoewel ik de voorkeur voor de PSP heb (vanwege alle - illegale - multimedia mogelijkheden) denk ik dat de DS ook goed kan scoren volgend jaar als het op games aankomt. De PSP games zal ik bij lange nog niet - voorlopig - halen. Ik wacht liever op een goede, lange houdbare RPG en een goede 2D / 3D Fighter (Tekken bv.) om weer een keer mijn geld aan uit te geven.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Previous

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group